עשרה סימנים שיעזרו לכם להחליט אם הגיע הזמן לעבור לגור ביחד

אין ספק שהרעיון לגור ביחד כבר מסתובב ביניכם בזמן האחרון. בין אם אתם ביחד כבר הרבה שנים או שאתם מרגישים שפגשתם את האחד או האחת איתם תרצו לבלות את שארית חייכם.

יש כמה דרכים כדי להעריך האם או לא אתם מוכנים לעשות את הצעד הבא, הנה 10 סימנים שיעזרו לכם לדעת אם הגיע הזמן לעבור לגור ביחד.

אתם באמת אוהבים אחד את השנייה

זה צריך להיות מובן מאליו, אבל אם אתם לא אוהבים אחד את השניה, מיזוג של חיים וחללים עלול להיות אתגר גדול ומתסכל למדי. כשאתם מוגבלים לאותו המקום, אתם עומדים לראות אחד את השנייה ברגעים הטובים ביותר והגרועים ביותר. אם נמאסת לכם אחד מהשנייה בקלות, יתכן שלחלוק ארבעה קירות יגרום לכם להרגיש קלסטרופוביה.

אבל אם בסוף יום מהיר ועצבני אתם עדין רוצים להתכרבל ביחד, אם הזמן שאתם מבלים ביחד אף פעם אינו מספיק ואתם מוצאים את השריטות של הצד השני חביבות, התחילו להתכונן להרפתקה.

אתם ממילא מבלים את רוב הלילות יחדיוIs it Time to Move In Together

האם כבר יש לך מפתח לדירה שלה? האם יש לך מברשת שיניים בחדר האמבטיה שלו ובגדים להחלפה בדירה שלו?

אם אתם כבר מבלים לא מעט לילות בשבוע ביחד, המעבר למגורים משותפים ייראה טבעי. כבר ראית אותה קמה עם שיער לא מסודר וללא איפור, הרחת את הנשימה שלו לפני שצחצח שיניים, ראיתם את הרגלי ההיגיינה של הצד השני והבנתם את דפוסי שינה.

אתם מרגישים לגמרי בנוח אחד עם השניה. עשיתם כבר קניות משותפות בסופרמרקט. יש לכם ציפיות ריאליות יותר כאשר אתם נכנסים למגורים משותפים. את כבר יודעת שהוא משאיר את הגרביים על הרצפה ואתה יודע שהיא לא סוגרת את שפופרת משחת השינים.

אתם רוצים את אותם הדברים ממערכת היחסים

אם הוא אומר שהוא לא מעוניין להתחתן, אל תעברי לגור איתו בניסיון להכניס אותו מתחת לחופה. לפני שאתם עוברים לגור ביחד ודאו שאתם נמצאים באותו הדף, מבחינת כיון מערכת היחסים.

שאלות כגון האם שניכם מעוניינים (או לא מעוניינים) בילדים? האם זה נחשב להסדר זמני, או מצב קבוע? צריכות להישאל והתשובות צריכות להיות מוסכמות. רק לאחר שוידאתם שאתם נמצאים באותו כיון כשמדובר בהתחייבות, ניתן להתחיל לחפש דירה משותפת.

כבר רבתם כמה פעמים והצלחתם להתפייס

אל תעברו לגור ביחד עד שתעברו ריב אחד או שנים. אי אפשר לדעת כמה חזקים היחסים ביינכם עד שלא בדקת את זה. מיומנויות טובה בפתרון סכסוכים חיוניות כאשר חיים במשותף. (קבלו את זה כעובדה: כאשר חים ביחד יהיו עימותים) האם אתם רבים בהגינות? האם אתם מחויבים לפתרון מחלוקות באופן ששני הצדדים מרוצים? האם אתם יכולים להרגיע אחד את השנייה לאחר רגעים מתוחים?

כבר דיברתם על עניינים פיננסים

כסף הינו נושא שיכול להיות מאוד לא נוח לדבר עליו, אבל הוא יכול גם לגרום לסכסוך גדול אם מתעלמים ממנו. מגורים משותפים מביאים עימם גם הוצאות משותפות וזה מעלה מספר שאלות: האם אתם נמצאים באותו הדף מבחינה כלכלית? איך תחלקו ביניכם את ההוצאות השוטפות? שמו של מי יהיה על חוזה השכירות של הדירה? האם יהיה לכם חשבון משותף?

בעוד הרעיון של חיים משותפים הוא רומנטי, הצד המעשי מצריך דיון מעמיק.

אתם יכולים (ואכן עשיתם את זה) לדון בציפיות

לפני שעוברים לגור יחד, לחשוב לדבר על הציפיות שלכם לגבי המגורים המשותפים. האם חשוב לך ששניכם תגיעו הביתה באותו זמן כדי לאכול ארוחת ערב ביחד? האם את מקווה שזה יוביל לנישואים? הקפידו לדון על הציפיות שלכם גם לדברים שגרתיים  כגון מטלות הבית. בן או בת הזוג אינם יכולים לקרוא את המחשבות אחד של השניה. אם לא תחלוקו את התקוות והחלומות שלכם לעתיד הקרוב והרחוק של מערכת היחסים, אתם עשויים להתאכזב בסופו של דבר.

שרדתם חופשה משותפת

לפני שהחלתם על מעבר לדירה משותפת  כדאי לצאת לחופשה יחד. האם בקושי שרדתם חופשה כזו או שהיה לכם כל כך כיף ביחד ואתם כבר מחכים לחופשה הבאה. חופשה של שבוע יכולה להיות מיקרוקוסמוס של מגורים משותפים. היא תגרום לכם לקבל החלטות יחד, להתמודד עם כספים והחלטות פיננסיות, שינויים בלתי צפויים בתכנית ולחץ.

האם לאחר החופשה אתם עדיין נהנים זה עם זו ? האם אתם עדין רוצים להיות ביחד ?

אתם מוכנים להקריב חלק מהעצמאות שלכם

מגורים משותפים אינם עונש מאסר, אולם יש התאמות מסוימות שצריך לבצע באורח החים כאשר עוברים לגור עם מישהו נוסף.

אתם מוכנים למגורים משותפים כאשר לא אכפת לכם שלעולם לא תקומו יותר לבד בבוקר, תאלצו להתחשב במישהו אחר כאשר אתם רואים טלוויזיה, סדר היום שלכם לא יקבע רק על ידכם ואתם מוכנים לשתף אדם אחר בכיור בחדר אמבטיה.

חשוב לזכור: אינכם מוותרים עם האינדיבידואליות שלכם. בן הזוג או בת הזוג אוהבים אתכם בגלל מי שאתם ואינם (לרוב) מעונינים לחנוק אתכם. אבל תאלצו להתרחק מדרך החיים האנוכיות שאפיינה אתכם עד כה.

אורח החיים והערכים בהם אתם דוגלים תואמים

אם אחד מכם הוא ינשוף לילה או/ו מארח בביתו מסיבות לעיתים קרובות ואילו השני זקוק לתשע שנות שינה בלילה,  קרוב לודאי שאם תגורו ביחד תסבלו מלחצים מיותרים. לכן לפני המעבר למגורים משותפים עליכם לענות על השאלה: האם יש לכם אורח חיים תואם? במידה וגילתם כי אורח החים שלכם אינו תואם עליכם להחליט אם תהיו מסוגלים להתפשר על מנת להבטיח ששניכם תקבלו את הדברים להם אתם זקוקים?

גם סולם ערכים דומה בנושאים כגון אמונה, כספים ותוכניות לעתיד עוזרים מאוד להקמת בסיס מוצק לחיים משותפים.

שימו לב שאם אחד מכם מתמודד עם מידה מגונה או שחיתות מוסרית שהאחר אינו סובלני אליה, מריירות ותסכול צפויים לאיים על מערכת יחסים והמגורים המשותפים.

אתה מסוגלים לתקשר בפתיחות ובכנות

האם תוכל לדון ולבר על הסעיפים ברשימה הזו ? האם תוכלו לשתף אחד את השנייה בחששות והחלומות שלכם לגבי מערכת היחסים? האם אתם פתוחים וכנים? כשאחד מכם עצוב, האם נוח לו להיות פגיע ופתוח עם בן הזוג? התנהגות פסיבית-אגרסיבית, תוקפנות טיפולי שתיקה וחוסר תקשורת פוגעות במערכות יחסים. כשחיים  ביחד, יושר היא המדיניות הטובה ביותר.

מערכת יחסים תחת קורת הגג אחת יכול להיות חוויה מדהימה. רק אל תקפצו לתוכה באופן עיוור.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *