עשרה דברים שאתם חייבים לדעת על בגידה בחיי הנישואין

 

כמעט כל האנשים אומרים לעצמם בתחילת הנישואין, "אם בן הזוג שלי אי פעם יבגוד, אני עוזב מיד". ואז זה קורה.

בן הזוג שלהם בוגד.

זה הרגע שהמציאות מכה. קל לחשוב שבגידה תפרק את המערכת הזוגית אבל כשמתעמתים עם המציאות של גירושין ופירוק המערכת המשפחתית, ההימור גבוה מאוד.

זה לא שההתגברות על ההרס שמביאה הבגידה היא קלה, היא קשה מאוד. אבל אפשר לעשות את זה.

למעשה, תאמינו או לא, רוב האנשים מחליטים לדבוק ולהישאר במערכת הזוגית אחרי הבגידה. הדבר החשוב הוא לטפל בבעיות שהובילו לבגידה ולקבל את העזרה הדרושה כדי להתאושש.

גירושין הם לא תמיד הפתרון הטוב ביותר, במיוחד כאשר בן הזוג הבוגד מביע חרטה ומוכן לבצע שינוי.

הנה כמה דברים שחשוב לדעת כאשר מתמודדים עם בגידה בחיי הנישואין.

הבגידה נמצאת לפעמים בעיניו של המתבונן

בגידה יכולה להצביע על קיום יחסים במובן הפיזי או הרגשי. בגידה מורכבת לא רק מקיום יחסים מחוץ לקשר, אלא גם ממעילה באמון, שקרים וחוסר נאמנות.‏‏ הקביעה האם מעשה מסוים נחשב לבגידה במערכת זוגית נתונה לדיון והתשובות לה שונות בין תרבויות שונות,זמנים שונים ובין אנשים שונים.Things You Must Know About Infidelity and Cheating

כמו בתחומים אחרים של האתיקה, הטכנולוגיה המודרנית מעלה שאלות חדשות בתחום זה משום שהטכנולוגיה מרחיבה את קשת האפשרויות שעלולות להתפרש כ"בגידה" ואיתן מרחיבה את הדיון בשאלה "מהי‎ ‎בגידה". כך, למשל, רשת האינטרנט מזמנת הזדמנויות רבות להכרת אנשים חדשים ויצירת קשר "מרוחק" עמם באמצעות צ'אטים, פורומים, רשתות חברתיות ותוכניות מסרים מידיים שמאפשרים גם יצירת קשרים עם היבט רומנטי.

העובדה היא, שאין הגדרה אוניברסאלית מוחלטת לבגידה. כאשר שני אנשים נשואים, הם צריכים לדאוג אחד לרגשות רעהו. הם לא תמיד חייבים להסכים, אבל הם חייבים להתנהג בדרכים שיתנו להם ביטחון במערכת היחסים.

לכן, אם אחד מבני הזוג מרגיש מאוים או נבגד, בן הזוג השני חייב לעשות חשבון נפש ושינוי דרכים על מנת להכיל רגשות אלה. במילים אחרות, בגידה היא בעיניו של המתבונן. אם אחד מבני הזוג מרגיש נבגד יש צורך לעשות מיד שינויים כדי לתחזק את הנישואין.

הבגידה לא מסמלת בהכרח את סופם של חיי הנישואין

אנשים רבים חושבים כי רומן מסמן את סופה של מערכת הנישואין והזוגיות. זה פשוט לא נכון. למרות שריפוי מהבגידה הוא מאמץ מאתגר, רוב מערכות הנישואין שורדות את האירוע הטראומטי ואף יכולות להתחזק מהניסיון.

זה לא אומר כמובן שבגידה עושה טוב למערכות יחסים רומנטיות – היא לא. בגידה היא מעשה מאוד מאוד הרסני, בראש ובראשונה בגלל שבירת האמון. אבל פסיכולוגים מעידים אחרי שנים של עבודה עם זוגות שחוו בגידה, שזה אפשרי להחזיר את מערכת הנישואים בחזרה למסלול ולגלות מחדש אמון, אכפתיות, ידידות ותשוקה.

רוב הרומנים מחוץ לנישואין נגמרים

חשוב לדעת ולהפנים, נכון שבגידות יכולות להיות סקסיות להפליא, מרגשות, ממכרות ומחדשות אבל רובן נגמרות בסופו של דבר. זאת משום שלאחר שהריגוש פג, רוב האנשים מכירים בכך שכולם כולל השותף לבגידה באים בעסקת חבילה.

משמעות הדבר היא שלכל דבר יש נקודות טובות ונקודות רעות. כאשר שני אנשים נמצאים בעיצומו של הרומן, הם מתמקדים רק במה שטוב. מצב זה הוא בעל תוחלת חיים קצרה, כאשר המציאות מכה והריגוש הראשוני מתפוגג אם בן הזוג הנבגד לא גילה או עדין לא פנה לעורך דין לענייני גירושין ופעל להפסקת הנישואין הרומן ימות מוות טבעי.

אי שפיות זמניות היא התגובה השפויה היחידה

בגלל שבגידה כל כך מאיימת על המערכת הזוגית וכל כך הרסנית, אנשים רבים חשים שהם מאבדים את דעתם כאשר הם מגלים שבני הזוג שלהם בוגדים. הם לא יכולים לאכול, לישון, לעבוד, לחשוב, או לתפקד בכל דרך משמעותית ומשם הדרך לדיכאון קליני קצרה.

חשוב לדעת שגילוי של בגידה יכול להיות מאוד טראומטי. למעשה, מחקרים מצביעים על כך שבני זוג נבגדים מגלים סימפטומים הדומים לתסמונת פוסט טראומטית.

אתם לא לבד

כאשר מתרחשת בגידה, בן הזוג הנבגד מרגיש לבד ובודד, אבל הכרחי לזכור שאין ספור אנשים חוו את אותה בעיה והרגישו את אותה הרגשה. זה מציע נחמה קטנה כאשר לומדים לראשונה על הבגידה של בן או בת הזוג, אבל לאורך זמן, זה יכול לקחת את העוקץ מתחושת הבדידות.

החדשות טובות הן שיש מידה רבה של תמיכה זמינה משום שאנשים רבים שהלכו בנעליים שלך יכולים להיות אמפאתיים לרגשות שלך.

זה עוזר לקבל עזרה

מעבר לשיחה עם מי שחווה בגידה בעצמו יש צורך לקבל עזרה מקצועית. הרגשות שעולים לאחר גילוי בגידה הם לעתים קרובות כל כך מכריעים, שקשה לדעת מה לעשות כדי להתחיל להחזיר את הנישואים בחזרה על מסלול.

מטפל נישואים טוב יכול לעזור להוביל את הדרך. חשוב לקבל עזרה שהיא "ידידותית לנישואים" ישנם מטפלים המאמינים כי בגידה הורסת את מרקם יחסים עד לרמה שאי אפשר לתקן אותם. מטפלים אלו מכריזים על הנישואים כמתים כבר ביום הראשון לטיפול.חיוני לקבל המלצות טובות אם רוצים שנישואין יצליחו להתאושש.

ריפוי לוקח זמן

למרות שאנשים רוצים באופן טבעי לעבור את המשבר כמה שיותר מהר וללא כאבים, כשזה מגיע לריפוי מבגידה, זה פשוט לא יקרה. למעשה, אם דברים זזים מהר מדי, זה כנראה רק אומר שרגשות עזים מטואטאים מתחת לשטיח.

מהירות לא תעזור בטווח הארוך. על מנת לתקן את הנישואין, יש צורך בהרבה עבודה קשה כדי להתמודד עם כל הסוגיות הנחוצות. זה לוקח זמן – לעתים קרובות אפילו שנה על מנת באמת להחזיר את הדברים למסלול.

קרוב לודאי שיהיו עליות ומורדות.

אחד ההיבטים המתסכלים והמבלבלים ביותר בתהליך הריפוי היא העובדה שכאשר אנשים חושבים שדברים משתפרים ונפתרים נוצרת נסיגה גדולה בתהליך.

זה לא מפתיע בכלל.

הדרך להחלמה איננה קו ישר. זהו קו  משונן רווי עליות ומורדות. למרבה הצער, כאשר לאנשים יש נסיגה, הם מאמינים שהם החליקו חזרה לנקודת ההתחלה. זה לא המקרה. כל נסיגה היא קצת שונה.

וכל עוד יש מגמת עלייה כללית, יש התקדמות.

השמירה על הסבלנות היא קשה, אבל הכרחית. אסור לוותר כשחלה נסיגה. יש לחזור למסלול.

לא למהר לספר לחברים ולמשפחה

חשוב לא להיות מהיר מדי ולרוץ לספר לחברים ובני משפחה על הבגידה. אם כולם במשפחה ידעו על הבגידה, גם אם הבגידה תסלח והנישואין ישתפרו, בני המשפחה שלא תומכים ברעיון "התיקון" עלולים ללחוץ על בן הזוג הנבגד לעזוב.

למרות שתמיכה רגשית במהלך תקופה קשה זו היא הכרחית יש לקבל אותה מהגורמים המתאימים. חשוב לקבל עזרה מקצועית ממומחים לנושא או לדבר עם אותם חברים או בני משפחה אשר יתמכו בנישואין ויהיו פחות שיפוטים. לאנשים האלו צריכה להיות נקודת מבט שאף אחד לא מושלם, כולם עושה טעויות וכל עוד בן הזוג הבוגדני לוקח אחריות ומוכן להשתנות, אפשר לתקן את הנישואים.

אי אפשר לשכוח בגידה אבל סליחה היא מתנה שאתה נותן לעצמך

כאשר מתגלה בגידה, אנשים לעולם לא ישכחו אותה. אבל זיכרונות של הגילוי והכאב נוטים לדהות. המחשבות על הבגידה הופכות להיות פחות תכופות ופחות אינטנסיביות במשך הזמן. למעשה, אסור לשכוח. כולנו צריכים ללמוד מהניסיון האישי שלנו גם הטוב וגם הרע.

למרות שאי אפשר לשכוח את הבגידה, הסליחה היא עדיין בגדר חובה – לא כדי לתת לבוגד לרדת מכסא הנאשמים, אלא משום שלהחזיק רגשות טינה וכעס אל העבר עלול לפגוע בבריאות, הן מבחינה רגשית והן מבחינה פיזית. כאשר מרפים מהעבר מתחילים לפנות מקום לאושר בהווה.

הסליחה לא נועדה לבוגד, הסליחה היא מתנה שבן הזוג הנבגד נותן לעצמו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *