עשרה טיפים ליצירת קורות חיים שיביאו לך עבודה

כל אחד רוצה למצוא את עבודת החלומות שלו.

והנה סוף סוף ראית מודעת דרושים שיכולה להוביל אותך למשרה שתמיד רצית.

אתה מגיש את קורות החיים שלך ומתחיל להתכונן לקראת הראיון.

אבל…,אף אחד לא מתקשר כדי להזמין לפגישה. אז מה השתבש?

זה קורות החיים שלך, טיפש!

כשקורות חיים מנוסחים בצורה גרועה הם בדרך כלל נדחים על הסף על ידי המגייסים. הסיבה נובעת מהמחשבה שאם מועמד לא יכול לנסח קורות חיים טובים, מה הוא יעזור לחברה.

קורות החיים שלך בהחלט ממלאים תפקיד מפתח בהזמנה לפגישה ראשונה שיכולה להביא אותך  לנחות במשרת החלומות שלך. קורות חיים הם הרושם הראשוני שלך על המגייס וכמו שאומרים, הרושם הראשוני הוא הרושם האחרון.

אם תעקבו אחר הטיפים של קורות החיים שנמצאים בדף זה, תקבלו מושג טוב לגבי ניסוח קורות חיים. בוא נראה מה הטיפים האלה:

שמור את קורות החיים שלך עדכניים

הנטייה הכללית של כל אחד היא לנסח קורות חיים ואז לשכוח מהם ולהגיש אותם בצורה עיוורת כשמתעוררת ההזדמנות.

זה גורם להחמצת הצלחות והישגים רבים שאולי הרווחת ולא הוזכרו. על ידי עדכון קבוע של קורות החיים בכל כמה חודשים, ניתן יהיה להגיש אותם במהירות עם מעט שינויים.

שמור את קורות החיים שלך תמציתיים

קורות חיים נרחבים המתפרסים על מספר עמודים עשויים להרתיע את המגייס מלעיין בהם. אם אפשר עדיף להגביל את אורך קורות החיים לעמוד אחד. לכן, חשוב להיות חדים ותמציתיים מבלי להשמיט מידע רלוונטי על הכישורים והניסיון שלך.

הפוך את קורות החיים למושכים על ידי שמירה על פשטות וישירות

לעבור על ערמת קורות חיים הכתובים בפורמטים שונים הוא תהליך מייגע ומגייסים תמיד לחוצים בזמן. מה שהם בעצם מחפשים זה האם יש לך את הכישורים והניסיון להתמודד עם המשימות והאחריות לתפקיד אליו הגשת מועמדות. לכן, כלול רק את אלה הרלוונטיים לתפקיד.

לניסיון העבודה שלך יש חשיבות רבה יותר מאשר ההשכלה

מגייס מחפש ניסיון בעבודה, מיומנויות טכניות קשורות והתוצאות שהשגת בעבודה, נכון שבשלבים הראשונים יש חשיבות למוסד הלימודים שלך אבל אחרי כמה שנות ניסיון החשיבות הזאת יורדת. לכן, ציין את ההשכלה שלך בסוף קורות החיים.

כלול את כל הכישורים הטכניים והידע בתוכנות הרלוונטיות לתפקיד

כאן הרעיון הוא להראות כמה אתה מתמצא במחשבים. לכן, חשוב לערוך רשימה נפרדת של כל התוכנות שבהן השתמשת כחלק מהפעילות היומיומית שלכם, אפילו רגילות, כגון אופיס, יישומי גוגל, תוכנות להנהלת חשבונות ועוד.

שים דגש על המשרה המבוקשת

הנטייה הרגילה היא להדגיש את מה שעשית בעבר. אבל, המגייס מתעניין רק אם אתה מותאם לתפקיד ובעל כישורים רלוונטיים. לכן, ציין מיומנויות שהתפקיד המבוקש דורש, יחד עם הכישורים, הניסיון וההישגים שלך.

תאר את התוצאות שהושגו ולא את מידה האחריות שהייתה לך

אפשר להזכיר את כל רשימת התפקידים שבהם טיפלת בעבודה הקודמת שלך, אבל המגייס שקורא את קורות החיים שלך רוצה לדעת איך ביצעת אותם. לכן, חשוב להתמקד בתוצאות שהושגו במילוי האחריות הקודמת שלך.

תאר את ההישגים שלך במונחים כמותיים

מגייסים מתרשמים מהמידע הניתן לכימות. אז, הדגש את ההישגים שלך באחוזים. לדוגמה, אם בתפקיד הקודם שלך הגדלת את מחזור המכירות , נניח, ב-30 אחוז ברבעון השני, כלול אותם בקורות החיים שלך. המשך לאסוף את כל הנתונים הניתנים לכימות בתפקידי העבר שלך כדי להפוך אותם לחלק מהקורות חיים שלך.

הדגש את הפריטים העיקריים

מגייסים שסורקים את קורות החיים עלולים לפספס פריטי מפתח אם הם לא מודגשים. אז, הפוך אותם מודגשים בקורות החיים. זה יתפוס מיד את עינו של המגייס. לדוגמה, בקורות החיים שלך ניתן לציין "ניהל צוות של 27 מהנדסים להשלמת פרויקט מפתח של חברת אינטל".

הסר טעויות על ידי הגהה

כמה שגיאות שניתן להימנע, כגון איות, דקדוק או ריווח, עלולות לדחות את המגייס ולגרום לקורות החיים שלך להזרק לפח הווירטואלי. למרות שזו יכולה להיות עבודת פרך למצוא טעויות בקורות החיים שלך, לא ניתן להדגיש מספיק את חשיבות התהליך. קריאה בדרך הרגילה עלולה לגרום לך לדלג על הטעויות האמורות, אבל קריאה מלמטה למעלה בהחלט תעזור לתפוס אותן. בזמן הגהה על מסך מחשב, הגדל אותו ל-150% עד 200%. כמו כן, קח לך יום הרחק מהמסמך וקרא שוב, זה יספק לך פרספקטיבה חדשה של מה שכתבת ויעזור לאתר את הטעויות.

סיכום

קורות חיים מנוסחים היטב הם חצי מהדרך למציאת עבודה חלומית. עם זאת, כדי להפוך את קורות החיים למנוסחים היטב נדרש ידע, סבלנות ועין לפרטים. העצות שניתנו יהוו עזרה גדולה בהקשר זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *