10 סימנים שבחרת את הסוכן הנדל"ן הלא נכון

כשעומדים לקנות או למכור בית, אחד הלבטים הוא האם לעבוד עם סוכן נדל"ן או לא. מצד אחד באמצעות עבודה עם מתווך טוב ניתן לייעל את התהליך באופן משמעותי, אולם בחירה במתווך לא נכון יכולה להיות חסרון גדול שיגרום לבזבוז זמן ובעיקר בזבוז כסף.

הנה כמה מהסימנים לכך שסוכן הנדל"ן מסוים הוא הבחירה הלא נכונה לתפקיד

.

אין לו רישיון

 

חוסר רישיון אצל סוכן שפועל צריך להיות הסימן הראשון לכך שמשהו אינו כשורה. רק מכיוון שלסוכן יש עמוד פייסבוק שמצהיר שהוא מתווך לא אומר שהוא כזה, והעובדה שהוא פעיל בשוק לא אומרת בהכרח שהרישיון שלו עדיין פעיל. סינון סוכן נדל"ן חשוב לא פחות מסינון של מוכר או קונה. בדיקת רישיון בתוקף  הוא הצעד העיקרי שיש לנקוט כדי להימנע מהונאה.

ניתן למצוא את רשימת המתווכים פה: רשימת בעלי רישיון תיווך.

הוא מייצג את שני הצדדים

מדובר במקרים בהם מתווך מייצג הן את המוכר והן את הקונה. למרות שמצב כזה אינו נדיר הוא לא סימן טוב. מתווך כזה שואף להפיק אתהמרב מהמכירה על ידי גביה של דמי עמלה משני הצדדים, מתווך כזה פחות נוטה לנהל משא ומתן על מחיר הנכס, ולפעמים אפילו ממהר לסגור את העסקה, במקום לעזור למצוא את הבית מתאים.

אין לו ניסיון בסוג הנכס המבוקש

למתווכים יש רשימת נכסים שונים, חלקם מתמחים לרוב בסוגים מסוימים של מכירת נכסים. לדוגמה, יש סוכן שמבלה את רוב זמנו במכירת בתים בפרברים, נכסים מסחריים, בתי יוקרה ועוד. מתווך בעל התמחות בסוג מסוים של נכסים לא יהיה הבחירה הנכונה אם זהו לא סוג הנכס המבוקש. לפני שמקבלים את ההחלטה על מתווך, רצוי לבדוק את הנכסים שבתיק שלו, ולבחור את ההתאמה הטובה ביותר לסוג הבית הדרוש.

הוא מאחר ללא הרף

זמן הוא כסף, גם אתה וגם סוכן הנדל"ן שלך צריכים להפנים את זה. הופעה בזמן לפגישות שנקבעו מעידה על מחויבות, בעוד הצורך להמתין כל הזמן עד שהסוכן יגיע, עלול לשבש את לוח הזמנים שלך ושל הסוכן שלך. כתוצאה מכך הביקור בנכס עלול להיות חפוז מידי והזמן לשאלות קצר מידי.

הוא מנהל משא ומתן בצורה עלובה

אחת הסיבות להעסקת מתווך היא ניהול משא ומתן על מחיר הנכס, יש להיזהר ממתווכים בעלי כישורי משא ומתן בלתי מספקים. שכירת מתווך ללא כישורי משא ומתן מזיקה הן למוכר והן לקונה, ויכולה לגרום לכך שהתמורה תהיה נמוכה מדי, או התשלום יקר מדי, עבור הנכס.

הם דוחפים ללא הפסק לסגירת העסקה

זכרו תמיד שאתם משלמים למתווך, ולכן הם צריכים לעבוד בשבילכם. אם הסוכן דוחף כל הזמן לקבל את ההצעה מהקונה, או לוחץ  לקנות בית שאתם לא מתלהבים ממנו זה סימן שהוא מעוניין לסגור את העסקה ולא לעזור לכם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר.

קשה ליצור איתם קשר

אם אתם מוצאים את עצמכם כל הזמן נאבקים להשיג את המתווך שלכם, או מחכים כמה ימים לתשובה, זה דגל אדום. אתם אמורים להיות מסוגלים ליצור קשר עם הסוכן בכל שלב של התהליך, רצוי בטלפון. גם ווטסאפ ודוא"ל הם אלטרנטיבות ברות קיימא. עם זאת, כדאי לזכור שרוב הונאות הנדל"ן מתרחשות באמצעות דוא"ל, וודאו שאתם והסוכן נמצאים בקשר ישיר ככל האפשר.

הוא לא מכירים את האזור

ברור שאם הסוכן הולך לאיבוד בדרך לנכס זהו לא סימן טוב. עם זאת, זה לא קשור רק להכרת הדרך לנכס. מתווך טוב צריך להיות מסוגל לדבר על הנוחיות בשכונה, בין אם הכרת בתי ספר, חנויות, תחבורה ציבורית או אפילו מעסיקים מקומיים ושיעורי הפשע. אם הסוכן אינו מכיר את האזור, יתכן שהוא גם לא מכיר את שווי השוק של הנכס, מה שיוביל לכך שהקניה תעשה במחיר מופקע.

הוא לא מקשיב לצרכים שלכם

מתווך אמור להיות מסוגל לעזור לכם למצוא את הבית המתאים ביותר לצרכים שלכם. אם אתם מחפשים בית משפחתי והוא לוקח אתכם לראות נכסים באזור של בתי ספר גרועים, זה סימן לכך שהוא לא ממש שם לב למה שביקשתם ממנו.

לפעמים, יש לכם תחושת בטן שהסוכן לא מתאים לכם. אולי הוא מעיר הערות שגורמות לאי נוחות או שהוא פשוט לא מעורר אמון. קנייה או מכירה של בית זה תהליך ארוך ולחץ, והדבר האחרון שאתם צריכים זה מתווך שגורם להרגשה לא נוחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *