עשרה טיפים פשוטים לצילום חיות מחמד

אם תסתכל באלבום התמונות של כל משפחה או אולי תדפדף בגלריית התמונות של הטלפון הסלולארי שלך, תגלה כי מרבית התמונות מראות אנשים ומקומות אהובים או כאלה אליהם אתה מרגיש קשר כלשהו. צילום נוף או מבוגרים הוא תהליך פשוט למדי רוב הזמן. ילדים וחיות מחמד יכולים להיות קצת יותר מאתגרים, בלשון מעטה. במיוחד אם אתה מחפש זוית צילום מיוחדת. אולם בעוד ילדים יבינו בסופו של דבר את הרעיון של להיות מצולם, חיות מחמד לא מבינות בדיוק מה אתה מנסה להשיג, ולא ישתפו פעולה בזמן שאתה מצלם אותם.

להלן עשרה טיפים לצילום חיות מחמד שאמנם לא יהפכו אותך לצלם מקצועי של חיות מחמד, אבל בהחלט יגרמו לתמונות החבר הפרוותיי שלך לטובות יותר ויחסכו לך לא מעט תסכול.

הצג את המצלמה לפני חיית המחמד שלך

חיות מחמד מסוימות עשויות להירתע מהמצלמה משום שהן אינן מכירות את המכשיר. בעיני החיה אתה כנראה נראה די מגוחך עם הדבר המכאני הזה מול הפרצוף שלך. במיוחד כשהוא מתחיל להפיץ אור בהיר ולהשמיע קולות צפצוף מצחיקים. הנח לחיית המחמד שלך להכיר את המצלמה. תן לה להריח אותה, לבדוק אותה, ואולי אפילו ללקק אותה פעם או פעמים. זה יאפשר לה להרגיש קצת יותר נוח בכל פעם שאתה מוציא את המצלמה כדי לצלם תמונה.

רד לגובה של חיית המחמד (תסתכל לה בעיניים)

גורם נוסף שיעזור לחיית המחמד שלך להרגיש נוח יותר הוא לא לאלץ אותה לתנוחה או מצב שאינן טבעיים לה. אתה הוא זה שצריך להגיע לגובה שלה שם מתרחשת הפעילות ומשם נלקחות התמונות הטובות ביותר. תמונה טובה של חית מחמד נלקחת מגובה העיניים של החיה. הצורה הטובה ביותר להגיע לשם היא על ידי ירידה על הברכיים הוא שכיבה על הקרקע וצילום החיה התנוחה זו.

אלמנט ההפתעה

כולנו יודעים שחיות מחמד אוהבות להסתובב. ניסיון לגרום להם לעמוד במקום ולהישאר בשקט בזמן שאתה מסתכל דרך עינית המצלמה ומנסה לתפוס את התמונה המושלמת יכול להיות תהליך מייגע ולגזול זמן רב. בדרך כלל, תגמור בסופו של דבר עם כמות נכבדה של תמונות מטושטשות. נסה את השיטה הבאה, מקם את המצלמה שלך וכשאתה מוכן בקש מאחד העוזרים שלך (קרוב לודאי אחד הילדים,) לקרוא בשם החיה או לשרוק בקול רם. זה ייתן לך שנייה או שתים של הפתעה מצד החיה שבה תוכל ללכוד את דמותה במצלמה במלוא תפארתה.

תאורה נכונה היא תאורה טבעית

אין מקור אור טוב יותר בזמן צילום של חיות מחמד מאשר האור הטבעי הנמצא ממש מחוץ לחלון שלך. צילום תמונה של חברך הטוב מחוץ לבית או ליד חלון הוא דרך מצוינת להבטיח כי התמונה שלך לא תצא כהה מדי וכי הצבעים הנכונים יופיעו בה. שימוש בפלאש לא רק שיגרום לצללים לא רצויים אלא גם עלול  להפחיד את חיית המחמד שלך, מה שעלול להפוך את מפגשי צילום בעתיד לקשים יותר.

גם אצל בעלי חיים העיניים הם ראי אל הנפש

שום דבר לא יכול לספר על אישיותה של חיית המחמד כמו העיניים שלה. למרבה הצער, קשה מאוד להשיג תמונה של חיית המחמד בלי שעיניים שלה יראו מצחיק או יהפכו אדומות. דבר שיכול לעתים קרובות לגרום לחית המחמד לקבל מראה מגוחך או אפילו חייזרי. כדי לפתור בעיה זו חשוב לצלם את החיה במקום  המואר באופן שווה ולהימנע ככל האפשר בשימוש בפלאש מלאכותי ישירות לתוך פנייה של חיית המחמד. ניתן גם להשתמש בתוכנת לעריכת תמונות על מנת לעדן את מראה העיניים האדומות או אלמנטים אחרים שנגרמו לעיניים בגלל תאורה לקויה.

אני מוכן לקלוז אפ שלי

אם במצלמה שלך קימת  הגדרת "מאקרו", כדאי להשתמש באפשרות זו על מנת להשיג תמונה אישית וקרובה של חיית המחמד שלך. נסה להכניס כמה שיותר מחיית המחמד שלך בתוך התמונה. הצילומים הטובים ביותר של חיות מחמד נלקחים מטווח קרוב.

הדגש את האישיות של חיית המחמד שלך

לכל חיית מחמד יש אופי שונה, על מנת ללכוד את הייחודיות של חיית המחמד שלך נסה לצלם תמונה אשר תציג בצורה הטובה ביותר את התכונות שלה. אם חיית מחמד שלך מבוגרת ואינה מרבה בתנועה צלם אותה בזמן בטלה. אם חיית המחמד שלך היא היפר אקטיבית ואוהבת להיות פרועה ודינמית נסה לתפוס אותה בשעת משחק או עם הצעצוע האהוב עלייה.

תזמון הוא הכולthe black box relevation:I think I like you

החלט איזו סוג של תמונה אתה רוצה לצלם ותכנן אותה מראש. אם החלטת לצלם תמונה רצינית  של חיית המחמד, תזמן את התמונה לזמן שבו היא פעילה פחות., בדרך כלל סביב זמן השינה או מיד אחריה. אם אתה מעוניו להציג תמונה של פעילות תזמן את התמונה כאשר החיה נמצאת בשיא האנרגיה והתלהבות. אם אתה רוצה שחיית המחמד שלך תראה מאושרת וחמודה צלם את התמונה כאשר החיה נמצאת  במצב גופני טוב.

ניסויים הם מפתח

לפעמים קשה להשיג את התמונה המושלמת שדמיינת בראשך. נסה להרחיב את האפשרויות שלך על ידי יישום מספר רעיונות שונים. שנה את המיקום של המצלמה, זווית הצילום, הסביבה והתאורה. וצלם כמה תמונות בכל מצב. בדרך זו אתה תוכל לבחור את תמונה הטובה ביותר ולהבטיח שיהיו כמה תמונות טובות שישביעו את רצונך.

סבלנות סבלנות סבלנות

לפעמים נדרש זמן כדי השיג תצלום מלהיב של חיית מחמד. לעתים רחוקות מאוד תוכל לצלם את התמונה המושלמת כבר בניסיונות הראשונים. הייה מוכן להשקיע קצת זמן על מנת שתוכל לקבל כמה תמונות  יוצאות דופן. לא סביר שחיית המחמד של תשתף פעולה באופן מלא בתחילת התהליך, אבל אחרי כמה ניסיונות היא  תרגיש הרבה יותר נוח ליד המצלמה ותאפשר לך לצלם כאות נפשך.

עשרת הטיפים לצילום חיות מחמד יכולים לעזור לך להפיק את המרב מניסיונות הצילום שלך. צילום תמונות איכותיות של חיית המחמד דורש בדרך כלל מאמץ לא קטן ותסכולים רבים אך עם זמן ובעזרת מעט מיקוד תוכל לתפוס כמה זיכרונות זוהרים של חיית המחמד המשפחתית. אז, תפוס את המצלמה ואת חיית המחמד הפוטוגנית  שלך והתחל לצלם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *