עשרה טריקים לאילוף כלבים

לפניך 10 טריקים פשוטים אותם תוכל לאמן את הכלב שלך לבצע. טריקים אלו יתנו לך ולכלבך הרבה שעות של הנאה וגאוה.

למד את הכלב שלך ללחוץ ידיים

טריק זה קל ללמד וקל ללמוד. כדי ללמד את הכלב שלך את הטריק הזה, יש להביא אותו למצב ישיבה ולומר "ללחוץ", (או כל מונח אחר שאיתו אתה רוצה ללמד את הכלב לבצע את הפעולה). בזמן שאתה אומר את הפקודה הושט ידך למטה קח את  כפו ובעדינות נער אותה. חזור על פעולה זו פעמים רבות, תגמל את הכלב שלך על שיתוף הפעולה על ידי תשבוחות מילוליות. כאשר הכלב שלכם מרים את רגלו בעצמו עם הישמע הפקודה יש לתגמל אותו עם ממתק לכלבים ותשבוחות מילוליות.

למד את הכלב שלך לנופף לשלום

לנופף לשלום הוא טריק פשוט ללימוד אולם ידרוש מעט זמן  למידה מהכלב. הבא את הכלב למצב ישיבה, עמוד מולו והרם את אחת מידך. תן לו את הפקודה "נופף" ובאותו זמן גע באחת מכפותיו עם היד השניה (זו שאינה מורמת). תן לכלב חיזוקים מילולים ותגמל אותו בעזרת ממתק כלבים אם הוא עושה את הפעולה הנכונה (כלומר מרים את כפו). דרך נוספת לגרום לכלב שלך להרים כפתו היא להדביק מדבקה קטנה על החלק התחתון של אחת מכפותיו לפני מתן הפקודה "נופף".

למד את הכלב שלך להתגלגל מצד לצדdog training tricks

גלגול מצד לצד הוא טריק נחמד שכל אחד שיש ברשותו כלב היה רוצה שהכלב יבצע על פי פקודה. על מנת להשיג את זה רד על הריצפה עם הכלב ושכנע אותו להישכב על צד אחד. תן את הפקודה "להתהפך" תוך שימת יד אחת מתחת לגב של הכלב ואחת על בטנו. עזור לו להתהפך תוך מתן הפקודה. לאחר מכן, שבח את הכלב על שיתוף הפעולה. אם הכלב שלך גדול, במקום לעזור לו להתהפך בעזרת ידיך אתה יכול להשתמש במעט מזון החביב על הכלב על מנת לפתות אותו להתהפך ולהשיג את המזון. תן לו המזון ברגע שהוא התהפך ושבח אותו על ביצוע הפעולה. לאחר כמה ימים, הכלב יתהפך בזמן הפקודה ללא כל סיוע מצדך. הקפיד לתגמל התנהגות זו בצורה חיובית בשבחים ועל ידי ממתק.

למד את הכלב שלך לתפוס

זה משחק משעשע הן לכלב והן לבעליו, אשר בו אתה יכול לשחק עם הכלב שלך במשך שנים רבות. לימוד הכלב לתפוס הוא בעצם די פשוט ונעשה כל ידי שימוש במזון החביב על הכלב במקום בכדור וכו. עמוד מול הכלב שלך ואמור "תפוס" בעודך זורק את המזון לכלב. אם המזון נתפס, יש לאפשר לכלב לאכול אותו. אם לא, היה מהיר ותפוס אותו לפני שהכלב שלך יספיק לעוט עליו. חזור על הפעולה עד שהמזון נתפס בהצלחה. תמיד תגמל את הכלב לא רק עם המזון אלא גם עם כמות גדולה של שבחים. עבור להשליך צעצועים כאשר הכלב מתחיל לתפוס את הממתק שזרקת אליו. תגמל את הכלב בממתק כאשר הוא תופס את הצעצוע והוסף פינוקים נוספים מדי פעם יחד עם שפע של שבחים.

למד את הכלב שלך להביא

להביא הוא משחק שרוב הכלבים באמת נהנים ממנו. אתה יכול ללמד את הכלב שלך להביא על ידי זריקת כדור אותו הוא יביא אליך בחזרה. זרוק את הכדור לעבר הכלב ואמור "להביא". לאחר שכדור נתפס, הכלב ירצה לשחק שוב ויחזיר את הכדור אליך. אחרי שהכלב הופך טוב בתפיסת הכדור, עבור לאוביקטים אחרים כגון מקלות וחפצים נוספים. זכור תמיד לתגמל את ההחזרה של האובייקט עם פינוק והרבה שבחים.

למדו את הכלב שלכם לזחול

כדי ללמד את הכלב שלך לזחול, תצטרך כמה פינוקים. ראשית הבא את הכלב למצב שכיבה על הרצפה, הצב את ידך על גבו ושים ממתק כלבים במרחק מה ממנו מחוץ להישג פיו. לאט לאט הזז את האוכל ממנו, תוך כדי השמעת הפקודה "לזחול". הכלב באופן אינסטינקטיבי ינסה לעמוד ולהגיע למזון. שמור את ידך על גבו והזז את המזון, בסופו של דבר הכלב יאלץ לזחול לעבר האוכל. עודד את הכלב עם הרבה שבחים ותן לו לאכול את הממתק. לימוד טריק זה יכול לקחת קצת זמן, לכן הצטייד בהרבה סבלנות והמשך לעבוד על זה עד שכלב יזחל לפי פקודה. זכור תמיד לשבח ולגמול לו על ההתנהגות הרצויה!

למד את הכלב שלך להבדיל בין ימין לשמאל

תאמינו או לא, אפשר ללמד כלב את ההבדל בין ימין ושמאל. זה טריק מגניב ודי פשוט ללימוד באמצעות חזרות. כדי ללמד את הטריק הזה, יש לעמוד מאחורי הכלב לומר "שמאל" ובאותו זמן לזרוק כדור או ממתק כלבים לצד שמאל. חזור על פעולה זו עם השמאל, עד לזמן שמספיקה רק פקודה כדי שהכלב יפנה לצד שמאל. עודד את הכלב על ביצוע נכון של הפקודה באמצעות שבחים מילולים ופינוקי אוכל. לאחר מכן, ניתן להתחיל באותו אופן לתרגל את הפקודה "ימין".  יש ללמד קודם כל צד אחד ולאחר מכן את השני כך שהכלב לא יתבלבל.

למד את הכלב שלך לעקוב אחריך

הפקודה "עקוב" יכולה להיות עוצמתית למדי ומאוד מתגמלת עבור הכלב. מומלץ ללמד את הפקודה הזו ללא רצועה כאשר זה מתאפשר. המטרה היא להביא את הכלב לחקות את הפעולות שלך, כך שאם אתה הולך ימינה או שמאלה הכלב יעקוב אחריך. כדי לגרום לכלב לעשות את זה יש לפתות אותו (או אותה) עם שפע של פינוקים והרבה שבחים כאשר הוא מבצע את הפקודה.

למד את הכלב שלך לנוע מצד אחד שלך לצד שני

קשירת הכלב ברצועה ויציאה לטיול הוא החלק הראשון של הטריק הזה. עם כיס מלא פינוקים, אתה אמור להיות מסוגל ללמד את הכלב שלך לעבור מצד לצד השני בתוך זמן קצר. הבא את הכלב לצידך השמאלי והחזק ממתק ביד ימין והנח אותה מאחורי הגב במקום שבו הכלב יוכל להבחין בממתק. אמור "החלף" ובאותו זמן משוך את היד בצורה כזו שהכלב יעקוב אחרי הממתק לצד ימין שלך. תן לו את הממתק וחזור על הפעולה בצורה שתגרום לכלב לעבור לצדך השמאלי.

למד את הכלב שלך לומר לך מתי הוא רוצה לצאת החוצה

כלבים לא יכולים לדבר איתנו, כך שאין להניח כי אנו יכולים להבין את השפה שלהם ללא הכשרה כלשהי משני הצדדים. נסה טריק פשוט שילמד את הכלב שלך כיצד להתריע מתי הוא רוצה לצאת החוצה. תלה פעמון קטן ליד דלת היציאה מהבית. בכל פעם שאתה לוקח את הכלב לטיול גרום לו לגעת בפעמון ולצלצל. ואז תרעיף עליו תשבוחות. במהרה הוא יעשה את הקשר בין הפעמון המצלצל והדלת הנפתחת. לאחר כשבוע תופתע לשמוע את צלצול הפעמון לראות את הכלב יושב ליד הדלת מוכן לטיול.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *