עשרה סימנים לכך שילדך הוא מחונן

הרבה הורים גאים רואים את ילדם כאלברט אינשטיין או ליאונרדו דה וינצי הבא. אולם כמו שניתן לצפות רוב הילדים הם גאונים ובעלי מחוננות רק בעיני הוריהם. עם זאת, לחלק מהפעוטות יש באמם את הנתונים להחשב מחוננן. האם שלך כזה? ישנם כמה קווים התפתחותיים מנחים המעידים על מחוננות אצל ילדים, אז הנה עשרה סימנים לכך שהילד שלך נמצא בדרכו לראש המחנה.

שומרים על אינפורמציה

את המונח "נכנס באוזן אחת ויצא מהשנייה" נראה שאפשר להכיל על רוב הילדים. מי שנמצא בשכבות העליונות של החתך האינטיליגנטי מצליח לשמר ולאחזר מגוון רחב של ידע ונתונים. דוגמה מן האיגוד האמריקאי הלאומי של ילדים מחוננים (NAGC) היא: "ילד בן  שש חזר מביקור במוזיאון החלל והצליח לשכפל במדויק ציור של רקטה שראה במוזיאון.

קשת רחבה של תחומי עניין

ילדים מחוננים מתענינים במגוון רחב של נושאים. הם עשויים להתעניין בדינוזאורים חודש אחד, בחלל ובכוכבים בחודש הבא, וכן gifted childהלאה.

כותב וקורא מוקדם

אם הפעוט שלך הוא אכן מחונן, הוא עשוי להיות מסוגל לקרוא ולכתוב בגיל מוקדם מאוד וללא צורך בלימוד רישמי.

כשרון מוסיקלי או אמנותי

לדים המציגים כישרון יוצא דופן למוסיקה ו / או אמנות נחשבים לעתים קרובות מחוננים. פעוטות אשר יכולים לצייר דברים בפרספקטיבה הנכונה, בעלי שמיעה אבסולוטית או מסוגלים להציג תפיסה גבוהה של צורות אחרות של אמנות שייכים בדרך כלל לבעלי מחונות.

יכולת להתרכז למשך תקופות ארוכות

ילדים אינם ידועים ביכולת ריכוז והקשבה לתקופות ארוכות. אצל ילדים מחונים ניתן לזהות תקופות ארוכות יותר של ריכוז אינטנסיבי.

יש לו זיכרון טוב

כמה פעוטות מחוננים מסוגלים לזכור דברים שקרו בשלבים מוקדמים יותר החייהם. לדוגמה, בן שנתיים עשוי לזכור ולהעלות התרחשות שקרתה כשהיה בן 18 חודשים.

אוצר מילים מתקדם

יכולת דיבור מוקדם מהרגיל אינה סימן של מחוננות לבדה, אבל אם הילד משתמש באוצר מילים מתקדם ומשפטים מורכבים אזי יתכן כי הוא או היא עשויים להיות מחונים כמו שתמיד חשבתם שהם.  לפי ההאיגוד האמריקאי הלאומי של ילדים מחוננים (NAGC), ילדים בגיל שנתיים מתקשרים באמצעות משפטים כגון:"הנה  כלב". " בן שנתיים מחונן יכול לומר 'יש כלבלב חום בחצר האחורית והוא מרחרח את הפרחים שלנו".

מקדיש תשומת לב לפרטים

ילד מחונן הינו בעל עין חדה לפרטים. ילד גדול יותר עשוי לרצות  לדעת פרטים ספציפיים על איך הדברים עובדים, ואילו הילד הצעיר יהיה מסוגל לשים צעצועים בדיוק בננקודה מהם נלקחו או להבחין אם משהו הוזז מהמקום הרגיל שלו.

ביקורת עצמית

באופו כללי ילדים אינם מתיחסים ומבקרים יתר על המידה לא את עצמם ולא אחרים אלא אם כן לאחד מחבריהם יש משהו שאותו הם רוצים. ילדים מחוננים בניגוד לזה מתיחסים למעשיהם של  אחרים, אבל בעיקר עוסקים בביקורת עצמית שלהם

מבין מושגים מורכבים

לפעוטות בעלי אינטליגנציה גבוהה יש את היכולת להבין מושגים מורכבים, הם יכולים לתפוס יחסים ולחשוב באופן מופשט. הם גם מסוגלים להבין בעיות לעומק ולחשוב על פתרונות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *