עשרה מיתוסים הרסניים על מערכות יחסים

כל מי שצפה אי פעם באחת הקומדיות הרומנטית שהגיעו מהוליווד, יודע איך מערכות יחסים מוצגות שם: נער אטרקטיבי פוגש נערה מושכת, הם מתגברים על כל המכשולים הניצבים בדרכם ורוכבים ביחד אל השקיעה כדי לחיות באושר ועושר.

למרבה הצער, שלא כמו בסרטים בניית מערכת יחסים בריאה בעולם האמיתי היא קצת יותר מסובכת. עם האתגרים החיים מציבים לנו נדרשות יותר משעתיים על מנת להתגבר על הקשיים שצצים בדרכה של מערכת יחסים רומנטית. ובכל זאת, רבים מאיתנו מחזיקים רעיונות ואמונות רומנטיים שעלולים לעקב ולהרוס את מערכות היחסים שלנו.

הבה נבחן את עשרת המיתוסים ההרסניים ביותר במערכת יחסים רומנטית

אדם אינו יכול להיות מרוצה ומסופק, אלא אם הוא נמצא במערכת יחסים רומנטית

הסכנה של המיתוס הזה היא שהוא עלול להוביל אותנו להזנחת מערכת היחסים החשובה ביותר שיש לנו – עם עצמנו.

כאשר אנחנו עובדים על ההתפתחות העצמית שלנו, אנו הופכים להיות אנשים טובים יותר ונוחים יותר לעצמינו ולאחרים. אנחנו מבינים שסופו של דבר אנחנו  אחראים לאושר שלנו ולא אף אחד אחר. קשרים רומנטיים בריאים נוצרים כאשר שני אנשים השלמים עם עצמם ובעלי אושר פנימי נפגשים.

אהבה מהמבט הראשון

ברוב המקרים, אהבה ממבט ראשון היא למעשה משיכה גופנית אינטנסיבית מהמבט הראשון. בעוד משיכה פיזית מושכת אותנו למישהו בתחילה, אהבה בוגרת ואמיתית מגיעה רק עם זמן.

לכל אחד יש את נפש תאומה אחת

בהתחשב בעובדה שיש מיליארדים של נשמות בעולם, האמונה שלכל אחד יש נפש תאומה אחת היא מאוד מגבילה. אם נצמצם את המיקוד שלנו רק כדי לחפש "האחד,"  אנו עלולים להחמיץ הזדמנויות לאהבה וידידות שנמצאות מסביבנו כל הזמן

כל מה שאנחנו צריכים זו אהבה

זה היה יכול להיות נפלא אם זה היה נכון. כן, אהבה היא חיונית. אבל על מנת לגרום למערכת יחסים לשגשג ולשמר אותה לאורך זמן , יש צורך להוסיף כבוד הדדי, תמיכה, אמון ומחויבות.Me and Yul

חיצוניות אטרקטיבית פירושה פנימיות אטרקטיבית

עלינו לזכור שהעובדה שאדם הוא אטרקטיבי מבחינה פיזית לא אומר שהאישיות שלו אטרקטיבית גם כן. רק על ידי בילוי של מספיק זמן במחיצתו של מישהו ניתן להבחין אם היופי האמיתי שלו הוא יותר מאשר עור חלק ועיניים יפות.

חתונה תפתור אם כל בעיות הזוגיות שלך

עמידה מתחת לחופה לא תגרום למישהו להיות שותף קשוב יותר, היא לא תביא חיבה, אכפתיות, רצון לעזור בעבודות הבית או תגרום לרצון פתאומי לילדים שלא היה שם קודם. למרות כל זאת אנשים רבים מרמים את עצמם וחושבים שבאקט החתונה יש משהו מיסטי שישנה את החיים ויגרום לזוגיות שלהם להפוך את עורה ולבן או בת הזוג שלהם להפוך למישהו אחר. זה לא יקרה.

לעולם לא ללכת לישון כועס

אמנם הכוונה מאחורי הסיפור הישן הזה ראויה לשבח, אבל אינה מציאותית. חילוקי דעות ואפילו מריבות הם חלק מהזרימה הטבעיות של כל מערכת יחסים. נכון שכמה מהסכסוכים וחילוקי הדעות ניתנים לפיתרון במהירות, אבל מציאת פתרון לאחרים עשויה לקחת זמן. מה שחשוב הוא ללמוד ליישב חילוקי דעות בצורה מועילה ומבלי לפגוע בצד השני. כעס על בני הזוג שלנו אינו אומר שאנחנו לא אוהבים אותם, אז לכו לישון! לעתים קרובות מנוחת הלילה טובה תביא נקודת מבט רעננה.

לידת תינוק תשפר את חיי הנישואין שלך

הבאת חיים חדשים לעולם היא התחייבות רצינית, לכל חיים. הבאת ילד לעולם אינה מתכון לפתרון אוטומטי את כל הבעיות בחיי הנישואין. למעשה, הרחבת המשפחה תגרום קרוב למדי להחמרת המצב. יחסים מתוחים עלולים לפרוץ בשל אחריות הנוספת הרגשית, פיזית וכלכלית הגלומה בגידולו של ילד. הסיבה היחידה אותה יש לשקול בהבאת ילד היא הרגש והידיעה שאנחנו מוכנים להיות הורים.

זיוף של סיפוק מיני הכרחי לפעמים

לא משנה איזה מין אנחנו גבר או אישה, זיוף של שביעות רצון מחיי המין אינו יכול להיות דבר טוב למערכת יחסים. אנחנו צריכים להיות מסוגלים לדון עם בן הזוג שלנו מה עובד או לא עובד בשבילינו בחדר השינה. זוהי הדרך היחידה בה ניתן לשפר את חיי המין. אם נשתוק ונזייף בצורה זו או אחרת חוסר הסיפוק המיני יהפוך לכעס ותסכול. רגשות קשים אלו יגלשו בסופו של דבר מחדר המיטות לתחומים אחרים של החיים הזוגים. חיי מין טובים מהווים 5% ממערכת היחסים הזוגית, חיי מין גרועים מהווים 95% מהזוגיות.

נישואים פירושם סופה של הרומנטיקה

נישואים אינם מסמלים באופן אוטומטי את סופה של הרומנטיקה במערכת יחסים, אבל הרצון שלמא את הרומנטיקה צריך להיות בראש סדר העדיפויות. זוגות רבים שומרים את אש התשוקה בוערת על ידי הבנה כי רומנטיקת כרוכה ביותר מאשר מחוות יקרות וחסרות משמעות. רומנטיקה צריכה להיות ניזונה מביטויים יומיומיים של חיבה והכרת תודה.

 

מערכות היחסים שלנו יקרות לליבנו, הן בדרך כלל גם מורכבות מידי מכדי שננהל אותם לפי מיתוסים מוטעים וסיפורי אגדות מהסרטים והספרים. אבל עם מרכיבי הקסם של אהבה, אמון, כבוד, מחויב, תקשורת ועבודה קשה ניתן להתגבר על רוב המשברים ולחיות בזוגיות הרמונית באושר ועושר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *