עשרה צעדים לבניית חנות וירטואלית מוצלחת

חנויות וירטואליות (או אתרי מסחרי אלקטרוני) הפכו עם השנים להיות בין האתרים הפופולאריים ביותר ברשת ולא מעט יזמים ובעלי עסקים חולמים על פתיחת חנות וירטואלית אשר תשמש להם כהכנסה צדדית או עיקרית. הנה עשרת הצעדים שיעזרו לכם לבנות חנות וירטואלית מוצלחת.

שאלו את עצמכם האם אתם בנויים לניהול חנות?

למרות שהחנות היא אולי וירטואלית, המוצרים והסחורות השונות הם ממשים לחלוטין. לכן, ככל שהפעילות בחנות תגבר, כך תאלצו לנהל יותר מגעים מול הספקים או להעסיק עובדים נוספים (רצוי שיהיה לפחות עובד אחד מלבד המנהל עבור מחלקת שירות לקוחות). לכן, אם אתם לא מורגלים בעבודה בלחץ או בניהול משא ומתן וקשרים עסקיים, אולי זהו לא העסק שמתאים לכם…

בחרו את הפלטפורמה הטובה ביותר

Ten steps to building a successful virtual storeבשוק יש לא מעט פלטפורמות שעליהן נבנות חנויות וירטואליות. חלק מהפלטפורמות האלו הן על בסיס שכירות חודשית וחלק הן על בסיס רכישה של החנות. לפני הבחירה בפלטפורמה, יש לבדוק את יכולות המערכת ולראות האם הן עונות על הדרישות שלכם. כמו כן, יש לבדוק האם ניתן להרחיב את יכולות המערכת בעתיד ומהן העלויות הכרוכות בכך. לדוגמה, ייתכן כי החנות לא תגיע מראש עם היכולת לתמוך במספר שפות בו זמנית או במטבע המקומי בכל מדינה.

אל תתפשרו על העיצוב

ממש כמו בחנות אמיתית, לעיצוב יש השפעה ישירה על טיב חווית הקנייה. יש למצוא את שילוב הצבעים הנכון ולדאוג לכך שאתר החנות לא ייראה עמוס מדי. אם אתם מסוגלים לשלם עבור עיצוב מקצועי שנעשה על ידי גרפיקאי עם רקע בבניית אתרים, עשו זאת.

וודאו כי ניתן לקנות בנוחות גם מהנייד

קנייה היא פעמיים רבות תוצאה של החלטה רגעית. אם החנות הוירטואלית לא מתאימה לגלישה מהנייד, הרבה לקוחות פוטנציאליים עלולים לצאת ממנה מידע או לשכוח כלל שהם רצו לקנות ממנה כאשר יגיעו הביתה… לכן, ממש כמו עם העיצוב, אסור להתפשר על התאמת האתר להתקנים ניידים. במקרה הצורך, התעקשו על עיצוב רספונסיבי המתאים את עצמו לכל רזולוציות המסך.

תמכו בכל אמצעי התשלום הנפוצים

בשנים האחרונות כמעט כל האתרים המכבדים את עצמם תומכים לא רק בכרטיסי אשראי מסוג ויזה או ישראכארד, אלא גם בשירות התשלומים PayPal ובקנייה טלפונית הנחשבים לבטוחים יותר בקרב הקהל הרחב. הציעו לגולשים את כל מגוון האפשרויות על מנת שלא לפספס שום מכירה.

אפשרו רכישה מהירה גם ללא הרשמה

קונים רבים הנכנסים לחנות אינם מעוניינים להירשם לאתרים חדשים שלא לצורך, במיוחד אם מבחינתם מדובר ברכישה חד פעמית. לכן, הציעו לגולשים אלו רכישה מהירה עם מינימום פרטיים הכרחיים. תמיד תוכלו להוסיף תיבת סימון ליד כפתור האישור הסופי אשר יאפשר לכם לשלוח עדכונים על מוצרים חדשים ומבצעים לכתובת הדואר האלקטרוני של הקונה.

רשמו את החנות באתרי השוואת מחירים ועקבו אחר המתחרים

אין מה לעשות, אתרי השוואת מחירים הם ללא ספק הגוגל של החנויות הוירטואליות.  דווקא בגלל שבארץ יש אתר אחד עיקרי (זאפ), אתם חייבים להיות בו, גם אם העובדה שאתם צריכים לשלם לו כסף לא מוצאת חן בעיניכם. כך גם תוכלו לעקוב אחרי מדיניות המחירים של המתחרים ולהציע הצעה נגדית טובה מהם.

קדמו את החנות בגוגל ופייסבוק

למרות מה שנכתב בסעיף הקודם, חשוב גם להתאים ולקדם את החנות במנועי החיפוש כגון גוגל ולשווק אותה ברשתות החברתיות. לדוגמה, אפשר לערוך תחרות שבמהלכה הקונים שהם גם אוהדים בפייסבוק מצלמים עם החבילה שקיבלו בדואר והתמונה המקורית ביותר זוכה בפרס. במידת הצורך תוכלו להיעזר בחברת קידום אתרים או כזו שיודעת לנהל קמפיינים ברשתות חברתיות.

הציעו מוצרים ייחודים

לעיתים עדיף להציע מוצרים ייחודים מאשר להתחרות עם אחרים על אותם דגמים בדיוק. לדוגמה, במקום למכור עוד סתם כבל לאייפון, תוכלו למכור כבל לאייפון בעיצובים מיוחדים כגון Hello Kitty ולתפוס פלח שוק שאולי לא היה חושב כלל לקנות עוד כבל לאייפון מלבד הכבל שמגיע עם המכשיר… זכרו שמכיוון שאתם חנות וירטואלית, אתם לא בהכרח צריכים להחזיק את המוצרים במלאי כל הזמן.

היו סבלניים והציעו את השירות הטוב ביותר שאתם יכולים

לסיום, זכרו שגם חנות כמו אמאזון התחילה אי שם במוסך קטן בוושינגטון לפני שהפכה לענקית הקמעונות שהיא כיום. התאזרו בסבלנות וזכרו שבניית אמון אצל קהל הלקוחות לוקחת זמן גם באינטרנט. אם תפגינו יחס אדיב ומקצועי כלפי הלקוחות ותאפשרו להם להחזיר מוצרים בתנאים סבירים, תזכו לאהדתם והמכירות יעלו בהתאם.   

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *