עשרה צעדים מנחים להתנהלות נכונה מול ביטוח לאומי

אם נפגעתם במקום העבודה שלכם ואתם מעוניינים לתבוע את ביטוח לאומי, או אתם סובלים מכל בעיה אחרת שהיא המצריכה את מעורבותו של מוסד זה, הנה 10 צעדים שיעזרו לכם לקבל את המגיע לכם, ובעיקר – להתנהל נכון אל מול הביטוח הלאומי:

הקפידו לתעד כל פרט

כדי להגיע מוכנים אל הביטוח הלאומי, חשוב לתעד כל פרט, הנחשב רלוונטי לאירוע שבגינו אתם מעוניינים לפנות אל מוסד זה. רשמו את נסיבותיו של האירוע, את האופן שבו הוא התרחש וכן את כל הפרטים הקשורים בו.

חפשו עדים במידת הצורך

במידה ומדובר, למשל, במקרה של תאונת עבודה, חפשו עדים שהיו נוכחים בזמן האירוע ויוכלו למסור את עדותם במידת הצורך. אין ספק שעדות מסוג זה יכולה לעזור לתביעה באופן משמעותי.

פנו אל טיפול רפואי מתאים בהקדם

אם נפגעתם, חשוב שתפנו לקבלת טיפול רפואי בהקדם, גם אם נדמה לכם שלא קיימת פגיעה פיזית כלשהי. בעת בדיקת הביטוח הלאומי את תביעתכם, מידת חומרת האירוע והנזק שנגרם לכם, ייבדק גם בהתאם לפנייתכם אל הטיפול הרפואי וקבלתו באופן מיידי. במקביל, חשוב להקפיד לדווח בזמן הטיפול על האירוע שקרה ועל הפרטים הקשורים בו.

צרפו את כל האישורים הרלוונטיים

הקפידו לצרף את כל האישורים הנדרשים על מנת לזרז את תהליך התביעה או ההתנהלות אל מול הביטוח הלאומי. בין אם אתם זקוקים לאישורי מחלה, או כל אישור אחר, שנדרש לצורך פנייתכם אל מוסד זה, בררו מראש באילו אישורים מדובר, והקפידו לצרפם.

הקפידו לתעד את פניותיכם הרפואיותE.R.

פניות רבות אל המוסד לביטוח לאומי כוללות גם תיעוד רפואי, שנחשב תיעוד חשוב במיוחד. על תיעוד זה לכלול הפניות לרופאים שונים, מרשמים לתרופות וגם דיאגנוזות רפואיות רלוונטיות.

תעדו את הוצאותיכם הכספיות

אם בעקבות האירוע אתם נדרשים להוציא כספים שונים, בין אם על נסיעות, רכישת אביזרים רפואיים, תרופות, תשלום לרופא מומחה וכדומה, הקפידו לשמור את הקבלות ולתעד את כל הוצאותיכם במהלך תקופה זו. יתכן שחלק מהוצאות אלו יוחזרו לכם על ידי הביטוח הלאומי, ולכן חשוב לצרף גם את תיעודן.

היעזרו באנשי מקצוע

במידה ומדובר בתביעה, חשוב לפנות אל עורכי דין, המתמחים בתביעות הביטוח הלאומי. התנהלות מסוג זה דורשת רמת מקצועיות גבוהה מאד והבנת התחום. כדי להתמודד עם כך באופן הנכון ביותר, מומלץ להיעזר בעורך דין מקצועי ואף מומלץ לפנות אליו גם בהקדם האפשרי.

הקפידו להגיש את פנייתכם או תביעתכם בזמן

אם אתם מעוניינים להגיש תביעה או כל פנייה אחרת לביטוח הלאומי, בדקו מראש מהו טווח הזמן שבו אתם נדרשים להגישה על מנת שתטופל באופן מהיר ככל האפשר ותהיה תקיפה. כשמדובר, למשל, במקרים של תאונת עבודה, יש לפנות אל הביטוח הלאומי במהלך 12 החודשים שלאחר התאונה ולא לאחר מכן.

לימדו מעט את הנושא

במידה ועליכם לפנות אל הביטוח הלאומי מכל סיבה שהיא, קראו על הנושא ולמדו אותו מעט. כך תוכלו להתנהל נכון יותר ועל פי הנדרש. אפשר למצוא מידע רב, הקשור לביטוח הלאומי ואף ניתן להיעזר בשירות הלקוחות הטלפוני של מוסד זה, הפעיל לאורך כל השבוע ומספק מידע לכל המעוניין.

היו סבלניים

התנהלות מול הביטוח הלאומי, בדומה למוסדות אחרים, דורשת סבלנות רבה. הקפידו לפעול באופן מסודר ונכון וזכרו שלעיתים התנהלות שכזו דורשת לא מעט סבלנות, שכן מדובר בבדיקות שונות ובחינת נושאים מהיבטים רבים.

 

למידע נוסף, מוזמנים לפנות למשרד עו"ד המתמחה בתביעות ביטוח לאומי.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *