עשרה טיפים לבחירת עורך דין טוב

בין אם מדובר בבחירת עורך דין המתמחה בתאונות דרכים, רשלנות רפואית, תביעות ביטוח, גירושין או כל התמחות אחרת, חשוב לבחור את המתאים והנכון ביותר. ישנם לא מעט עורכי דין, המציעים את שירותיהם. חלקם מנוסים ומקצועיים מאד ואחרים פחות. כיצד בוחרים את עורך הדין? הנה, 10 טיפים לבחירת עורך דין טוב:

התמחות בתחום הרלוונטי

אחת הנקודות החשובות ביותר בעת בחירת עורך דין, היא התייחסות לתחום התמחותו. חשוב לוודא שמדובר בעורך דין, המתמחה בתחום שבגינו פניתם אליו, על מנת להבטיח רמת מקצועיות גבוהה והבנה עם הנושא הרלוונטי.

מוניטין ושם טוב

בדומה לבחירת כל בעל מקצוע אחר, חשוב לבחור עורך דין בעל שם טוב בקרב קהילת עורכי הדין ומוניטין מוצלח. עורך דין מוצלח, ייזכר בקרב עמיתיו המקצועיים, ככזה ולכן גם ייחשב כעורך דין מומלץ מאד, שבו כדאי לבחור.

רושם ראשוני מוצלח

כדי לבחור את עורך הדין המתאים, חשוב לפגוש אותו "פגישת היכרות", פגישה ראשונית, ולבחון מהו הרושם הראשוני המתקבל מפגישה זו. במידה והרושם שהתקבל הוא רושם חיובי, כדאי להמשיך בהתנהלות מולו. במידה ויש ספקות, מומלץ לבחור בעורך דין אחר.

כמה זה עולה

ישנם עורכי דין, הנחשבים זולים יותר, ואילו אחרים יקרים יותר. חשוב לבדוק מהו שכר הטרחה, שאותו מבקש עורך הדין ולזכור ששכר טרחה נמוך מדי, איננו מעיד בהכרח על עורך דין מקצועי ומתאים. לעיתים, כדאי לשלם מעט יותר כדי לזכות בייצוג הטוב ביותר, שישיג גם את התוצאות הטובות ביותר.

מיקום המשרד

ייתכן שתדרשו להיפגש עם עורך הדין שלכם מספר פעמים. ולכן, מומלץ לכם לבחור עורך דין, המציע את שירותיו באזור הקרוב למקום מגוריכם או אל מקום עבודתכם.

מידת הניסיון בתיקים קודמיםCourtroom One Gavel

חשוב לוודא שעורך הדין שבו בוחרים הינו בעל ניסיון בתחום ובעיקר בתיקים משפטיים, העוסקים בנושאים הזהים לנושא שבגינו פניתם אליו. כך תדעו בוודאות שלעורך הדין הנבחר יש ניסיון בתחום וידע מקצועי נדרש. לדוגמא, אם נפגעתם במהלך העבודה, עורך דין המתמחה בתחום של דיני עבודה יהיה המתאים ביותר עבורכם.

קבלת חוות דעת מלקוחות קודמים

מומלץ לפנות אל לקוחותיו הקודמים של עורך הדין ולשאול אותם לגבי מידת שביעות רצונם מהתנהלותו של עורך הדין, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אישית.

האם מדובר במשרד או בעורך דין יחיד

כדאי לבדוק האם עורך הדין, שאליו פניתם, עובד כחלק מקבוצת עורכי דין במשרד גדול או שמספק את שירותיו באופן פרטי. במידה והוא חלק ממשרד של מספר עורכי דין, חשוב לוודא מראש שאכן הוא עורך הדין, שילווה אתכם לאורך כל התהליך ולא עורך דין אחר.

לבחון בעין ביקורתית את הבטחותיו של עורך הדין

שנם עורכי דין הנוטים להבטיח ללקוחותיהם הבטחות שונות. מומלץ לבחון הבטחות אלו בעין ביקורתית ובמידת הצורך להתייעץ בעורך דין אחר לצורך קבלת חוות דעת נוספת.

לא להתרשם ממשרד מפואר, להתייחס אל עורך הדין בלבד

אל תתנו לתפאורה המפוארת של משרד עורכי הדין להשפיע על החלטתכם. התייחסו אך ורק לעורך הדין עצמו, למידת המקצועיות שלו, לניסיונו בתחום ולכימיה שלו אתכם. גם חליפותיו המפוארות והאופנתיות של עורך הדין אינן יכולות להעיד על מידת התאמתו לכם. נסו שלא לתת לכל הקישוטים החיצוניים להשפיע, ובחנו את הפרטים הרלוונטיים יותר.

 

להתרשמות – משרדי עורכי דין מובילים בישראל http://www.codex.co.il/Content/NewIC/ICEmployersRanking.asp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *