עשר דרכים לבדוק האם אתם זקוקים לטיפול פסיכולוגי

 

הטיפול הפסיכולוגי מציע מגוון פתרונות שונים ודרכי טיפול, העוזרים להתמודד עם בעיות בתחומים רבים. אם אתם מתלבטים האם אכן אתם זקוקים לטיפול פסיכולוגי או תוהים מתי יש לפנות לטיפול מסוג זה, הנה, לפניכם, 10 דרכים לבדוק מתי יש לפנות לטיפול ובאילו מקרים הוא יכול לסייע:

מצבי דיכאון

דיכאון מאופיין כירידה משמעותית בתחושה האישית ובמצב הרוח. מקרים דיכאוניים מאופנים, לא אחת, בתחושה של ייאוש, של חוסר תקווה וכן גם בתחושה קשה של ריקנות. אם אתם מרגישים אחת מהתחושות הנ"ל או אף את כולן ייתכן שטיפול פסיכולוגי הוא הפתרון הנכון ביותר עבורכם.

מצבי חרדה שונים

תחושת חרדה היא תחושה נורמאלית, וכן גם כזו שאופיינית לרבים מאיתנו במצבים שונים. אולם, במקרים בהם מדובר בתחושת חרדה, שפוגעת בתפקוד היומיומי וביכולת להתמודד עם הסביבה ועם מצבים שונים, כדאי לבדוק אפשרות של פנייה לטיפול פסיכולוגי.

מצבי טראומה

מצבים טראומטיים יכולים גם הם להיות סיבה לפנייה אל טיפול פסיכולוגי. מדובר במצבים שונים בחיים, הנחשבים לאירועים קיצוניים מאד, כמו תקיפה גופנית, אונס, תאונת דרכים או כל חוויה טראומטית אחרת, שגורמת להלם קשה ועשויה להוביל לבעיה רגשית חמורה מאד.

בעיות של דימוי עצמי

במקרים של תחושת דחייה עצמית, ערך עצמי נמוך, חוסר תועלת, חוסר סיפוק או כל תחושה שלילית, הקשורה לדימוי העצמי ומשפיעה על איכות החיים של החווה אותה באופן ישיר, יש לבחון אפשרות של פנייה לטיפול פסיכולוגי.Angoscia

בעיות בקשר הזוגי

זוגות רבים מתמודדים, במהלך חייהם המשותפים, עם לא מעט אתגרים, שינויים ותהליכים שונים, האופייניים לכל קשר. אולם, ישנן לא מעט סיטואציות, במסגרת קשר זה, שעשויות להוביל לקשיים, הדורשים עזרה חיצונית וייעוץ זוגי המספקים מענה מקצועי מתאים, כדי להתמודד איתם. במקרים אלה טיפול פסיכולוגי משותף או של אחד הצדדים, יכול להיות מענה מתאים.

הפרעות אכילה

לצערנו, הפרעות האכילה הפכו נפוצות מאד בשנים האחרונות, ורבים, ובעיקר נשים ואף ילדות צעירות, סובלות מבעיה מסוג זה. במידה ומתגלה בעיה כזו או הפרעה כלשהי הקשורה באכילה, חשוב לפנות בהקדם אל טיפול פסיכולוגי, על מנת להתמודד עם הבעיה באופן מקצועי ונכון.

מחשבות טורדניות ואובדניות

מחשבות מסוג זה יכולות לפגוע באופן משמעותי בהתנהלות היומיומית ואף להוביל למעשים קיצוניים במיוחד. במידה וחשים תחושות מסוג זה, יש לפנות באופן מיידי לעזרה מקצועית כדי לקבל את הכלים הנכונים להתמודד עם כך.

גירושין

מצב של גירושין ופרידה הוא מצב נפוץ אמנם, אולם עשוי להיות מלווה בקשיים רבים, בחרדות ובתחושות שונות, שעשויות לפגועה ביכולת ההתמודדות עם המצב החדש. מומלץ לפנות אל פסיכולוג ולהיעזר בפתרונות מקצועיים.

קשיים בקשר עם בני המשפחה או עם הילדים

משפחות רבות נקלעות, במהלך החיים, בקשיים שונים בהתמודדות היומיומית בין בני המשפחה או בין ההורים לילדיהם. במידה וקיימות בעיות שונות, הקשורות בתקשורת ובהתנהלות עצמה, חשוב להיעזר בפסיכולוג מקצועי וללמוד נכון וטוב יותר כיצד יש להתמודד עם בעיות אלו.

קשיים בריכוז

קשיים מסוג זה עשויים לפגוע ביכולת להתמודד עם מסגרות שונות, כמו בית הספר, מקום העבודה, האוניברסיטה וכדומה. במידה ומתגלים קשיי ריכוז, המשפיעים על הפעילות ועל ההתנהלות, מומלץ לפנות אל פסיכולוג כדי לקבל פתרונות וכלים נכונים, שיעזרו להתמודד עם בעיה זו.

למידע נוסף מוזמנים להתייעצות עם פסיכולוגים מומלצים וידועים התחום.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *