עשר עובדות חשובות על פטרת הציפורניים

לרוב האנשים יש אמונה חסרת בסיס כי הבעיה הקשה ביותר בפטרת הציפורנים היא קוסמטית או אסטטית בעיקרה. אבל ציפורניים לא בריאות הם למעשה מבט אל בעיה שחשוב לטפל בה לפני שתהפוך לחמורה הרבה יותר. מאמר זה דן בכמה עובדות שיהיה זה נבון לקחת בחשבון אם יש לך ציפורניים אשר אינן נראות בריאות.

זיהום באחת או יותר מציפורניים הוא בדיוק כמו כל זיהום אחר. זוהי בעיה רפואית אשר ברובו המכריע של זמן נגרמת על ידי צמיחה של פטרייה חיה ופעילה אשר יצאה משליטה. שיטת ההישרדות של הפטריה היא על ידי אכילת העור והציפורניים. ואם אינה מטופלת כראוי היא תמשיך לטרוף את הבשר והמצב עלול להתדרדר.

לפני שאתה קונה משחה לטיפול בפטרת הציפורניים אשר נמכרת ללא מרשם בבתי המרקחת.יש כמה עובדות חשובות על פטרת הציפורניים שאתה צריך לדעת. השורה התחתונה היא כי פטרת הציפורניים גורמת לעיתים קרובות לבעיות הרבה יותר גרועות בטווח הארוך אם אינה מטופלת כראוי. אל תדחה את זה

קרא בעיון לפני שתקבל החלטה מהו הטיפול הטוב ביותר עבורך.

  1. זיהומים בציפורנים לא ייעלמו בכוחות עצמם. אם אתה לא תיזום את הטיפול בזיהום, הפטרייה קרוב לוודאי תחמיר. אם תתעלם מהמצב במשך חודשים או שנים הזיהום יחדור עמוק יותר לתוך מערכת הגוף שלך ובסופו של דבר תתפשט לחלקים אחרים של הגוף ותגרם לזיהומים במערכות אחרות של הגוף. עדיף לטפל בפטרת הציפורנים מיד מאשר לחכות ולטפל בבעיות חמורות יותר בעתיד.
  2. טיפולים מקומיים עבור פטרייה מושרשת ימשכו זמן רב יותר מאשר אם הבעיה הייתה מטופלת בשלבים מוקדמים. משחות ויהיו חזקות ככל שיהיו לא יוכלו לחדור ולטפל בבעיה כאשר הפטרייה כבר מושרשת עמוק בגף. בשלב זה יהיה כבר צורך בטיפול באמצעות כדורים בשילוב עם הטיפולים המקומיים הנעשים באמצעות משחה. לכדורים אלו יש סיכון רב לתופעות לוואי שליליות.

  3. אם תתעלם מפטרת הציפורניים היא תגרום בסופו של דבר לכאבים אשר ללא ספק יפריעו לפעילות היומיומית. פטרת ציפורניים אשר מתחילה לרוב בציפורן אחת תתפשט אם לא תטופל כראוי לציפורניים אחרות ואף לאנשים אחרים אשר מתקלחים באותה מקלחת בה אתה משתמש, שוחים באותה בריכת שחיה או מבצעים פעילות ספורטיבית בסמוך אליך.

  4. אחד הגורמים העיקרים המסיעים להתפתחות פטרת הציפורניים הוא חשיפה ללחות, חום וחושך. חשיפת הציפורן הנגועה לאור השמש מחוץ לנעלים וגרביים מגדילה את הסיכויים להבראה מהירה מפטרת הציפורניים. עובדה זו עומדת בניגוד למה שאנשים אשר לוקים במחלה עושים בדרך כלל.  המבוכה הנגרמת בדרך כלל מציפורניים  מכוערות, סדוקות ומעוותות גורמת לרוב האנשים להסתיר את הציפורניים עמוק בתוך הנעלים דבר שמסיע כמובן להתפתחות המחלה. צביעת הציפורניים באמצעות לק כדי לנסות לגרום להם להיראות טוב יותר הוא אחד הדברים הגרועים ביותר שניתן לעשות. ככול שתקדים את הטיפול במחלה כך יהיה קל יותר לקבל ציפורניים בריאות.

  5. ללא טיפול הולם הציפורן הנגועה יכולה להפוך עבה מאוד, מעוותת לחלוטין ואפילו די כואבת. העובי של הציפורן כמו גם העיוות יכולים להוביל ללחץ מוגבר על העור מתחת ומסביב לציפורן. זאת משום שהנעל נלחצת כלפי מטה על הציפורן וגורמת לה להפוך לציפורן חודרנית. ציפורן חודרנית היא המקום בו מתחילה הפטרייה לגדול.

  6. במקרים קשים של פטרת הציפורניים הטיפול הסביר ביותר שהרופא יציע לך הוא הסרת הציפורן כולה. לאחר ההסרה יעשה שימוש בתרופות מרשם אנטי פטרייתי. תרופות אלו בדרך כלל כרורכות ברמת סיכון גבוהה לכבד ואיברים פנימים.Nail fungal

  7. דלקות זיהומיות של הציפורנים הן בדרך כלל זיהומים פטרייתיים, אך דלקות אלו יכולות גם לגרום לזיהומים חיידקיים אשר יכולים להתפשט גם לחלקים אחרים של הגוף. אנשים עם זיהומים פטרייתיים מתקדמים בציפורניים לעיתים קרובות מוצאים את עצמם גם עם דלקת בכף הרגל, דלקת עור כמו גם דלקות באזור המפשעה. הטיפולים לכל סוגי הדלקות בדרך כלל דומים.

  8. קשישים הלוקים בפטריות ציפורניים חשופים הרבה יותר לסיבוכים אחרים כגון גירויים בעור או דלקות ברמות חומרה שונות. אנשים עם סוכרת או מחלות אחרות המשפיעות על מערכת הדם עלולים להיתקל במגבלות נוספות במחזור הדם שלהם הנגרמים על ידי זיהום פטרייתי רציני.

  9. אל תנסה לחתוך ציפורן הנגועה בפטרת הציפורניים בעצמך. זה יכול להיות קשה לביצוע ולגרום נזק רב לעור סביב הציפורן, נזק המוביל לזיהום או לפצעים עם ריפוי איטי או כאלה שאינם ניתנים לריפוי כלל.

  10. בסקר שנערך לאחרונה, 44% של גברים ונשים עם פטרת הציפורנים הודו כי לזיהום הציפורן שלהם היתה מידה מסוימת של השפעה שלילית על הדימוי העצמי שלהם. פטרת הציפורניים תגרום לך להרגיש מבוכה כאשר אתה עושה כל פעילות שבה אנשים יכולים לראות את הרגליים שלך. אל תיתן לבעיה מקומית כזו להפריע לאורח החיים שלך. במקום זאת, נסה לעשות את המחקר הדרוש על מנת לברר מה האופציות, ומה הטיפול הטוב ביותר בשבילך, ולאחר מכן עשה את הפעולה הנדרשת כדי להשיג שוב את בריאות הציפורניים שלך.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *