עשרה דברים שכדאי לזכור לפני שקונים שמלת כלה

ישנן טעויות נפוצות רבות שכלות לעתיד עושות כשהן נמצאות במסע קניה של שמלת החתונה שלהן. לעיתים קרובות הדבר נובע מכך שהן מגיעות לחנות השמלות כשהן לא מוכנות או שפשוט אינן רוצות לחשוב מעבר לחזון האידיאלי שיש להן בראש.

אבל קניית שמלת חתונה אינה צריכה להיות אירוע מלחיץ או כזה שייקח זמן רב מידי. להלן עשרת הדברים העיקרים שיש לזכור בזמן שמחפשים שמלת חתונה – אם תצליחי לזכור אותם, הדברים יהיו הרבה יותר קלים.

 

זכרי את התקציב שלך

אלא אם כן באמת יש לך תקציב בלתי מוגבל (ובמקרה כזה את יכולה לעבור לסעיף הבא), צריך להיות לך מושג כמה כסף את יכולה להרשות לעצמך להוציא על שמלת כלה. ללא ספק התקציב שלך יספיק להרבה יותר באם תבחרי לקנות שמלת כלה מיד שנייה או בחנות עודפים של המעצב. בכל מקרה תקציב צריך להיות קיים ועלייך לעמוד בו. נכונה האמרה שזה היום שלך ומתחתנים רק פעם אחת אבל את התשלום תאלצי לשלם עוד זמן רב.

 

הכספים שתוציאי לא יגמרו בשמלת הכלה

כאשר את מתלבטת להחליט מהו תקציב הלבוש שלך לחתונה, את צריכה לזכור כי תלבושת החתונה כוללת הרבה יותר מאשר רק שמלה כלה. את צריכה לשקלל בתקציב גם את מחיר הנעליים, בגדים תחתונים, תכשיטים, הינומה (אם היא לא כלולה עם השמלה) ואפילו את המחיר של עיצוב השיער והאיפור.

 

אל תביאי יותר מידי אנשים לבחירת השמלהBride Dress

כשאת מתחילה את מסע הקניות לבחירת שמלת החתונה ליום הגדול בחיך, בהחלט כדאי לקחת איתך מישהו שיעזור לך בתהליך ויציג נקודת מבט שונה משלך. כלות רבות מביאות את אימא שלהם, אחות או חברה קרובה. לא חשוב במי תבחרי, הם צריכים להיות אנשים שאת בוטחת בהם שיתנו לך חוות דעת כנה מצד אחד אבל גם לא ינסו להשפיע עליך לבחור שמלה שהם אוהבים ולא את זו שאת תרצי. אבל, אם תיקחי איתך יותר משני אנשים תקבלי בסופו של דבר נקודות מבט רבות מדי, אשר בהחלט עלולות להיות מבלבלות בשבילך. חוץ מזה, את רוצה כי שמלת החתונה שלך תהווה הפתעה עבור אנשים רבים ככל האפשר ביום הגדול.

 

אל תתגנדרי יותר מידי כשאת מחפשת שמלת כלה

נכון, שופינג לשמלת כלה מרגיש הרבה יותר מיוחד מאשר מסע קניות זריז בקניון., אבל האמת שאין צורך (ואפילו לא רצוי) להתלבש בצורה חגיגית מידי כדי לקנות שמלת כלה. וודאי שאת לובשת חזייה מותאמת ותומכת היטב וזהו. מלבד זאת, כל תלבושת שתשימי על עצמך תתאים. בחירת שמלת כלה כרוכה באין סוף מדידות ואלו כרוכות בהורדה והלבשה של השמלה וחזרה לבגדים איתם הגעת לחנות. לכן רצוי שתלבשי בגד נוח ממנו תוכלי לצאת ולהיכנס בקלות. מערכת בגדים מסובכת ומורכבת תגרום לך להתייאש מהר יותר. גם איפור מיותר. מעצבים וחנויות לשמלות כלה ישנאו אותך אם האיפור שהשתמשת בו בבוקר ימרח על שמלת הכלה הלבנה אותה מדדת בצהרים.

אל תקני שמלת כלה מוקדם מידי (אבל גם לא מאוחר מידי)

קניה מאוחרת של שמלת כלה היא פחות בעיתית אם את מחפשת שמלת כלה מהמדף. למרות זאת יתכן  ויידרש זמן לכמה תיקונים בסיסים על מנת להתאים לך את שמלת הכלה באופן מושלם. באשר לקניה מוקדמת מידי של שמלת הכלה, למרות הרצון לסמן איקס על כמה מהמטלות ברשימות שלך לקראת החתונה רצוי מאוד לא להחליט מוקדם מידי על שמלת כלה. נסי לחכות לפחות עד שתדעי מה תאריך החתונה ואיפה בדיוק היא תיערך (לחתונות חוף יש קוד לבוש שונה מאשר חתונות באולם מפואר). החלטות אלה ישפיעו גם על סגנון הלבוש שלך לחתונה.

 

אל תוותרי על ביצוע מחקר לפני שתחליטי איזו שמלת כלה את רוצה.

זה טוב ויפה לשמור על ראש פתוח כאשר את מחפשת את השמלת כלה האידיאלית בשבילך, אבל את צריכה שיהיה לך קצת מושג על מה אתה רוצה ומה מתאים לך. קחי את הזמן כדי להסתכל על תמונות של שמלות כלה (האינטרנט עמוס בהם), קני כמה כתבי עת העוסקים בחתונות וכלות והחליטי מה הסגנון המתאים לך ולחלומות שלך. אולי את מעדיפה שמלות פשוטות יותר או כאלו בעלות פרטים ותוספות רבות. אל תגיעי לחנויות כשאת לא מוכנה או לפחות יודעת פחות או יותר מה את רוצה. זה יכול להיות מאוד מבלבל לראות את השמלות תלויות על הקולבים או להקשיב לדיבורים הנלהבים של המוכרות בחנויות אם אין לך מושג איפה להתחיל.

 

אל תהיי נעולה רק על סגנון אחד של שמלת כלה

כמו שציינתי בסעיף הקודם מחקר והבנה על מה באמת את רוצה ומה מתאים לך הוא חשוב. אבל אל תיפלי במלכודת שבו לאחר מחקר מעמיק החלטת רק על סגנון אחד שאת רוצה. דעי מה את רוצה אבל נסי להיות פתוחה לפגוש ולנסות גם סיגנונות אחרים.

 

אל תקני מידה קטנה יותר של שמלת כלה בגלל ש "עד החתונה אני ארד במשקל"

קל להגיד, אבל קשה יותר להשגה. נכון שהמוטיבציה שלך גדולה יותר עכשיו ולכן אין לנו ספק שעד החתונה את תנסי לעשות מאמצים גדולים לרדת במשקל ויתכן גם שאכן תצליחי לעשות את זה בגדול. אבל יתכן גם שלא. את רוב שמלות הכלה ניתן להקטין עד 4 מידות בלא לפגוע בסגנן ובמראה. לעומת זאת הרבה יותר קשה להגדיל שמלת כלה בלא לפגוע במראה הכללי שלה. לכן עדיף לבחור שמלה אשר מתאימה לך עכשיו, ובמקרה שאכן תרדי במשקל עד החתונה ניתן יהיה להקטין אותה בזמן המדידה הסופית.

 

אל תשכחי שאת עומדת לבלות כמעט יום שלם בתוך השמלה

זה נשמע מובן מאליו, אבל נשים רבות ימדדו את שמלת הכלה ויחליטו לקנות אותה בלי לנסות אפילו לשבת. לרוב שמלת הכלה תהיה הבגד שתלבשי לא רק בטקס החופה. נסי לחשוב כמה נוח יהי לך לשבת איתה, להסתובב איתה בין האורחים ולרקוד איתה. זה נכון במיוחד לחלק העליון של השמלה אשר בסגנונות מסוימים בנוי כמו מחוך התופס את גופך בחוזקה. שמלות כאלו עלולות להקשות עליך את הנשימה, חופש התנועה או אפילו את האפשרות לשבת לכמה דקות.

 

אל תקני שמלה שאת לא אוהבת

זו השמלה שלך. זה צריכה להיות השמלה אשר אותה תשווי לכל שמלת כלה אחרת אותה תראי בכל חתונה בה תהיי מעתה ועד עולם. בחירת שמלה, כי אימא שלך אהבה אותה או כי המוכרת אמרה שזו השמלה המיוחדת ביותר בחנות היא ממש לא רצויה. את לא מתכננת לקנות שוב שמלת כלה ומספרת לכולם שמתחתנים רק פעם אחת אז תקני את שמלת הכלה שתמיד חלמת עליה ולעולם תזכרי כשמלת הכלה היפה בעולם.

One Comment on “עשרה דברים שכדאי לזכור לפני שקונים שמלת כלה”

  1. מאמר מעולה! הרבה דברים שלי לא אמרו בזמן החתונה שלי.
    עוד עצה שלפי דעתי חשובה היא לבדוק בכמה שיותר סלונים לפני שקונים את השימלה המתאימה. את שמלת הכלה שלי קניתי אצל מירי קלה, מעצבת מוכשרת מאוד ובעלת קולקציאה עשירה במיוחד הייתי ממליצה לכם לזרוק מבט אצלה לפני שאתן מקבלות החלטה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *