עשר דרכים בטוחות להפסיד בויכוח

ככול שלא ננסה להיות נינוחים ומבינים עדין יתכנו וקרוב לודאי שיהיו חילוקי דעות בינינו לבין אנשים אחרים בעבודה, בין חברים ובמשפחה.

ויכוחים לא אמורים להיות על ניצחון אבל עדין אנחנו יכולים להפסיד כאשר נקודת המבט שלנו אינה מתקבלת על ידי הצד השני. דיאלוגים ומשא ומתן צריכים להביא את שני הצדדים קרוב יותר לאמת והבנה.

הנה עשר דרכי התנהגות אשר ללא ספק יגבירו את הפילוג וחוסר הנכונות להתפשר בזמן מחלוקת.

תפריע לצד השני בזמן שהוא מדבר

להפריע למישהו בזמן שהוא מביע את דעתו רק מראה שלא הקשבת לו מלכתחילה. גם אם אינך מסכים עם הצד האחר, עדיין יש לו את הזכות להביע את האמת שלו. שתוק, וקווה כי הצד השני יעניק לך את אותה מחוה.

גלגל עיניים

מתבגרים עקשניים שולטים בטכניקה זו של חוסר כבוד. זו אחת ההתנהגויות המזלזלות ביותר האפשריות. אלא אם כן אתה מנסה לעורר את התגובה של ההורה הזועם, אל תעשה את זה.

תאשים

האשמות והתחלת משפטים עם "אתה תמיד …" מיד מכניסה את הצד השני למגננה. אנשים בדרך כלל לא מקשיבים כאשר הם בהגנה. נסה לכוון את המשפטים שלך לפעולות ולא להאשמות.

להניח הנחות

הנחת הנחות על מניעים ומעשים של אנשים אחרים במקום לנסות ולקבל הבהרות תכניס אותך לצרות רבות. אל תבזבז את האנרגיה שלך בננסיון לקרוא מחשבות ולנתח ניתוחים מיותרים. ההיגיון היחיד שאתה צריך לפענח הוא זה שלך.This is funny on so many levels.

פלוש למרחב האישי

כאשר אתה פולש למרחב האישי של בן זוגך לריב, כלומר מתקרב אליו בצורה מוגזמת אתה בעצם מאיים ומנסה להפחיד אותו. גורם הפחדה זה נכנס בדרך כלל לתמונה כאשר אתה יודע שלטיעון עצמו אין ערך. פעולה זו מטילה את האדם המאוים לעמדת מגננה וכאשר מישהו נכנס לעמדת מגננה הוא לא שומע ובודאי לא מקשיב לטיעונים שלך בויכוח. אם המטרה שלך היא להציק, אז גישה זו מתאימה. אחרת, השאר את טקטיקת הפיטבול לכלבים. (אם אתה חסיד של פיטבול, לא התכוונתי להעליב …)

תקלל

בואו נודה על האמת. לפעמים, קללה קצרה ומנוסחת היטב מעבירה מסר תמציתי באופן ששפה נאותה לא יכולה. עם זאת, ניבולי פה נוטים לשלהב את היצרים. לעיתים רחוקות אנשים ישמעו את מה שנאמר לאחר הקללה. רוצה להעביר את המסר שלך לצד השני בשעת ויכוח ? שמור על שפה נקייה וברורה.

צא מהחדר או נתק את עצמך מהויכוח

זו המקבילה הבוגרת ל "שוברים את הכלים ולא משחקים". אתה מרגיש שנקודת המבט שלך בויכוח אינה עוברת לצד השני ופשוט קם ויוצא מהחדר. אל תעשה זאת, אפשר להבין אם אתה צריך כמה דקות כדי לאסוף את עצמך ולנסח מחדש את נקודת מבט שלך. בקש הפסקה לכמה דקות צא החוצה וחזור בזמן עם כוחות מחודשים.

פרוץ בצחוק

אף אחד לא רוצה להרגיש חסר חשיבות, לא משמעותי וחסר ערך. כאשר מישהו הוא רגשני, לעתים קרובות כל מה שהוא רוצה זה פשוט  להישמע. בלהט הוויכוח, צחוק כתגובה לטיעון הוא זלזול. נסה לכבד את היריב שלך על ידי לקיחת כל מה שיש לו להגיד ברצינות.

העלה את לא רלוונטי

להתפתל ולמצוא פגם בכל דבר היריב שלך עשה מאז הלידה הוא מיותר. אל תסטה מהסוגיות שעל הפרק ידי בריחה לעניינים שאינם קשורים. השאר ממוקד.

הרם את הקול שלך

צעקות אינן הופכות את נקודת המבט שלך לנכונה יותר, רק רעשנית יותר. הרמת הקול מובילה להסלמה, לא בהירות. כעס מכה את הרציונל כל פעם. אם הכוונה האמיתית שלך היא לפתור את הבעיה, שמור על נימת קול שקטה ורגועה. (חוץ מזה, כשאתה רגוע עד כדי גיחוך הצד השני ישתגע דבר שיעבוד לזכותך ..)

חילוקי דעות באים והולכים – אין טעם להפוך אותם בנוסף גם לבלתי נעימים. נסה להימנע מעשרת התנהגויות האלו על מנת לשפר את יעילות התקשורת שלך.

אילו התנהגויות אתם צריכים לשפר או לבער?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *