עשר עצות שימושיות עבור פרילאנסרים

החלטת לעשות את הצעד הגדול ביותר בקרירה המקצועית שלך להתפטר מעבודתך כשכיר ולהפוך להיות פרילנסר. עכשיו תוכל לעבוד מתי שתרצה, להרויח המון כסף ולהיות הבוס של עצמך. רגע לפני שאתה שוקע בתוך החלומות הנעימים ומתחיל לתכנן איזה מרצדס אתה עומד לקנות ובאיזה בית קפה אתה הולך לשבת חזור למציאות ומהר. התחרות בחוץ גדולה והמאמץ להשיג עבודה ידיר שינה מעינך. לעיתים לוקח חודשים, ואפילו שנים, עד שתצליח להגיע ליציבות ולסל הלקוחות נאמן שיפרנס אותך

על מנת לעזור לך מעט הנה עשר הצעות שיעזרו לפרילנסרים חדשים (ואולי אפילו מנוסים).

הופע בזמן לפגישות

אין דבר גרוע יותר מאשר לגרום ללקוח פוטנציאלי או קיים לחכות לך עד שתגיע, אלא אם כן קיימות נסיבות מקלות. גם במקרה שאכן קימות נסיבות מקיילות  אל תיתן ללקוח שלך לחכות התקשר התנצל והודע על העיקוב. איחור בלא סיבה ובלא הודעה מוקדמת שולח ללקוח את המסר "אי אפשר לסמוך עלי".

אל תעלם או תהפוך את עצמך קשה להשגה.

 אם אתה הולך להיעדר בתקופה קריטית, אל תשכח להודיע לאנשים מתי תעדר ואיך ניתן יהיה להשיג אותך. משום מה אנשים מסוימים מתחילים להסתתר כאשר הלחץ מתגבר ומועד הסיום מתקרב. זה לא מועיל, ולמעשה גורם לחרדה לאנשים אחרים.

חייב מחירים ריאלים עבור שירותיך

התמחור שלך צריך להיות מבוסס על היקף הניסיון שלך כמו גם על רמת המומחיות שלך. לעיתים נדמה שיש מספר שווה של אנשים המפריזים בחשיבות העבודה שלהם ואנשים הממעיטים בערך של עצמם. נסה לזהות ולתמחר את עבודתך לפי מה שנחשב לנורמה בתחום עבודתך.

כשמשהו לא ברור, תשאל

אם אתה לא קוסם אמיתי, קריאת מחשבות אינה מומלצת. אם משהו לא ברור לך בנוגע לדרישות הלקוח עדיף לבקש הבהרות מאשר לעמוד במבוכה לאחר שסיפקת משהו שהלקוח שלך לא יאהב. אל תחשוש לא להראות מקצועי מספיק בגלל שאתה שואל שאלות. הלקוח שלך יכבד את השאלות ואלו גם עשויות לגרום לו לשקול דברים מחדש ולקבל מוצר או שרות טובים יותר.

עמוד בלוחות זמנים

לצד איכות יוצאת דופן, עמידה בזמנים ובתקציב הם הנושאים הקרובים והיקרים לליבם של הלקוחות שלך. אם תיצור לך מוניטין כאחד שעומד בלוחות זמנים, תהפוך להיות האדם שאליו הלקוח תמיד יגיע על מנת שתפתור לו את בעיותיו בתחום בו אתה עוסק.

אם אתה מרגיש שהעבודה היא מעל הראש שלך, אמור זאת

ככול שתאמר זאת מוקדם יותר כן ייטב. אתה לא תהיה האדם הראשון אי פעם שעשה זאת. זה נותן ללקוח שלך את האפשרות למצוא דרכים אחרות לפתרון הבעיה שלהם. למרבה הצער, ייתכן ולא תעבוד יותר עבור הלקוח הזה, אבל זה עדיף מאשר לומר זאת בשלב מאוחר שעלול להסב ללקוח נזקים כספיים ואחרים ולהשאיר אותך פתוח לתביעות משפטיות.

כאשר הלקוח מבקש שינויים שאינם הגיוניים, תגיד לו את זה

אל תשחק בראש קטן. אם אתה מגיע למסקנה שמשהו בדרישות אינו תקין (אפילו אם ביצוע הדרישה יביא לך הכנסה גבוהה יותר) אל תהסס והבא את הדבר לידיעת הלקוח. על ידי כך תוכיח שאתה לא מבצע את העבודה רק כדי לצאת ידי חובה אלא אתה חלק בלתי נפרד מהפיתרון.

אם יש לך רעיונות טובים, שתף את כולם

אם תגרום ללקוחות שלך להיראות טוב בעיני המנהלים שלהם בארגון או בעיני הלקוחות שלהם תהפוך להיות חלק שאי אפשר בלעדיו. דבר זה יתרום קרוב לודאי לעסקאות נוספות עם הלקוח והמלצות עליך ללקוחות אחרים.

ארוז את תוצרים שלך בצורה מקצועית

לא חשוב באיזה ענף אתה עוסק. התוצר שלך צריך לצעוק מקצועיות. לדוגמא אם אתה אמור לספק תוכנה או קובץ : הגש אותה על גבי דיסק עם הלוגו שלך עליו ובתוך עטיפה נאה. ולא דיסק לבן שקנית בחנות לכלי כתיבה. ודא שאין וירוסים על הדיסק. אם אתה צלם או מאייר ודא שאתה מגיש את סוג הקובץ המתאים ללקוח.

טפח מערכת יחסים עם הלקוחות שלך

בין אם היחסים שלך עם הלקוח הם מקצועיים לחלוטין או מתפתחים לכדי ידידות, אנשים אוהבים לעבוד עם אנשים שהם נהנים בחברתם. אם ניתנה הבחירה בין שני פרילנסרים בעלי כישרון ועלויות שוות, רוב אם לא כל האנשים יבחרו לעבוד עם פרילנסרים איתם הם נהנים לעבוד. אין כלל זהב איך משיגים את זה וכל אחד צריך לבחור את הדרך הטובה בשבילו ועבור האופי של לקוחותיו. אבל חשוב לזכור את הכלל כדי לדעת איך להגדיל את הסיכויים לקבל את העבודה הבאה מלקוח זה.

 

בכל פעם שאתה נשכר על ידי מישהו יש לך הזדמנות לרכוש לקוח חדש לתקופה ארוכה. בין אם אתה כותב, מעצב, צלם או סוג אחר של פרילנסר. זו גם ההזדמנות להוסיף דף לתיק העבודות שלך, כמו גם לקבל התייחסות מקצועית והמלצות עתידיות כדי לסייע לעסק שלך לפרוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *