עשרה דברים שאתה צריך לעשות באינטרנט לפני ראיון העבודה הבא שלך

האינטרנט בכלל והמדיה החברתית בפרט חייבים להיות חלק מתהליך חיפוש העבודה שלך. במדיה החברתית אפשר להשתמש  כדי למצוא משרות פנויות או ללמוד ולהכיר את הלך הרוחות, הדרישות והתרבות הארגונית של חברות לפני שאתה מגיע אליהן לראיון. גם לאחר שעברת את שלב ראיון העבודה והתקבלת לתפקיד אסור לשכוח את כוחה של המדיה החברתית.

בדוק את פרופיל המדיה החברתיים של החברה

ערוך מחקר. חשוב לדעת את כל מה שניתן לדעת על החברה בה אתה מתראיין לפני ראיון העבודה​​. התחל עם אתר האינטרנט של החברה ועבור לאתרי המדיה החברתיים (פייסבוק, טוויטר כו). תוכל למצוא בקלות את אתרי המדיה החברתיים של החברה באמצעות דף האינטרנט הרשמי.

חפש בטוויטר

חפש בטויטר מה אנשים אחרים אומרים על החברה. ראה כיצד החברה משתמשת בטוויטר. האם יש להם חוש ההומור, הם פעילים מידי יום או שהם לא הזניחו את המדיה הזו כבר יותר מחודשים.

חפש את העובד שאמור לראיין אותךDo On the Internet before Your Job Interview

נסה למצוא את הדפים הרלונטים באתרים החברתיים (פייסבוק, טוויטר, לינקדין)  האישיים ומקצועיים של המראיין כדי לקבל הבנה טובה יותר של מי הוא ומה מניע אותו. למד על איך הוא משתמש במדיה החברתית והתפקיד הספציפי שלו בחברה.

נסה להיות מעורב בעמודי המדיה החברתית של החברה עוד לפני הראיון

שקול לבצע ריטוויט (retweeting) או לייק להודעות מסוימות בדפי המדיה החברתית של החברה. ביצוע פעולות כאלו מראה שעשית או ניסית לעשות את  שעורי בית שלך. צריך להגיד שזה קו דק, שצריך להישקל בכובד ראש, אתה עלול להראות גם כחנפן. השתמש במחקר שערכת על אופי ההופעה של החברה באינטרנט על מנת לקבל החלטה מושכלת.

דאג להיות מעודכן לקראת הראיון

חפש במדיה החברתית אחרי מונחי רלונטים ועדכניים של התעשייה בה פועלת החברה על מנת להיות מעודכן בכל מה שקורה כרגע. אין דבר גרוע יותר מללכת לראיון בלי  המידע העדכני ביותר בתחום שלך.

עדכן את הפרופילים שלך באתרי המדיה החברתית

הקפד לעדכן את הפרופילים שלך על מנת להראות למעסיקים הפוטנציאלים שאתה בחוד החנית של התחום שלך ובחלק העליון של המדיה החברתית. פרסם הודעת חדשות והמלץ על כתבות ממקורות שונים.

קרא מה כותבים העובדים אחרים

חפש עובדים אחרים בארגון, קרא מה הם כותבים ומה הם עושים. זה יכול לעזור לך להבין את התרבות הארגונית והחברתית של החברה ולתת לך מושג אילו עובדים החברה מחפשת.

חפש את עצמך בגוגל (אם עדין לא עשית את זה)

חפש את השם שלך, מספר הטלפון שלך וכתובת הדוא"ל שלך. רוב הסיכויים שהמראיין יעשה את זה ולכן אתה צריך להיות מוכן לכל מה שהוא יגלה עליך טוב ורע.

קרא את בלוג החברה

היה מודע לכל מה שקורה בחברה כרגע. על מה הם עובדים ועל מה מדברים. נסה לקחת את זה צעד אחד קדימה ולגבש גם דעה בנושא. חבר שאלות שקשורות לאירועים הנוכחיים על מנת שתוכל לשאול אותן בזמן הראיון בחברה שאל גם כיצד התפקיד הפוטנציאלי שלך יתאים לאירועים אלו.

עבור על הגדרות הפרטיות שלך

התחל בניקוי המדיה החברתית שלך. אתה זוכר את התמונה שבה אתה רוקד על הבר בסוף השבוע אחרון? הורד אותה. אם אתה לא בטוח שכל מה שנמצא בפרופיל שלך בפייסבוק אכן מתאים למעסיק העתידי או  לסבתא שלך עבור שוב על הגדרות הפרטיות שלך ובודד את עצמך מאנשים שאינך חפץ שיראו את זה.

חיפוש עבודה יכול להיות מקום קשה להיות בו. טיפים אלו על המדיה החברתית בשילוב עם הכנת ראיון נורמאלית יכולים להביא אותך לראש רשימת המועמדים ואפילו להבטיח לך את העבודה.

מה דברים שאתה עושה במדיה החברתיים לפני שאתה הולך לראיון?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *