עשרה סימנים של הריון בסיכון

תקופת ההריון היא תקופה מאושרת עבור רוב הנשים. בעוד רוב הנשים חוות ההריון ממוצע ותקין, קיימות סכנות מסוימות הקשורות במצב הריוני אשר עלולות לגרום לסיבוכים בריאותיים גם לך וגם לתינוק. הידיעה מה סיבוכים אלה יכולה לעזור להפחית את הסיכון שלך לחוות אותם.

דימום כבד בשני החודשים הראשונים

בכל מקרה של דימום, ולא חשוב מאיזה סוג הוא, על האישה לפנות בדחיפות למיון יולדות. דימום כבד מלוה בכאבים עזים באזור האגן אשר מתרחש בתקופת שני החודשים הראשונים של ההריון, יכול להצביע על הריון חוץ רחמי. הריונות מחוץ לרחם מתרחשים כאשר הביצית המופרית מתמקמת בחצוצרות במקום לעשות את דרכה אל הרחם שם קיים מקום לעובר לגדול ולהתפתח. על פי איגוד ההריון האמריקני אם הריון חוץ רחמי אינו מזוהה ומטופל בצורה מידית הוא יכול לגרום למוות,.

התכווצויות בבטן המלוים בדימום

בכל מקרה של דימום, ולא חשוב מאיזה סוג הוא, על האישה לפנות בדחיפות למיון יולדות. התכווצויות בטן מלווה בדימום הינן אינדיקציה להפלה. כ 20 אחוז מכלל ההריונות מסתימות בהפלה ובדרך כלל הפלות מתרחשות עוד לפני אישה אפילו מבינה שהיא בהריון. הפלה יכולה להתרחש אפילו בשלב מאוחר של השבוע ה 20 של ההריון. ברוב המקרים, לא ניתן למנוע את ההפלה.

רגשות עזים של עצב

רגשות עזים של עצבות אשר אינם נעלמים יכולים להעיד על דיכאון. דיכאון יכול להתרחש במהלך ו / או אחרי ההריון. סימפטומים נוספים כוללים שינויים בתיאבון, הרגשה שלSigns of Pregnancy in Risk חוסר תקווה, עצבנות או מחשבות של פגיעה עצמית בך או בתינוק. הטיפול כולל בדרך כלל, טיפול תרופתי וקבוצות תמיכה.

צמא מוגבר, השתנה תכופה

סוכרת הריון מתרחשת בדרך כלל במהלך השליש השני של ההריון בשל חוסר יכולתה של האם לייצר מספיק אינסולין. הסימפטומים בדרך כלל כוללים צמא ורעב קיצוניים או השתנה תכופה ועייפות. מכיוון שתרופות הן אופציה נדירה בזמן ההריון, רופאים רבים בוחרים לטפל בסוכרת הריון באמצעות דיאטה או אינסולין.

דימום מהנרתיק מלווה התכווצויות

בכל מקרה של דימום, ולא חשוב מאיזה סוג הוא, על האישה לפנות בדחיפות למיון יולדות. כאשר אישה חווה דימום מהנרתיק יחד עם כאבי התכווצויות בבטן, ורגישות ברחם, יתכן והיא היא עוברת קרע של השליה. זהו מצב שבו השליה מתרחקת מקיר הרחם ועשויה למנוע הגעת חמצן לעובר. אם זהו מקרה קל, מנוחה במיטה עשויה להיות כל מה שצריך. אם זהו המצב חמור יותר, לעומת זאת, ויותר ממחצית השליה הופרדה, יתכן ויש לבצע לידה מוקדמת של התינוק על מנת להציל את חייו.

צירים והפרשות מהנרתיק

נשים היולדות לפני 37 שבועות של הריון נחשבות כנמצאות בצירים מוקדמים. כמעט שלושים אחוז מסך כל הנשים הנמצאות בהריון  מפתחות צירים מוקדמים. אולם רק כ- עשרה אחוז מאותם מצבים מסתימיים בסופו של דבר בלידה מוקדמת. סימנים לצירים מוקדמים כוללים התכווצויות בבטן המוקרנות לגב, לחץ באגן והגברה של הפרשות מהנרתיק. תרופות מסוימות יכולות לסייע לצירים מוקדמים ולהאט או לעצור לידה מוקדמת, לעיתים קרובות נדרשת האישה להכנס למשטר של שמירת הריון ולבלות זמן רב במיטה.

לחץ דם גבוה

לחץ דם גבוה יכול להיות סימן להרעלת דם הידועה גם כרעלת הריון. לעיתים מצב זה מלווה גם בפגיעה בתפקוד אברים שונים בגוף כגון הכליות והכבד. מצב זה מתרחש אך ורק במהלך הריון, והוא חולף לאחר סיום ההריון. התסמינים (במידה ויש) מופעים לאחר כ 20 שבועות של הריון ויכולים להיות כוללים התסמינים כוללים בין היתר לחץ דם גבוה, ראייה מטושטשת, כאבי ראש וכאבי בטן. ברוב המקרים, הטיפול היחיד הוא לידת התינוק. זו אינה בעיה אם ההריון קרוב  ל -37 שבועות, אך אם ההריון הוא עדיין בשלבים מוקדמים יותר, הרופא עשוי לבחור לטפל על ידי מנוחה במיטה ותרופות להורדת לחץ הדם.

עייפות מתמדת

אנמיה הינה תופעה המתרחשת כאשר ספירת הכדוריות דם אדומות נמוכה ממה שהיא אמורה להיות. הסימפטומים שלה כוללים עייפות מתמדת או תחושה חולשה, קוצר נשימה ועור חיוור. הרופא עשוי לרשום חומצה פולית ותוספי ברזל כדי לסייע לטפל בבעיה. אם המצב הזה מחמיר יתכן ויהיה צורך לבצע עירוי דם.

בחילות והקאות יתר

בחילות והקאות בצורה רציפה לאורך כל תקופה ההריון הם  סימנים של הקאת יתר (hyperemesis gravidarum ), מצב המדמה את בחילות בוקר הידועות של תחילת ההריון. אבל בעוד בחילות הבוקר המוקדמות הן תופעה מוכרת ונורמלית הקאת יתר היא חמורה יותר ואינה מסתימת לאחר כמה שבועות. הבחילות והקאות בלתי פוסקים עלולות לגרום להתייבשות וירידה במשקל. הרופא עשוי בתחילה להמליץ לעבור לתזונה של מזונות מוצקים דלי שומן כמו: קרקרים דלי שומן, צנימים, ביסקוויטים יבשים, אורז וכו בתוספת שתיה מרובה, אבל אם זה לא מצליח, ניתן לדרוש אישפוז על מנת לקבל נוזלים באמצעות אינפוזיה.

דימום וגינאלי בשלבים מתקדמים של ההריון

בכל מקרה של דימום, ולא חשוב מאיזה סוג הוא, על האישה לפנות בדחיפות למיון יולדות. דימום וגינאלי בשלבים מתקדמים של ההריון הינו אינדיקציה למצב המכונה שילית פתח (Placenta Previa ). שילית פתח הינה שיליה שנמצאת מעל או סמוך מאד לפתח צואר הרחם. מצב זה גורם לשליה לכסות את כל או חלק מפתח צוואר הרחם. לחלק מהנשים לא יהיו כל תסמינים בעוד אחרות יחוו דימום מהנרתיק ללא כאבים בשליש השני או השלישי של ההריון. אם תופעה זו לא מבוקרת ומלווה במנוחה היא יכול להוביל לאשפוז או לצירים מוקדמים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *