עשר דרכים לקבלת החזר מס הכנסה או נקודות זיכוי

  1. שכיר שעבד רק חלק מהשנה – חישוב מס הכנסה מתבצע על בסיס שנתי על כן אם עבדת חלק מהשנה קיים סיכוי גבוה ביותר שהנך זכאי להחזר מס, שכן החישוב הנעשה במקום העובדה שלך חושב ע"פ חודשי העבודה בפועל ועל כן הממוצע החודשי בהתייחס לחודשים ללא עבודה השתנה.

  2. עבודה בחו"ל  אצל מעביר ישראלי – במידה ועבדת בחו"ל אצל מעביד ישראלי, קיים סיכוי גבוה שהנך זכאי להחזר מס שכן ע"פ תקנות מס הכנסה לא היה ניתן לזכותך בכל הניכויים והזיכויים המגיעים לך ע”פ החוק במהלך עבודתך בחו"ל אלא רק ע"י בקשה להחזר מס לאחר תום שנת העבודה.

  3. הפקדות לקופות גמל, קרנות פנסיה וביטוחי חיים – במידה והפקדת כספים לקרנות פנסיה, קופות גמל וכדומה באופן פרטי (לא במסגרת מקום העובדה), הנך זכאי להטבות במס דבר הגורם להיווצרות זכאות להחזרי מס. יש לציין שגובה ההטבה בגין הפקדות אלו, תלויות בין השאר ברמת השכר שלך ובנתונים נוספים הקשורים למקום העבודה כמו משכורת ללא תנאים סוציאלים וכדומה.

  4. תרומות למוסד ציבורי –אדם שתרם סכום העולה על 380 ₪ בשנה יקבל זיכוי בשיעור של 35% מסכום התרומה. הזיכוי יינתן רק בגין תרומות למוסד מוכר.

  5. ביטוח משכנתא– בגין פרמיות עבור ביטוח החיים של המשכנתא הנך זכאי להטבות במס, דבר היוצר זכאות להחזר מס.

  6. חיילים משוחררים"פ סעיף 39 א' יינתנו נקודות זיכוי לחייל משוחרר לתקופה של 36 חודשים הראשונים שלאחר החודש שבו סיים את שירותו הסדיר. (פירוט בנושא הנ"ל יש לעיין בקטגוריה "חיילים משוחררים" באתר).Tax Refund Tips

  7. סיום תואר אקדמי– אדם תושב ישראל יקבל נקודת זיכוי אחת אם הוא זכאי לקבל תואר אקדמי ראשון ומחצית נקודת זיכוי אם הוא זכאי לקבל תואר אקדמי שני ממוסד להשכלה גבוהה.ניתן לקבל את נקודת הזיכוי הנ"ל במשך שלוש שנים בעבור לימודי תואר ראשון ולא יותר משתי שנות מס בעבור לימודי תואר אקדמי שני.אדם שקיבל תואר שלישי ברפואה או ברפואת שיניים זכאי אף הוא לנקודות זיכוי בהתאם לפקודת מס הכנסה.

  8. הורה לילד נטול יכולת-ע"פ סעיף 45 לפקודה יינתנו 2 נקודות זיכוי להורה שיש לו בשנת המס ילד משותק, עיוור, מפגר או ילד הסובל מלקות למידה של קשב וריכוז ADD ו/או היפראקטיביות ADHD. ישנם מקרים שבהם ניתן לקבל את נקודות הזיכוי בגין ילדים הסובלים מבעיות רפואיות גם אם אלה לא נכללו ברשימת הזכאים ע"פ פקודת מס הכנסה. יש לבחון כל מקרה לגופו ולהציג את האישורים המתאימים להגשת הבקשה למס הכנסה.

  9. תשלום מזונות– אדם שמשלם מזונות לילדיו או שנשוי בשנית ומשלם מזונות לגרושתו זכאי לנקודת זיכוי אחת.

  10. הפסדים בשוק ההון– "פ סעיף 35 לפקודת מס הכנסה, תינתן הטבה במס לעולה חדש במשך 42 חודשים הראשונים לעלייתו.חלוקת נקודות הזיכוי לחודשים הנ"ל יבוצעו כדלקמן:

א. רבע נקודת זיכוי לכל חודש מ 18 החודשים הראשונים לעלייתו לישראל

ב. שישית נקודת זיכוי לכל חודש מ 12 החודשים שלאחריהם.

ג. אחד חלקי 12 של נקודת זיכוי לכל חודש מ 12 החודשים שלאחריהם.

 

מתוך אתר כספית: המדריך המלא להחזר מס הכנסה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *