עשרה טיפים לקנית מכונית משומשת

1. בדוק את הצמיגים – אינך צריך להיות ממומחה על מנת לראות שהצמיגים זקוקים להחלפה. לא כל הצמיגיים נולדו שווים והחלפת צמיגים בחלק מהמכוניות יכולה להיות יקרה למדי. אם לא יותר עובדה זו יכולה לעזור לך כאשר תגיע למשא ומתן על המחיר הסופי של האוטו.

2. בדוק אם קיימים נזקי גוף – הסתובב מסביב למכונית ובדוק ביסודיות כל חלק. חפש חלקים שנצבעו מחדש או אזורים שלא מתמזגים היטב אחד עם השני. כמו כן בדוק שהדלתות, תא המטען האחורי או כל חלק נע אחר נסגרים ונפתחים בצורה חלקה.

3. חפש כתמי חלודה – לא תמיד כתמי חלודה נראים לעין בצורה גלויה. חפש מתחת לדלתות ומסביב לחלונות. בתוך האוטו חפש מתחת לשטיחים.

4. הסתכל במד הקילומטרים – לא כל כך חשוב כמה מראה מד הקילומטרים זאת החלטה שלך אם לקנות מכונית שעברה דרך ארוכה. מה שחשוב הוא לבדוק אם מספר הקילומטרים מתאים למצב הכללי של המכונית. אם אין התאמה יתכן ומד הקילומטרים טופל.how to buy used car

5. שב במכונית וסגור את הדלת – זוהי הנקודה שה תוכל להחליט אם המכונית מתאימה לך או לא. המראה החיצוני חשוב אבל אם אינך מרגיש נוח בתוך הרכב אין טעם להמשיך בתהליך הקניה. הסתכל מסביב האם המרחב במכונית מניח את דעתך? , האם מרחב הראיה דרך החלונות טוב? או שיש נקודות מתות אותן אינך יכול לראות, האם יש את כל האביזרים אותם אתה צריך כמו מצית, מאפרה, מחזיקי כוסות וכו.

6. בדוק היטב את המנוע – אינך צריך להיות מכונאי על מנת לעשות זאת. בדוק אם יש נזילות שמן או נזילות מכול סוג. בדוק אם נעשו עבודות תוצרת בית במכונית. תוכל להבחין בכך אם תראה סרטי ליפוף או חוטי ברזל מסביב לחלקים. בדוק שכל החלקים נראים מקורים ושמצב המנוע מתאים למד הקילומטרים (רכב חדש – מנוע נקי).

7. חזור ושב במכונית ובדוק את המערכות – ודא שכל (ואני מתכוון כל) המערכות עובדות בדוק אורות (גבוהים ורגילים), אורות איתות, אורות ערפל, רדיו, מזגן, מצית וכו. זכור כל בעיה חשמלית יכולה לעלות לך הון בהמשך הדרך.

8. הפעל את המנוע והקשב – תן קצת גז והקשב, קח את האוטו לנסיעת מבחן כאשר הרדיו מכובה הקשב היטב לרעשים המסמנים בעיה במנוע או חלקים רופפים. נסה להריח ריחות העולים מהרכב. בדוק היטב אם המכונית מאיצה היטב ועוצרת בבטחה.

9. התקשר לסוכן הביטוח שלך – הוא יוכל לתת לך מידע על עלויות הביטוח של רכב זה ועל אחוזי הגניבה של סוג הרכב. חבל לקנות רכב רק כדי לגלות בהמשך שעלויות הביטוח הורגות אותך.

10. קח את האוטו לבדיקה – לאחר שנחה דעתך מהבדיקות הראשוניות שלך (ולא לפני כן משום שהבדיקה עולה כסף) קח את האוטו למכון בדיקה על מנת שייבדק על ידי מומחים. גם אם תוכל לחיות עם הבעיות שיתגלו הרי בעיות אלו יוכלו לשמש אותך במשא ומתן על עלות הרכב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *