עשרה דברים שאנשים עם מערכות יחסים טובות עושים אחרת

Lets take a moment to reflect 

האם אי פעם תהיית מדוע חלק ממערכות יחסים נכשלות ואילו אחרות מצליחות בגדול?

הנה רשימה של עשר תכונות חיוניות שקימות אצל אנשים שטובים במערכות יחסים.

החדשות טובות היא שהתכונות האלו אינן תכונות מולדות אלא ניתן לרכוש אותן וללמוד אותן במאמץ קל.

הם מסוגלים לשחרר את העבר בלי לאפשר לו להגדיר את היחסים הנוכחיים שלהם

פרידות קורות. ולפעמים הם אפילו גרועות. אבל הדבר החשוב ביותר הוא להבין שפרידות העבר שלך אינן צריכות להגדיר אותך ואת מערכות היחסים הנוכחיות שלך.

אנשים שטובים במערכות יחסים יכולים לאחל למאהבי העבר שלהם כל טוב ולהמשיך הלאה. כאשר דברים קורים במערכת היחסים החדשה שלהם, הם מודעים לכך שהאדם הזה הוא לא אותו אדם כמו האקס שלהם, ולכן הם מתייחסים למצב כמו שהוא בלי להטיל עליו את אשמת העבר.

הם מבינים את האיזון שבין לקחת ולתת

אנשים שטובים במערכות יחסים יודעים שבמערכות יחסים מוצקות קיים איזון בין לתת ולקחת. חלק מהאנשים חושבים שאם יתנו יותר מדי מעצמם הם עלולים להיפגע או להיות מנוצלים. אחרים נותנים יתר על המידה בתקווה לזכות באהבה ואינם מרגישם שהם ראויים לקבל. צריך להיות מודע לאתגר הזה ולעשות מאמץ כדי לתת וגם לקבל.

הם יודעים מתי הם צריכים קצת מרחב

יש אנשים שנעלמים כאשר הם נכנסים לתוך מערכת היחסים. כל אחד מאיתנו מכיר לפחות אדם אחד כזה או אולי אתה נמצא שם בעצמך.

אנשים נכנסים למערכת יחסים ואז מפסיקים לבלות עם חברים ומשפחה או לעשות דברים שהם אוהבים לעשות. מערכת יחסים בריאה מאפשרת מרחב בתוך הביחד. במערכת כזו זה בסדר לעשות משהו לבד כדי להטעין את הסוללות. חשוב לוודא שאתה נותן לשותף שלך את אותו חופש.

הם לומדים כיצד לתקשר באופן אותנטי

תקשורת אותנטית היא מיומנות שצריכה להיות מתורגלת שוב ושוב. זה אולי לא בא בקלות לאנשים שמפחדים לדבר על עצמם ולספר איך הם באמת מרגישים.

המפתח לתקשורת אותנטית הוא יצירת סביבה בטוחה ואוהבת בתוך מערכת היחסים שבה אתה יכול להרגיש ששומעים אותך ולהגיד את מה שאתה צריך ורוצה להגיד. זה יכול להיות מפחיד, אבל לא מפחיד כמו לשמור את הכול לעצמך.

הם מגלים את שפת האהבה של בן הזוג שלהם ומשתמשים בה באופן קבוע

בספרו "שפות של אהבה" טוען גארי צ'פמן כי ישנן חמש שפות אהבה ראשוניות: מילות שבהצהרה, מגע פיזי, זמן איכות, מחוות שירות ונתינת מתנות. כשאתה מבין את השפה העיקרית שלך ושל בן זוגך, אתה יכול לוודא ששניכם מקבלים את מה שאתם צריכים.

 הם מצחיקים אחד את השני

לפעמים, הכי טוב לתת לשריון שלך ליפול ולצחוק. כאשר מצליחים לצחוק ולהצחיק גם מה שנראה כל כך רציני לפני רגע נמס לגמרי.

הם אינם מצפים מהשותף שלהם להיות מושלם

השותפים שלנו הם רק בני אדם, בדיוק כמונו. כל מי שחי עם מישהו במשך יותר מכמה שבועות יבין את זה. זה לא הוגן לצפות מהם להיות מושלמים, יש בהם פגמים, חוסר ביטחון וחולשות בדיוק כמו כל אחד אחר. זה מה שעושה אותם אנושים ואם מבינים ומקבלים את זה מערכת היחסים מתחזקת.

הם אינם מקרינים את החסרונות שלהם על אחרים

תכונה זו בפני עצמה יכולה לרפא כ-90 אחוזים מהבעיות במערכות יחסים. אנחנו נוטים להקרין את חוסר הביטחון שלנו או חסרונות אחרים על השותפים שלנו בלי להבין את זה, כי האגו שלנו פשוט לא יכול לסבול שאנחנן לא מושלמים.

לעתים קרובות, אנחנו נמשכים לאנשים אחרים בעלי תכונות אותן אנו רוצים לפתח בתוכנו. אבל אם אנחנו לא מצליחים לפתח את התכונות האלה, ההתאהבות יכולה להפוך במהירות לביקורת ואשמה. אולי כשאתה פגש את השותף שלך לראשונה הוא נראה לך "כיפי וספונטני," אבל עכשיו הקסם נעלם. עליך להבין שמערכות יחסים הם כלי לצמיחה שלך.

הם מצפים לדברים טובים

נבואות שמגשימות את עוצמן יתגשמו אם אתה מצפה מהם שיתגשמו. אם אתה מצפה ממערכת היחסים שלך להיכשל, אז רוב הסיכויים שזה כנראה מה שיקרה. כאשר אנו מאמינים במשהו במשך מספיק זמן, אנחנו מתחילים לפעול בהתאם על מנת להוכיח לעצמנו שצדקנו. זה נכון לגבי החיים שלנו בכלל ומערכות היחסים בפרט. אם כן, למה לא לצפות שיקרו לנו רק דברים טובים?.

מעל לכל, הם אוהבים

הם אוהבים את עצמם, הם אוהבים את בני הזוג שלהם, הם אוהבים אנשים אחרים והם אוהבים את החים. הם למדו איך להפיל את הקירות סביב הלב שלהם, לאט אבל בטוח, ולהיפתח לאהבה גדולה ונפלאה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *