עשרה מיתוסים על הריון וניפוצם

1. כניסה להריון: עמידה על הראש מייד אחרי קיום יחסי המין, עשויה להעלות את הסיכוי להיכנס להריון.ניפוץ: תרדי, תרדי. אין קשר וחבל על הצוואר שלך.

2.אפשר לזהות את מין העובר על פי מבנה הבטן.ניפוץ : אין קשר בין צורת הבטן בהריון לבין מין העובר. את מין העובר ניתן לקבוע רק ע"י בדיקת אולטרה-סאונד או דיקור מי שפיר.

3.קצב פעימות לב העובר יכול להעיד על מינו. ניפוץ : האמונה המקובלת היא שדופק מהיר מעיד על נקבה ודופק איטי על זכר.  אין שום מחקר שמצא קשר בין קצב פעימות לב העובר למינו.

4.אסור לצבוע את השיער בהריון. ניפוץ : אין שום בעיה רפואית עם צביעת השיער, גוונים, פסים או פרמננט במהלך ההיריון.תרגישי חופשי להמשיך ולטפח את עצמך דווקא בתקופת ההיריון.

5.אסור לעשות ספורט בתקופת ההיריון. ניפוץ : מי שרגילה לפעילות ספורטיבית, יכולה להמשיך בה גם במהלך ההיריון. נכון הוא שהריון הוא לא הזמן המומלץ להתחיל בפעילות ספורטיבית שאינך מורגלת בה, לא הזמן לעלות מדרגה ולאתגר את עצמך ולא הזמן להתחיל קריירה אולימפית.pregnancy myths

6.לידה מוקדמת: החודש השמיני מסוכן ללידה יותר מהחודש השביעי. ניפוץ : מיתוס מוזר שעובר מסבתא לאם ולביתה. אין שום דבר בטוח יותר בחודש השביעי מאשר בשמיני. ככל שהשבוע מתקדם יותר לכיוון החודש התשיעי, כך הלידה בטוחה יותר.

7.צרבות הריון נגרמות בגלל שערות העובר.ניפוץ : מקור הצרבת הוא בקיבה ובוושט, וגם שערות העובר השעיר ביותר, לא יגיעו לשם.

8.אכילת מאכלים חריפים במהלך הריון עלולה לזרז את הלידה. ניפוץ : אין קשר בין תיבול האוכל לפעילות הרחמית.

9.שתיית קפה מוגזמת במהלך ההיריון עלולה לגרום לכתמי לידה אצל התינוק.
ניפוץ : על אף שמומלץ לא להפריז בצריכת קפאין בהריון, אין לכך קשר לכתמי לידה.

10.בהריון את אוכלת בשביל שניים. ניפוץ : נכון, את אוכלת בשביל שניים, רק שאחד מהם שוקל כמו שקית פיסטוקים. לכן, בהריון מומלץ לצרוך בסך הכול כ 300 קלוריות יותר ביום.

לסיכום: יעוץ לגבי התנהלות בתקופת ההיריון, קבלי אך ורק מהרופא שלך וממקורות מידע מקצועיים ומהימנים. שמרי על תזונה בריאה ומאוזנת, אל תפחדי לעסוק בפעילות ספורטיבית מתונה, המשיכי לטפח את עצמך ו –  להשלמת הפינוק, פרגני לעצמך בגדי הריון מעוצבים ומחמיאים

פעימות נופר-בר – בגדי הריון שיחמיאו לך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *