עשר דרכים להתמודד עם הלחץ של תינוק חדש

רגע אחד, אתה רווק חופשי מילדים, ופתאום החיים שלך סובבים סביב החלפת אין סוף חיתולים, חיבוקים, בכי, חוסר שינה, לחץ בלתי פוסק וזיכרון עמום על איך החיים היו לפני שהתינוק נכנס לך לחיים.

תינוק בהחלט יכול להוות הלם למערכת ולשיגרה, אבל שמירה על כמה קווים מנחים בסיסיים יכולה לעזור לך להקל על החיים.

רצוי לגבש תוכנית הורית בשלב מוקדם

מומלץ להורים לדון כיצד הם יטפלו במגוון רחב של נושאים. החל מהיחס להורים שלהם, מי יקום באמצע הלילה ועד לתגובות לבכי של התינוק.

ברגע שאתם נמצאים באותו מקום מבחינה פיזית, ריגשית, ופילוסופית, דברים יהיו חלקים יותר. רצוי ומומלץ לעשות את זה לפני שהחסך הכרוני והתשישות הפיזית והרגשית מגיעים.

הישארו גמישים

השנה הראשונה לחייו של תינוק חדש דורשת רמה עצומה של הסתגלות מצד הורים, תנו לתינוק שלכם Looking backללמד אתכם על גמישות וגישה יצירתית לפתרון בעיות.

תינוקות משנים את החיים שלנו באתגרים שהם מציבית לפנינו. הלמידה להגיב ולהתאים את עצמינו לנושאים שתינוקות מביאים לחיינו יכולה לשפר את החיים ולהפוך אותנו לאנשים טובים יותר ויעילים יותר.

לשמור על קשר עם בן הזוג

צאו לדייט משותף כל שבוע שני (לפחות) "כמו שעון" גם אם עיפים, גם אם כועסים גם אם לא מתחשק. דייט כזה יכול לשמור על מערכת היחסים מתקתקת.

כלל בל יעבור אחד הוא בפגישות האלו: מותר לדבר על התינוק רק במשך 10 דקות הראשונות.

הסכימו על משמרות לילה במשך השבוע

ישנן משפחות בהן רק בן זוג אחד (לרוב האישה) קמים כאשר התינוק בוכה בלילה וישנן משפחות אשר מחלקות את הלילה למשמרות כאשר כל אחד מבנ הזוג אחראי על החלק אחר של הלילה.

אף אחת משתי השיטות האלו אינה טובה, בראשונה אחד מבני הזוג ירגיש ממורמר ובשניה שני בני הזוג יגמרו את הלילה עייפים מחוסר שינה ועצבניים.

עדיף לפצל את לילות השבוע בין בני הזוג כדי שלכל אחד מהם יהיו כמה לילות של שינה טובה במשך השבוע. כדי להשלים את התמונה רצוי גם שבן הזוג שישן היטב במשך הלילה יתחיל את משמרת הבוקר כדי לתת לבן הזוג שלא ישן היטב במשך הלילה הזדמנות לכמה דקות נמנום.

טפלו בבעיות השינה של התינוק מוקדם ולא מאוחר

התיעצו עם רופא הילדים שלכם על דרכים לאימון התינוק לשנת לילה מלאה. קנו ספר טוב על שיטות וטיפים שיעזרו לתינוק שלכם לישון שנת לילה מלאה והתחילו לקבל את הלילה שלכם חזרה.

אל תנסו להיות גיבורי על

זה מאוד מפתה לנסות להפוך לסופר אמא או לסופר אבא ולהתעקש לבצע את כל המשימות לבד, אבל התעקשות כזו עלולה להפוך אתכם להורים מותשים ועצבנים דבר שלא יעזור לאף אחד וביחוד לא לתינוק.

הדבר נכון שבעתיים כשהתינוק אינו הילד הראשון במשפחה ואז חשוב לא להזניח את הילדים האחרים, כאשר המשימות שסובבות סביב התינוק החדש מאימות לבלוע את כל שעות היממה.

על כן חשוב לנסות לקבל עזרה מכל מקור אפשרי. סבים וסבתות הם תמיד מקור טוב לעזרה, חברים טובים, שכנים או אפילו תשלום עבור עזרה ולו רק ליום יומיים בשבוע כדי לאפשר מנוחה והקדשת זמן לבני משפחה אחרים, לעצמכם או לזוגיות שלכם.

כאשר התינוק ישן אתם ישנים

לאחר לילות חסרי שינה העצה הטובה ביותר היא לישון כאשר התינוק ישן. ברגע שהתינוק עוצם את העינים, לא חשוב כמה כלים יש בכיור או מה עובי שיכבת האבק על הריצפה גם אתם הולכים לישון. שינה היא צורך רפואי עבור הורים חדשים, שינה היא גם דרך חשובה כדי להישמר מפני דיכאון לאחר לידה לאמאות חדשות.

קיבעו כללי ביקור של משפחה וחברים

חברים ובני משפחה עלולים להגיע בהמוניהם על מנת להראות התפעלות מתינוק החדש. החליטו מראש על שעות (או ימים) לביקורים אלו והקפידו על לוח זמנים זה, אחרת תמצאו את עצמכם נאלצים לארח ללא הפסקה דווקא בימים בהם המנוחה נדרשת יותר מהכול.

עמודו על כך שמבקרים ירחצו את ידיהם לפני שהם מחזיקים את התינוק, ובקשו מכל מי שחולה להישאר בבית.

אל תפחדו להניח בצד את הגינונים החברתיים שלכם, תנו למבקרים מהימנים ובעלי נסיון לטפל בתינוק בזמן שאתם מנצלים את הזמן למנוחה.

הכינו את עצמכם לרכבת הרים של רגשות

לאחר הלידה ניתן לעבור מהערצה של התינוק והתפעלות מאצבעות הידים והרגליים הזעירות לאבל קודר על אובדן העצמאות שלך ודאגה ליכולת שלך לטפל בתינוק בן יומו, כל זה תוך כדי החלפת חיתול אחת.

רוב הסיכויים הם, ששני ההורים נמצאים כרגע במצב של תשישות גופנית הנובעת מחוסר שינה.

כדי לעזור לכם לשמור על קשר, דברו על מה שמטריד אתכם – מחשבות, רגשות וקשיים.

צחוק משותף עשוי לעזור לשפר את מצב הרוח.

שימרו על עצמכם

התנגדו לדחף להפוך את הקפה למזון העיקרי שלכם או לתחליף לשינה.

במקום זאת, רצוי לאכול אוכל בריא, לשתות הרבה מים ולנשום קצת אוויר צח. נסו לעשות משהו שאתם נהנהים ממנו בכל יום, עם התינוק או בלעדיו.

הרגלים טובים יעזרו לשמור על האנרגיה הדרושה לטיפול בתינוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *