עשר הצעות שיעזרו לך לנהל את זמנך באופן אפקטיבי

lady looking at alarm clock

כתוב את המטרות שלך

קבע איפה אתה רצה להיות בעוד 5 שנים או 10 שנים ורשום את המטרות האלו בכתב. קבע לך לוח זמנים על מנת לעבוד על מטרות אלו. איפה אתה תהיה בעוד 5 שנים או 10 שנים ייקבע על ידי מה שאתה עושה היום, מחר ובשבוע הבא.

ארגן את סביבת העבודה שלך

שולחן מאורגן איננו סימן של מוח חולה, זה סימן של מוח מאורגן. אנשים מצליחים טוב יותר בבחינות כאשר הם לבושים בצורה מסודרת, מצטיינים במכירות כאשר התכוננו טוב יותר ופורים בעבודה כאשר סביבת העבודה שלהם מסודרת ומאורגנת. החזק את ערימת הנירת לטיפול הרחק משולחן העבודה על מנת להקטין הפסקות והסחות. אם אפשר, מקם את השולחן העבודה שלך כשהוא פונה לקיר.

תכנן את היום שלך

אם אין לך משימות שתוכננו להיום קרוב לודאי שבסופו של היום גם לא יהיו לך תוצאות. תוכניות הן המעקה שמכוון אותך דרך הסחות היום ומחזיק אותך במסלול. תכנן בתחילת היום את מה שברצונך להשיג, הערך את ההתקדמות במשך היום ומדוד את התוצאות בסופו.

רשום את המשימות שלך

רשימת המטלות על ניר תחת הכותרת "מה עלי לעשות היום" מראה את הכוונה שלך לעבוד עליהם. אבל רשימת משימות חשובות ביומן האישי מראה שאתה  גם מחויב למשימות אלו. קבע פגישה עם עצמך בזמנים ספציפיים על מנת לעבוד על המשימות החשובות ביותר שלך. נסה לא לפספס פגישות אלו.

טפל בניירת רק פעם אחת

כאשר זה אפשרי כמובן. זה. אל תיתן אפילו מבט בדואר שלך עד שיהו לך בין  30 ל 60 דקות שמוקדשות רק לזה. כאשר אתה לוקח כל פיסת ניר המיועדת לטיפול טפל בה עד הסוף (בצע, זרוק. תייק  או תעביר לאחרים לטיפול). אותם כללים חלים גם על דואר אלקטרוני.

אל תדחה

דחיינות היא התנהגות המתאפיינת בדחייה או הימנעות של אדם מביצוע פעולה או מטלה המוטלת עליו. אם המטלה גדולה מידי שבור אותה לפעולות פשוטות יותר. אם הפעולה לא נעימה לך בצע אותה עכשיו וגמור עם זה. דחיה של דברים מבזבזת זמן, עולה כסף, גורמת למתח מיותר והופכת את החיים לאומללים לך ולסובבים אותך.

תכתוב את זה

כתיבה של דברים איננה עקיפה של הזיכרון שלך, אתה פשוט עוזר לו לעשות את עבודותו טוב יותר. כולנו צריכים תזכורות על מנת למנוע  ממשימות מהותיות למות מהזנחה. העט יותר חזק מהחרב וגם כותב יותר טוב. הדבר היחיד היותר חזק מעט הוא המקלדת.

אמור 'לא' לעיתים יותר לעיתים קרובות

 הרבה אנשים אומרים 'כן' לאחרים פשוט כי הם פנויים כרגע או משום שאינם רוצים לפגוע באחרים. לפני שאתה עונה 'כן' לבקשתו של מישהו ודא כי הבקשה מתאימה למטרות שלך (או לפחות אינה פוגעת בהן). זכור, בכל פעם שאתה אמר 'כן' למישהו, אתה אומר 'לא' למשהו אחר שיכולת לעשות במקום.

האצל סמכיות לאחרים

 זוהי הדרך הטובה ביותר לחיסכון בזמן. האצלת סמכויות לביצוע מטלות לאחרים מפנה לך זמן שיכול להיות מיועד לביצוע מטלות חשובות יותר. אם אין לך למי להאציל סמכויות בדוק עם הספקים שלך יכולים לבצע חלק מהמשימות אותם אתה עושה כעת או בדוק מסביב האם ניתן לקנות ציוד טכנולגי שיבצע חלק מהמשימות שלך.

התאמן בעיקרון של פארטו

עקרון פארטו הידוע גם כעקרון ה 80 20 אומר ש 80 אחוז מהתוצאות שלך מושג על ידי 20 אחוז מהדברים אותם אתה עושה. התמקד בדברים אותם אתה עושה ואם חלק מדברים לא נעשה תשתדל שאלה יהיו המשימות הפחות חשובות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *