עשרה מיתוסים מוטעים על מחלות מין

HIV/Aids Test

כאשר צעירים מתחת לגיל 25 נמצאים באחת מהקבוצות בסיכון העיקריות לחלות במחלות המועברות במגע מיני, יש צורך לצייד אותם עם הידע ומיומנויות הדרושים להם כדי להשגיח על בריאותם המינית, לנהל מערכות יחסים בריאות ולמגר מיתוסים הנוגעים למחלות מין.

מיתוס: רק אנשים עם הרבה פרטנרים מיניים מקבלים מחלות מין

למחלות מין לא אכפת מההיסטוריה המינית שלך. הן יכולות להיות מועברות באמצעות קיום יחסי מין בנרתיק, פי הטבעת, דרך מין אוראלי, על ידי מגע באברי המין ודרך שיתוף בצעצועי מין – בין אם קיימת יחסי מין פעם אחת או 100.

ולמרות מה שהרבה אנשים חושבים, מחלות אינן משפיעות רק על אנשים צעירים – יש יותר ויותר אבחנות של מחלות מין בקרב אנשים מעל גיל 45.

מיתוס: תמיד ניתן לדעת אם למישהו יש מחלת מין

אתה עשוי לחשוב כי זה יהיה ברור אם לשותף שלך ליחסי מין יש מחלת מין. כאשר אנו חושבים על מחלות מין רבים מאיתנו חושבים על תסמינים ברורים כמו גושים, בליטות, פריחות או הפרשה לא נעימה. אבל לעתים קרובות למחלות מין אין שום סימנים או תסמינים בכלל (או שהם לא יופיעו במשך שבועות או חודשים), כך שיתכן שאדם שיש לו מחלת מין אינו מודע לכך.

גם אם אין לך שום סימנים או תסמינים, זה רעיון טוב להיבדק אם היו לך יחסי מין לא מוגנים (ללא קונדום), וכמובן, הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך הוא להשתמש בקונדום בזמן קיום יחסי מין.

מיתוס: אין צורך לדאוג לגבי מחלות מין שכן הטיפולים יעילים מאוד בימים אלה

למרות שהטיפולים במחלות מין יעילים מאוד בימינו, תמיד עדיף להימנע מלקבל מחלת מין. בוירוסים מסוימים כמו הרפס ואיידס ניתן לטפל, אבל הם יישארו בגוף לנצח. יש גם ראיות לכך שחלק מהמחלות המין כגון זיבה, הופכות עמידות לאנטיביוטיקה.

מיתוס: ניתן לקבל מחלת מין ממושב אסלה מלוכלך.

זה מיתוס עיקש ומושרש אבל קבלת מחלת מין ממושב אסלה היא לא משהו שכדאי לדאוג ממנו. מחלות מין מועברות באמצעות יחסי מין וגינאליים, אנאליים או אוראליים, על ידי מגע באברי המין ודרך שיתוף בצעצועי מין. מחלות מין מסוימות, כגון כיני ערווה, ניתן גם להפיץ באמצעות מגע עור-בעור או באמצעות שיתוף של בגדים, מגבות או מצעים.

מיתוס: הגלולה למניעת הריון יכולה להגן מפני מחלות מין

גלולות למניעת הריון יעילות רק במניעת הריון; הן לא יכולות לעצור מחלות מין מלעבור הלאה. רק קונדומים הם אמצעי למניעת הריון שיכול להגן עליך מפני מחלות מין.

מיתוס: אי אפשר לקבל מחלת מין ממין אוראלי

למרות שהסיכון לחלות במחלת מין באמצעות מין אוראלי הוא בדרך כלל נמוך מאשר יחסי מין בנרתיק או פי הטבעת, יש עדיין סיכון. זיהומים מסוימים מתפשטים בקלות רבה יותר באמצעות מין אוראלי; הנפוצים ביותר הם הרפס, זיבה ועגבת. הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך בזמן המין אוראלי היא להשתמש בקונדום כדי לכסות את אזור איברי המין שלך או את פי הטבעת.

מיתוס: בדיקות למחלות מין כואבות

אין צורך לפחד מקבל מבדיקה למחלת מין. עבור גברים ונשים הבדיקות לרוב הן מהירות ופשוטות. דגימת שתן, דם, או בדיקה חזותית כדי לחפש סימני זיהום.

מיתוס: רק גברים הומוסקסואלים או מזריקי סמים יכולים לקבל HIV

HIV הוא וירוס שיכול להיות מועבר בדרכים שונות, לרבות דרך קיום יחסי מין. זה לא משנה מה נטייה המינית שלך, מאיזה מגדר אתה, או אם יש לך הרבה פרטנרים מיניות; כל מי שפעיל מבחינה מינית יכול להיות בסיכון לחשיפה לווירוס HIV.

מיתוס: המחלות מין ייעלמו בכוחות עצמן

זה מאוד לא סביר שמחלת מין תעלם מעצמה, ואם אתה מחפש איך לעכב את הטיפול אתה מסתכן בזיהום שיכול לגרום לבעיות לטווח ארוך. קיים גם הסיכון של העברת הזיהומים לשותפים, גם אם אין לך שום סימנים או תסמינים כרגע.

מיתוס: ברגע שהייה לך מחלת מין אתה לא יכול לקבל את אותה מחלה שוב

אפשר לקבל את אותה מחלת מין יותר מפעם אחת. אם חלית בזיהום זה לא אומר שאתה מוגן מפניו בעתיד. וירוסים כמו הרפס וHIV- נשארים בגוף, אך יכולים להיות מנוהלים באמצעות טיפולים יעילים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *