עשרת השגיאות הגדולות שקונים עושים באיביי

הטעויות הנפוצות, וטרגיות, של מתחילים-eBay

הייתי רוצה לתאר את האינפורמציה במאמר זה כ"שכל ישר", אך למרבה הצער, אלפי קונים מתחילים באיביי מבצעים טעויות אלה מדי יום.

מה שיותר גרוע: מוכרים לא ישרים מרוויחים הרבה כסף מקונים מתחילים אשר מבצעים את הטעויות האלו.

אם אתה חדש לבעולם של איביי, כדאי לך מאוד לקרוא את האזהרות החשובות האלה.

להלן עשרת הטעויות הגדולות ביותר שנעשות על ידי קוני איביי מתחילים.

להיכנס למלחמות הצעותportrait of pretty young women smiling with shopping bag

זו הטעות הגדולה ביותר של קונים מתחילים: להתקשר למוצר מבחינה רגשית ולהציע הצעות שוב ושוב על אותו הפריט על מנת להישאר בכמה שקלים לפני המציעים האחרים.

בעוד מכירות פומביות בחיים אמיתיים יכולות לעבוד בצורה כזו, באיביי הדברים אינם עובדים כך.

מכירות פומביות בחיים אמיתיים מסתיימות על ידי כרוז חי שמנסה להטריף את הקהל ולגרום לו להציע שוב ושוב. מכירות פומביות באיביי מסתימות על ידי טיימר. קונים מצליחים הם אלו שמתזמנים את ההצעה הראשונה או שנייה שלהם להיות ההצעה האחרונה לפני שזמן נגמר. אם אתה מעוניו בפריט בדוק מתי המכירה פוקעת והגש הצעה שלך כמה שניות לפני.

לא לקרוא בעיון את פרטי המכרז

תמיד חובה לקרוא את "אותיות הקטנות" או שאתה עלול להיכוות על ידי פרט לא צפוי.

אתה כבר יודע שאסור לחתום על חוזה לפני שתקרא אותו באופן יסודי ותבין את כל הפרטים. אותה דבר חל גם על מכירות פומביות ב-eBay.

בעוד שרוב המוכרים הם אנשים ישרים המציעים עסקות טובות, תמיד יהיו טורפים ואופורטוניסטים שייקחו אותך בשמחה לסיבוב וינסו לרמות אותך עם אותיות קטנות.

דוגמא לכך הוא סעיף דפי טיפול ומשלוח (ראה את הסעיף הבא), שבו מוכרים ינסו לגבות ממך סכומים מופרכים עבור משלוח המוצר, אבל יש עוד הרבה ניסיונות של סחיטת כספים שניתן לגלות על ידי קריאה והבנה של כל סעיפי המכרז.

לא לבדוק את עלות המשלוח ודמי הטיפול

תחת סעיף ה"משלוח" מסתתרת עלות הובלה החבילה אליך הביתה. סעיף המשלוח הוא סעיף שיכול להיות מנוצל על ידי מוכרים לא ישרים כדי לסחוט קונים מתחילים שאינם שמים לב לפרטים.

בדוק היטב כמה עולה המשלוח אחרת אתה עלול לגלות שהמציאה שקנית בחמישה שקלים עולה עוד מאה שקלים בדמי משלוח מנופחים.

להציע הצעות מעבר לאפשרויות הכלכליות שלך

טעות נפוצה זה תעלה לך יותר ממה שאתה חושב. נסה להיות כן עם עצמך ותמיד תזכור את האפשרויות הכלכליות האישית שלך לפני שאתה מציע. שמור על משמעת אישית כדי להישאר מתחת לגבול זה.

זה חשוב במיוחד למכרזים עם הצעות נמוכות: המכרזים האלו נוטים למשוך מתמודדים חסרי משמעת אישית. מוכרים מנוסים אוהבים להתחיל הצעות על מוצרים יקרים בזול על מנת לנסות לגרור מלחמת מחירים.

ברגע שמתחילה מלחמת הצעות והמחיר עובר את תקרת ההוצאה שלך, עליך ללמוד לעזוב בהחלטיות. אל תיתן לחוסר משמעת כספית והתרגשות לשלוט בך. אם החלטת להגיש הצעה, היה בטוח שאתה יודע כמה הפריט שווה (מחיר פריט באיביי לעומת המחיר הקמעונאי בחנות), ולאחר מכן רסן את עצמך והצע רק את מה שאתה באמת יכול להרשות לעצמו להוציא.

לא לבדוק את המשוב על המוכר לפני הגשת הצעות

רוב המוכרים ב-eBay הם הגונים ומנסים כמיטב יכולתם להשביע את רצון הלקוחות שלהם. לרוב לא תתקל בבעיות כאשר תבצע את הקניות שלך. אבלפעם בכמה זמןאתה עלול להיתקל באחד התפוחים הרקובים של איביי. לכן, זה תהיה תמיד השקעה טובהשל הזמןשלך לקרואכמה מעמודיהמשוב של המוכר. זה נכון במיוחדאםהמשוב הואפחות מ100%פידבקים חיוביים,ואם הפריטשווה יותרמ25.00$.

קריאת הפידבקים שניתנו למוכר על ידי לקוחות קודמים היא אינדיקאטור טוב כדי לבדוק ולוודא  אם המוכר הוא מפוקפק ולא ישר. אישית, אני מעדיף לקנות רק ממוכרים להם יש יותר מ 99% פידבקים חיובים, אבל אני תמיד סורק את דפי המשוב כדי לקבל תחושה של היסטורית שירות הלקוחות של המוכר ממנו אני רוצה לקנות.

לא להשתמש באפשרויות החיפוש במלואם

ככול שקריטריוני החיפוש שלך מפורטים יותר, כך תגדיל את האפשרות שלך למצוא בדיוק את מה שאתה מחפש.

תחשוב על זה ככה: אם אתה נכנס לחנות נעליים ומבקש "נעליים ספורט", מה הסיכוי שאיש המכירות יביא לך בדיוק מה שאתה צריך? אבל אם אתה מבקש "נעלי ספורט של חברת אדידס מידה 44 בצבע שחור", לאיש המכירות יהיה מושג די טוב מה אתה רוצה.

אותן עובדות נכונות גם בחיפוש של eBay ככול שתיתן פרטים נוספים, כך יגדל הסיכוי שתמצא את מה שאתה מחפש.

הייה סבלני, השתמש ב 3 עד 5 מילות מפתח בביטויי החיפוש שלך, שקול את השימוש בכמה לשוניות דפדפן על מנת לערוך חיפושים מרובים בו זמנית.

לא להכיר את המוצר לפני הגשת הצעות

קונים מתחילים לפעמים יקנו פריט ב-eBay אותו ניתן לרכושבחנות כלבומקומיתאו במקום אחרבאינטרנטעבור פחות (ולפעמים הרבה פחות) כסף.

כן, ב-eBay ניתן לקנות כמעט כל דבר, אבל רצוי לעשות את שיעורי הביתשלך על ידי חיפוש הפריט בגוגל לפניהגשת הצעות.

האם אתה יכול למצוא את זה במקום אחר זול יותר? מהו מחיר השוק של הפריט? האם אתה יכול לקבל אותו בישראל מבלי לשלם הוצאות מכס גבוהות ? האם המוצר זמין לאיסוף (ללא עיכובי משלוח)?

שאל את עצמך את השאלות ההגיוניות הללו ובדוק אם התשובות עדין מפנות אותך לכיוון eBay. אם אתה עדיין רוצה לקנות ב-eBay, בדוק את האיכות של הפריט במכירה הפומבית: האם זה אותנטי / אמיתי / מוסמך, או המוצר שאתה רוצה לרכוש הוא חיקוי או דומה למוצר האמיתי. קראו בעיון את האותיות הקטנות של כל מכרז, במיוחד עבור רכישות בשווי של יותר מ 25 $.

להיפגע מניסיונות רמאות והונאה

ישנם אנשים רבים שם בחוץ אשר ישמחו לקחת את הכסף שלך ולהשאיר אותך עם שום דבר. למרבה הצער, eBay הוא יעד לטורפים ונוכלים רבים.

הצעות מזויפות, מוכרים ללא משוב המוכרים רכוש גנוב, פריטים שאינם קיימים או פריטים שבורים חסרי תועלת. יש כאלה שיגנבו זהות של מוכרי eBay לגיטימייםומשתמשים בהם כדילמכור מוצרים  שאינם קיימים. אתה עלול ליפול גם לניסיונות פיישינג אשר בהם תקבל דוא"ל שיבקש ממך ללחוץ על קישור ולהתחבר לחשבונך. זה יהיה אתר מזויף שמטרתו לחדור לחשבון שלך.

בדיוק כמו בכל מקום אחר, דברים רעים יכולים לקרות אם אתה לא זהיר. חקור היטב את ניסיונות הונאה באיביי על מנת שתוכל לזהות אותם אם הם יקרו לך.

לנסות לחסוך על פריט באמצעות הצעות מפוקפקות מחוץ ל- eBay

מצאת פריט שמוצא חן בעיניך ומשום מה אין עליו הצעות עדין. למכרז יש עוד שלושה ימים עד לסיומו. מכיוון שאין הצעות נדמה לך שתוכל להימנע ממלחמת הצעות אפשריות אם תיצור קשר עם המוכר ותבקש ממנו לסיים מוקדם את המכירה ולמכור לך את המוצר מחוץ eBay.

אמנם זה עשוי לחסוך לך ולמוכר כמה דולרים, אבל זה רעיון רע מאוד!

לא זו בלבד שתאבד את ההגנה הניתנת לך מeBay, המוכר יכול גם לדווח על השאלה התמימה שלך ל-eBay, ואלו יכולים לבטל לך את החשבון ללא אזהרה. הצעה הניתנת מחוץ ל eBay נחשבותכבלתי חוקיתומהוות הפרתהסכם משתמש הקצהשלךב-eBay.

אל תאבד את חשבון ה-eBay שלך רק בשביל האפשרות לחיסכון כמה דולרים. קנה את הפריטים בערוצים רגילים.

להשאיר משוב (פיידבק) גרוע מבלי לנסות לדבר תחילה עם המוכר

זו טעות להתחיל לצעוק כשיש בעיה לפני שאתה מנסה לפתור את אי ההבנה בידידות.

למרבה הצער, קונים חדשים ב-eBay ואפילו כמהותיקים עושים את זה, במיוחד בזמן שהם מוטרדים.זכור: אף אחד לא זוכהאם אתה הופך להיות מגעיל.

תמיד כשיש בעיה פנה קודם כל למוכר ותן לו את ההזדמנות לתקן את הבעיה. לעולם אל תשאיר משוב ניטראלי או שלילי לפני שניסית ומיצית את כל האפשרויות האחרות ושם דבר לא עזר. גם אם המצב  נראה גרוע, אבל המוכר מנסה לעזור לך, הכר במאמציו כשאתה כותב את המשוב שלך. תחשוב על זה כמו "קארמה eBay טובה".

One Comment on “עשרת השגיאות הגדולות שקונים עושים באיביי”

  1. עוד דבר שחשוב לעשות לפי דעתי זה לא לקנות קניות דחופות או יקרות וחשובות מידי באיביי. המשלוח יכול לקחת עד חודש לפעמים ודברים חשובים הייתי אומרת לקנות בארץ למרות תוספץ המחיר. ראיתי נשים משוגעות שקונות שמלות כלה באיביי ואחרי זה מתבאסות שיומיים לפני החתונה אין להם שימלה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *