עשרה מיתוסים על מניעת הריון

 

יש מספר שיטות יעילות למניעת הריון. יש גם הרבה מידע שגוי על אופן השימוש באמצעי מניעה, כמו גם כמה שיטות שפשוט לא עובדות.

להלן עשרה מיתוסים נפוצים על אמצעי מניעת הריון:

אני מניקה ולכן אני לא יכולה להיכנס להריון.

נכון שהנקה נוטה לדחות את תהליך הביוץ, אבל אין ערובה לכך. ביוץ יכול להתרחש גם כאשר האישה מניקה. אישה מניקה צריכה להשתמש באמצעי מניעה בדוקים אם היא רוצה להימנע מלהיכנס להריון.

אי אפשר להיכנס להריון אם האישה לא הגיעה לאורגזמה.

הריון מתרחש כאשר זרע מהגבר מפרה ביצית מהאישה. אין צורך לאישה להגיע לאורגזמה על מנת להיכנס להריון. אישה בגיל פוריות בדרך כלל משחררת ביצה בכל חודש כחלק מהמחזור הרגיל שלה. תהליך זה מתרחש אם האישה מגיעה אורגזמה או לא.

אני לא אכנס להריון אם אני אבצע שטיפה לאחר קיום יחסי המין.

שטיפה היא לא שיטה יעילה למניעת הריון. לאחר שפיכה, הזרע נכנס לצוואר הרחם ונמצא מחוץ להישג של כל פתרון שטיפה.

אני לא צריכה אמצעי מניעה, כי אני מקימת יחסי מין רק בזמן "הבטוח". יש רק יום פורה אחד ב חודש.

מיתוסים כגון אלה נובעים ככל הנראה מחוסר הבנה של המחזור החודשי. ישנם ארבעה הורמונים (כימיקלים המעוררים או מסדירים את פעילותם של תאים או איברים) עיקריים המעורבים במחזור הווסת: הורמון מגרה זקיק (FSH), הורמון מחלמן (LH), אסטרוגן, ופרוגסטרון. איזון עדין של הורמונים אלה מווסת את הביוץ, אם הביצית אינה מופרת, מתרחשת הוסת.

בעוד המחזור של אישה הוא פחות או יותר קבוע ברוב הפעמים, האיזון העדין של ההורמונים יכול להיות מופר על ידי גורמים שונים, כולל גיל, משקל, מתח, תרופות, ואחרים. לכן, איתור זמן ביוץ וחיזוי הימים "בטוחים" יכול להיות קשה וכמעט בלתי אפשרי. זוגות שמצליחים עם שיטת הימים הבטוחים חייבים לפקח בזהירות אחר המחזור החודשי של האישה ולהעריך תסמינים של ביוץ, כמו גם גורמים חיצוניים.

אי אפשר להיכנס להריון אם מקיימים יחסי מין בעמידה או אם האישה נמצאת למעלה.

יש אנשים שמאמינים שקיום יחסי מין בתנוחות מסוימות, כגון עמידה, יוציא את הזרע מתוך הנרתיק של האישה. למען אמת, התנוחה במהלך קיום יחסי המין אינה קשורה לעובדה באם או לא מתרחשת הפריה. כאשר גבר פולט, הזרע נכנס לתוך הנרתיק ומתחיל לנוע דרך תעלת צוואר הרחם מייד לאחר שפיכה.

אפשר להשתמש בניילון נצמד או בלון במקום קונדום.

ניילון נצמד ובלונים אינם טובים לשימוש כקונדומים. הם אינם מותאמים ויכולים בקלות להיקרע במהלך קיום יחסי המין (שלא לדבר על חוסר נוחיות ותחושה אפסית). קונדומים מתוכננים ומיוצרים במיוחד כדי להתאים במדויק ולספק הגנה טובה בזמן סקס.

אי אפשר להיכנס להריון אם הגבר שולף לפני שהוא פולט.

השיטה בה הגבר שולף את איבר מינו מן הנרתיק של האישה לפני השפיכה, הידועה בשם שיטת המשגל נסוג, אינה שיטה בטוחה לחלוטין למניעת הריון. חלק מהשפיכה (נוזל המכיל תאי זרע), עשוי להשתחרר במהלך המשגל לפני שהגבר מגיע לאורגזמה. בנוסף, לחלק מגברים אין את כוח הרצון הדרוש כדי למשוך את איבר המין בזמן.

אי אפשר להיכנס להריון אם האישה עדיין בתולה.

אישה יכולה להיכנס להריון כל עוד הביוץ מתרחש, גם אם זה הפעם הראשונה שהיא מקיימת יחסי מין.

אי אפשר להיכנס להריון אם האישה מתקלחת או משתינה מייד אחרי הסקס.

רחצה או השתנה לאחר קיום יחסי המין לא תעצור את הזרע שכבר נכנס לרחם דרך צוואר הרחם.

הגלולה יעילה מייד לאחר שמתחילים לקחת אותה.

אצל חלק מנשים, יש צורך במחזור חודשי מלא על מנת לאפשר להורמונים שבגלולה למניעת הריון לעבוד עם ההורמונים הטבעיים של האישה כדי למנוע ביוץ. חלק מהרופאים ממליצים על שימוש בשיטת גיבוי של אמצעי מניעה בחודש הראשון של נטילת הגלולה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *