עשרה דברים שחייבים להיאמר בכל ראיון עבודה

Things That Must Be Said in Every Job Interview

רבים יגידו לך מה אסור להגיד במהלך ראיון עבודה (לא להשמיץ את הבוס שלך, לא לשאול על השכר ותנאים נלווים בחמש דקות הראשונות של הראיון, ועוד).

אבל איך תדע מה אתה כן צריך לומר בראיון? איך אתה יכול להשפיע על המגייס ולגרום לו (או לה)  לדעת שאתה מועמד ששווה לשקול אותו?

כדי לעזור לך להגיע לשלב הבא של תהליך הגיוס, או הצעת עבודה, הנה עשרה דברים ש"חייבים לומר" במהלך ראיון העבודה הבא שלך:

הערך המוסף הספציפי שלך למעסיק זה

כל כך הרבה מחפשי עבודה נכנסים לראיון עם "אני יכול לעשות כל דבר שתרצה" וגישה של "אני אקח כל דבר". הגעת לראיון הזה משום שהמגייס ראה משהו ספציפי בך, משהו שאמר לו שאתה מסוגל לבצע את התפקיד הזה על הצד הטוב ביותר. נסה לנחש מה הדבר הזה על ידי השוואת הרזומה שלך לתיאור התפקיד. הדגש את הדברים המשותפים הגדולים ביותר. כל דבר אחר הוא נחמד שיש … אבל לא יביא לך את התפקיד הזה.

הידע שלך במטרות הארגון

הדגמה שאתה לא רק מכיר את מטרות הארגון אלא גם יודע איך התכונות שלך יוכלו לעזור לארגון להגיע למטרות אלו מכניסה אותך לצמרת רשימת המועמדים. זה אומר לעשות יותר מאשר תחקיר כללי, עליך לוודא שאתה מבין היטב לא רק מה שהחברה עושה, אלא גם למה היא עושים ומה הבשורה שהיא מביאה או רוצה להביא.

הידע שלך בתעשייה

בשלב מסוים בראיון, המגייס ינסה לבחון אותך. האם אתה באמת מכיר את התעשייה והענף אליו שייכת החברה כמו שקורות החיים שלך אומרים? האם אתה מכיר את השחקנים הראשים ומשפיעים הגדולים? האם אתה מכיר את המונחים הפופולאריים ביותר בתעשייה, ואפילו buzzwords?, וודא שאתה אכן מכיר היטב את התעשייה וכל הסובב אותה אחרת הפסדת את התפקיד עוד לפני שהגעת לדלת היציאה.

איפה תהיה 5 שנים מעכשיו

כן, כולם שונא את השאלה הזאת. כן, זה דורש המון מחשבה, ואפילו כמה ניחושים פרועים.וקרוב לודאי שתטעה, אחרי הכול, מעט מאוד תוכניות ל -5 השנים מתנהלות בדיוק כמתוכנן. זה בסדר, לא אכפת המעסיק מה אתה מתכנן, או כמה צודק תהיה. אכפת להם … שאכפת לך. הם רוצים לראות שאתה מתכנן דברים קדימה, והם רוצים לדעת היכן הם ממוקמים בתוכנית הזו.

סיפורים רלוונטיים שיגרמו למגייס להאמין לך

כל ראיון טוב – מהסוג שגורם להצעות עבודה – מגיע עם סיפורים טובים מאוד. נסה להימנע משמות תואר סתמיים (אני אמין, אני משקיע, אני חכם) אלא הקף אותם בסיפור. אל תגיד שאתה מנהיג טוב, ספר סיפור שמראה את זה. אל תגיד שאתה עשית את ההבדל בעבודה הקודמת שלך, ספר את הסיפור. כל אחד יכול לומר שהוא הכי טוב, קרוב לודאי שזה מה שיעשו רוב המתחרים שלך. אתה, לעומת זאת, יודע שסיפור סיפורים (בצורה אמינה, אל תגזים) מוכר את המוצר שהוא אתה.

מספרים, אחוזים ושקלים

בדיוק כמו שכל אחד צריך סיפור טוב, כל אחד צריך למסגר את הסיפורים האלה עם עובדות על ההשפעה שנבעה מהם. שום דבר לא מראה השפעה כמו מספרים, סימני אחוז וסימני שקל. בכמה אחוזים התעלית מעל הציפיות? כמה לקוחות אתה מנהל? מה היה התקציב שפעלת תחתיו? ההצהרות מכומתות אלו מראות שאתה לא רק מספר סיפורים טובים, אתה מבין את ההשפעה של העבודה שלך מנקודת מבט עסקית.

"אני לא יודע, אבל …"

מילים אלו יכולות לעשות את ההבדל בין להיראות כקשקשן חסר ידע לבין אדם המודע לעצמו וליכולת הנוכחית שלו באופן מלא. כשאתה נשאל שאלה שאתה באמת לא יודע את התשובה, במקום מונולוג של 7 דקות שלא אומר כלום, פשוט אמור את המילים האלה, ולאחר מכן תאר איך היית מוצא את התשובה: "אני לא יודע, אבל … ".

שאלות שגורמות למראיין לחשוב

העצה "שאל שאלות טובות" הפכה כבר מזמן לקלישאה. אבל רק בגלל שזו קלישאה, לא הופך אותה ללא נכונה. אתה תישפט על איכות השאלות שאתה שואל. אז נסה לתכנן קדימה, וליצור רשימה של 5 שאלות שתגרומנה למגייס באמת לחשוב על התשובה. נסה לא לחכות עד שאתה נשאל אם יש לך שאלות; הפוך את הראיון לשיחה דו כיוונית על ידי הכנסת השאלות שלך בהזדמנות הראשונה.

שאתה מאוד רוצה את התפקיד הזה

כן, זה קשה לומר לכל מראיין שהתפקיד הזה הוא גרסה של עבודת החלומות שלך. לעתים קרובות, זה פשוט לא נכון. אבל יש צורך להגיד את זה ובאמת להתכוון לזה, אתה צריך להאמין בזה לפחות לשעה או שתיים. אתה צריך להגיד לעצמך למה התפקיד הזה בחברה הזו יעשה לך טוב. הסתכל רק על התוצאות החיוביות ולעת עתה השאר את כל הדברים השליליים מאחור. אז תוכל לדבר באופן נלהב, כך שהמגייס ידע שקבלת התפקיד הזה היא בראש סדר העדיפויות שלך.

שאתה תעשה מעקב/תישארבקשר

לבסוף, ממש בסוף הראיון שלך, רצוי להגדיר את הציפיות שלך להמשך התהליך. אחרי הכול, אם העבודה הזאת היא באמת מקום שאליו אתה נושא עיניים, האם לא היית עושה כל שניתן כדי לוודא שאתה נמצא עמוק במרוץ?

אם גם רמזת על זה במהלך הראיון, ועכשיו לא תבצע מעקב … יסווגו אותך כדברן טוב, אבל עובד לא כל כך מוצלח.

רוצה להצליח בראיון העבודה הבא שלך? חפש את ההזדמנות להכניס את הטיפים האלו לשיחה …ותהיה לפני המתחרים שלך במרוץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *