עשרה דברים שאסור לך לוותר עליהם למען מערכת יחסים

young couple

ההערכה והביטחון עצמיים שלך

חלק ממערכות היחסים מוציאות את הטוב ביותר מאיתנו, אחרות משאירות אותנו מרגישים לא ראויים ולא בטוחים בעצמנו.אם אתה מוצא שאתה מלא בספקות עצמיים ופחות בטוחב עצמך ממה שהיית בתחילת מערכת היחסיםזה יכול להיות זמן טוב לנתח מאיפה הירידה הזו הגיעה.

מערכת יחסים בריאה צריכה לספק בסיס מוצק שממנו אפשר לחקור את העולם ולהשיג את הטוב ביותר שאתה יכול. אם מערכת היחסים שלך מחזיקה אותך"קטן" ומדללת את נקודות החוזק שלך זה סימן אזהרה שכדאי לשים לך אליו.

העצמאות שלך האישית ופיננסית

להיות במערכת יחסים יכולה להיות חוויה נפלאה ואוהבת. אבל תמיד חשוב לשמור על העצמאות שלך ולהתנגד להפיכה לזהות אחת משותפת.

פגוש את חבריך, תהנה מדברים שלא תמיד כוללים את השותף שלך ושמור עלחשבון בנק נפרד לעצמך.עצמאות היא בריאהו תמיד עוזר תלך להרגיש שאתה נמצאב מערכת היחסים כי אתה רוצה להיות במערכת יחסים ולא בגלל שאתה צריך להיות.

זכותך להחליט בעצמךחופש הבחירה

אף פעם אל תוותר על הדעות וחופש הבחירה שלך כדי להפוך אדם אחר למאושר.פשרות במערכת יחסים הם חשובות ומצב של win-win הוא התוצאהה אידיאלית, אבל היה זהיר וער למצבים שלשותפים ובני זוג שמנסים לשלוט בך. בן אם זה מתבטא בהערות שליליות על איך שאתה מתלבש או אילו חברים יש לך.

בחר בעצמך ואל תיתן למניפולציות לגרום לך לעשו תדברים שאתה לא רוצה על מנת לשמור על השלום ושקט.

זכותך להיות אתה

הגן על המאפיינים הבסיסיים והתכונות אישיות שלך ולעולם אל תותר על "האני שלך".

כולם משתנים במידה מסוימת בעקבות מערכות יחסים, אבל צריך לנהוג בזהירות כדי להבטיח שאתה לא מנסה יותר מדי קשה ובסופו של דבר מאבד את עצמך בתהליך.

מי שאוהב אותך, אוהב את האני האמיתי שלךואת כלהפגמים שלך.ניסיון רצוף לשנות את עצמך ישחק את הביטחון והערכה העצמיים שלך וזה יכול להיות מייאש.

האושר שלך

לפעמים הפחד מלהיות לבד גדול יותרמהרצון שלנו לאושר אמיתי.כתוצאה מכךאנו נשארים במערכות יחסים שלא מוציאות את המיטב שבנו.אנחנו נשארים במערכות יחסים חסרות עתיד כי אנחנו פוחדים מהלא ידוע וסופו של דבר עושים לעצמנו שירות דוב.

חים רק פעם אחת, כדאי לא לבזבז את החיים האלו במערכת יחסים שגורמת לאומללות.

רצוי לוותר עלמערכת יחסים שמערערת את תחושת האושר והסיפוק שלך לאורך זמן. אם אתה מרגיש לא מעורך ולא מאושר, שאל את עצמך אם למערכת היחסים בה אתה נמצא יש קשר להרגשה שלך.

החלומות והמטרות שלך

אף פעם אל תוותר על החלומות שלךלמען מערכת יחסים.

מערכת יחסים צריכה להיות בסיס איתן שממנו תוכל לרדוף אחרי החלומות שלך ולא מקום שמחזיק אותך כבול ומאוכזב. שותפים קנאים ו/אוחסרי ביטחון ינסו להחניק מוח יצירתי ומלא תשוקה ולשמור על השותף המוכשר שלהם במקום שבו הם מרגישים שהם יכולים לשמור על שליטה. אם זה נשמע כמו מערכת היחסים שלך, חשוב להבין שזה לא מצב בריא. יחסים מאושרים מעודדים הרפתקאות ועוזרים לאנשים להתקדם ולא לקפוא על השמרים.

מערכות יחסים קיימות החשובות לך

קשה למצוא חברים טובים ואם יש לך כמה חברים נפלאיםו נאמנים, אסור לוותר על הקשר איתם למען מערכת יחסים.

כל שותף שמצפה ממך לוותר עלי דידות בשבילו או בשבילה הוא אנוכי וסביר להניח חולה שליטה. מערכת יחסים בריאה מאפשרת לחברים ובני משפחה להתקיים לצידה.ראה את זה כסימן אזהרה, אם בן זוגך מנסה לבודד אותך מהחברים ובני המשפחה שלך.

כבוד העצמי

במרדף אחר אהבה אפשר לפעמים לחצות את גבולות הכבוד העצמי, גבולות  שבמצב רגיל לעולם לא יחצו.

בין אם זו התנהגות משפילה או לא מכובדת, זה עוד סימן שמערכת היחסים אינה טובה בשבילך. לעולם אין לוותר על זכותך ליחס של כבוד והגינות. אם מישהו חוצה את הקו הזה צריך להיפטר ממנו או ממנה באופן מיידי. אם יתאפשר ליחס הזה להמשיך, הוא רק יהפוך גרוע יותר, ובסופו של דבר תתחיל לתעב את עצמך על שאפשרת לזה להמשיך.

זהות העצמית

אם תמזג את הזהות שלך לתוך זה של השותף שלך אתה עשוי לאבד את עצמךבתהליך.

כאשר אנו משקיעים את עצמנו במערכת יחסים, אנו נוטים לקחת את האינטרסים וההרגלים של השותפים שלנו. אין שום דבר רע בתהליך זה משום שתהליך ראי כזה עוזר לנו להתחבר ולהרגיש יותר בהרמוניה בתוך הזוגיות.

הבעיה מגיעה כאשר אין לנו תחושה חזקה של האני עצמי שלנו מלכתחילה ואנחנו לוקחים מאפיינים רבים מדי של בן הזוג, במקום לפתח את הזהות שלנו. אם אנחנו מושפעים יתר על המידה מהשותפים שלנו, אנו עלולים להפסיק לקבל החלטות למען עצמינו ולסטות מהנתיב של גילוי עצמי אמיתי.

יכולת קבלת ההחלטות

אפשר לחשוב על קבלת החלטות כמו שריר שנחלש כאשר הוא לא בשימוש לעתים קרובות. לכן ככול שאנחנו מאפשרים לשותפים שלנו לקחת את ההחלטות עבורנו כך יורדת הסבירות שנהיה מסוגלים לקבל החלטות בעתיד.

זה לא אומר שצריך לעשות כל החלטה לבד, אבל יש לפתח מודעות ליכולת קבלת ההחלטות שלך.  האם אם חיי היום יום שלך כוללים בדיקה עם בן או בת הזוג שלך לפני קבלת כל החלטה, כולל החלטות פשוטות וחסרות חשיבות, כגון רכישה קטנה ?

חשוב להמשיך לקבל החלטות, לא משנה כמה קטנה ההחלטה, זה יעזור לשמר על תחושת האינדיבידואליות שלך, כמו גם את היכולת שלך להמשיך לקבל החלטות עבורך ועבור היקרים לך בעתיד.

יחסים יכולים להיות גן עדן, אבל הם יכולים גם להיות גיהינום. כדי לא למצוא את עצמך במקום בו אינך רוצה להיות חשוב לבצע בדיקות סדירות של מערכת היחסים.

רצוי להשתמש ברשימה זו כמדריך בסיסי בתהליך הערכת הבריאות והיציבות של מערכת היחסים שלך.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *