עשרת הצעדים להשגת רישיון נהיגה על רכב דו גלגלי

1. להגיע לגיל 16 – זה הגיל בו ניתן להתחיל ללמוד נהיגה, לעבור טסט ולקבל רישיון נהיגה לאופנוע, כשלב ראשון על אופנוע עד 125 סמ"ק. ככל שהגיל עולה – עולה גם גודלו של הרכב הדו גלגלי אליו ניתן לקבל רישיון.

2.לקבל רשות מההורים – נראה צעד פשוט – אבל מסתבר שלא תמיד זה כך. תצטרכו להבטיח להיות ילדים טובים, לא לנסוע מהר, לא להרכיב את החברה עד שהגעתם לגיל 18 , ולהתקשר בכל פעם שהגעתם ליעדכם להודיע שהכול בסדר – אז אולי, תקבלו את הברכה מאמא ואבא המודאגים.

3. לעבור מבחן תיאוריה – למבחן ניתן לגשת כבר בגיל 15.5 (שוב, בכפוף לחתימת הורים למי שלא מלאו לו 17). ניתן לגשת לבחינה רק אחרי שעברתם בדיקת עיניים בהצלחה, קיבלתם חתימה על הצהרת בריאות מרופא משפחה ושילמתם אגרת מבחן ע"ס 41 ש"ח.

4. לעבור שיעורי נהיגה בבית ספר מוסמך – מספר השיעורים הנדרשים משתנה מאדם לאדם ותלוי בהתקדמות האישית ובשליטה של כל אחד. ניתן להוציא רישיון גם בשבוע למוכשרים בינינו. תבחרו בי"ס מוכר, גדול וידוע ועל תתפשרו על רמת המורים והיחס האישי.how to learn bike riding

5. לעבור מבחן שליטה מעשי – מי שלמד, שולט והמורה שלימד אותו מרגיש שהוא מוכן, יוצא למבחן שליטה (למי שרוצה רישיון על אופנוע עד 125 סמ"ק) – מבחן המתקיים אך ורק במגרש סגור ללא יציאה לכביש.

6. לעבור מבחן נסיעה (טסט) לאופנועים גדולים יותרמי שלא מסתפק ברישיון על קטנוע ילמד (אם מלאו לו 18 ) על אופנוע עד 33 כ"ס , או אם מלאו לו 21 על אופנוע מעל 33 כ"ס, ויצא  לטסט מעשי בכביש .

7. לרכוש אופנוע או קטנוע – לרכוש חדש? אולי משומש? ההחלטה של כל אחד תגיע על פי הצרכים והיכולת הכלכלית אבל זה מן הסתם צעד בלתי נמנע..התייעצו עם מורה הנהיגה שלכם מה כדאי ותרכשו אך ורק במקום מוכר ומומלץ.

8. לרכוש אביזרים נלווים – קסדה הא חובה על פי החוק אבל זה לא מספיק. מעיל שמגן על הגוף במקרה של נפילה ומפני מזג האוויר בחורף, כמו גם כפפות ונעליים סגורות וחזקות, הם כולם א' – ב' לכל רוכב.

9. לרכוש ביטוח – גם זה עולה כסף, האמת לא מעט, אבל יש דברים בחיים שעליהם לא מוותרים. על תיקחו סיכון מיותר – לא על החיים שלכם ולא על אלה של הסובבים אתכם.

10. סעו בזהירות – נדוש, מתבקש אבל כל כך נכון !! תהיו ערניים כל הזמן, על תיקחו סיכונים מיותרים וכמו שאומרים –  סעו לשלום ותחזרו בשלום!

 

נכתב ע"י בית הספר להדרכת אופנועים, חגי אופנועים. עוד על חגי אופנועים,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *