עשר סיבות אפשריות לבעיות זקפה

זקפה היא תהליך פיזי מורכב שכרוך במערכות גוף שונות. זו הסיבה מדוע בריאות כללית אופטימאלית כל כך קריטית לביצועים תקינים בחדר שינה. לא כל הגברים מבינים שהרבה גורמים הם רוצחי זקפה מאוד משמעותיים ומובילים לתפקוד מיני לקוי הן בטווח בקצר והן בטווח הארוך יותר

רוב הרשימה שלהלן יכולה להיות מובנת באמצעות מעט שכל ישר. עם זאת, הרבה מדברים שיכולים לפגוע בבריאות הכללית והמינית שלך מקובלים מבחינה תרבותית וחברתית ולכן זה פשוט לא עולה על דעתנו שאלו הדברים שגורמים לנו את הבעיה.

אתה נתקל בבעיות זקפה, כדאי לעבור על הרשימה ולבדוק אם יתכן שאחד הגורמים האלו משפיע עליך. הדברים אינם תחליף לייעוץ רפואי ובכל מקרה יש להתייעץ ברופא המשפחתי.

דיכאון

המוח הוא אזור ארוגני (איזור בגוף בהם מתמקדים העונג וההתרגשות בשלבים השונים של ההתפתחות המינית) אשר ממנו נוטים להתעלם לעיתים קרובות. ריגוש מיני מתחיל בראש ועושה את דרכו למטה לעבר אברי המין. דיכאון יכול לצנן את התשוקה ולהוביל לבעיות זקפה. באופן אירוני, רוב התרופות המשמשות לטיפול בדיכאון עלולות גם לדכא את החשק המיני, לגרום לבעיות זיקפה ולעקב אורגזמה.

אלכוהול

אולי שתית כמה משקאות לפני סקס על מנת להיכנס לאווירה ולשפר את מצב הרוח זה דבר טוב אבל צריכה מוגברת של אלכוהול לפני סקס, עלולה להקשות על סיום הפעולה. שימוש כבד באלכוהול עלול לגרום להפרעות בזקפה, אך ההשפעות הן בדרך כלל זמניות. החדשות הטובות הן ששתייה מתונה (אחד או שני משקאות ביום) הינה בעלת יתרונות בריאותיים כמו הפחתת סיכון למחלות לב.

Common Erection Killersתרופות

התוכן של ארון התרופות שלך עלול להשפיע גם על הביצועים שלך בחדר השינה. תרופות נפוצות רבות עלולות לגרום לבעיות בזקפה, כולל תרופות מסוימות ללחץ דם, תרופות לשיכוך כאבים, ותרופות נוגדות דיכאון. סמי רחוב כמו אמפטמינים, קוקאין, מריחואנה יכולים גם כן לגרום לבעיות מיניות אצל גברים.

מתח

זה לא קל להיכנס למצב המתאים לסקס כאשר אתה מוצף באחריות בעבודה ובבית. מתח יכול לתת את אותותיו על חלקים שונים של הגוף, כולל איבר המין שלך. אפשר להתמודד עם לחץ ומתח על ידי ביצוע שינויים באורח חיים שיביאו רווחה והרפיה, כגון פעילות גופנית קבועה, שינה מספקת ואם צריך גם עזרה מקצועית של פסיכולוג.

כעס

כעס יכול לגרום לדם להציף את פניך, אבל לא להגיע למקום האחד שבו אתה באמת צריך אותו כאשר אתה רוצה לקיים יחסי מין. זה לא קל להרגיש רומנטי כשאתה משתולל מכעס, לא חשוב אם הכעס שלך מופנה כלפי בן הזוג שלך, השכן בקומה העליונה, הנהג שחתך אותך בכביש או ראש הממשלה. כעס גלוי או מודחק יכול לגרום לבעיות ביצועים בחדר השינה.

חרדה

דאגה שלא תהיה מסוגל לתפקד במיטה יכולה להקשות עליך לעשות בדיוק את זה את זה. גם חרדה הנובעת מחלקים אחרים של החיים שלך (עבודה, משפחה)  יכולה לגלוש לחדר השינה. כל דאגה יכולה לגרום לך לפחד, להימנעות מאינטימיות ולהתפתח למעגל קסמים שיעיב על חיי המין ומערכת היחסים.

עודף משקל

גם קילוגרמים מיותרים יכולים להשפיע על הביצועים המיניים שלך ולא רק על ידי הורדת ההערכה העצמית שלך. לגברים שמנים יש רמות נמוכות יותר של ההורמון הגברי טסטוסטרון, וזה חשוב לתשוקה מינית וזקפה חזקה. עודף משקל קשור גם ללחץ דם גבוה והתקשות העורקים, אשר יכולים להפחית את זרימת דם לפין.

דימוי עצמי נמוך

כשאתה לא אוהב את מה שאתה רואה במראה, קל לך להניח שגם השותפה שלך לא תאהב את הנוף. דימוי עצמי שלילי יכול לגרום לך לדאוג לא רק על איך שאתה נראה, אלא גם כמה טוב יהיו הביצועים שלך במיטה. חרדת ביצוע יכולה לגרום לך לא לרצות אפילו לנסות סקס.

ליבידו נמוך

ליבידו (אנרגיה מינית, חשק מיני, דחף מיני) נמוך הוא לא אותו הדבר כמו זקפה לקויה, אך הרבה מהגורמים שמורידים את הזקפה יכולים גם לדכא את העניין שלך במין. תרופות מסוימות, הערכה עצמית נמוכה, מתח, חרדה, יכולים להפחית את החשק המיני שלך. כאשר כל הדאגות אלה קשורים עם עשיית אהבה, התעניינותך במין יכולה לרדת.

הבריאות שלך

מצבים בריאותיים רבים ושונים יכולים להשפיע על העצבים, שרירים, או זרימת הדם הדרושים להשגת זקפה. סוכרת, לחץ דם גבוה, הסתיידות העורקים, פגיעות בעמוד השדרה, וטרשת נפוצה הם רק חלק מהבעיות הבריאותיות שעלולות לגרום לבעיות זקפה. גם ניתוחים לטיפול בבעיות ערמונית או בשלפוחית השתן יכולים להשפיע על העצבים וכלי דם השולטים על זקפה.

איך לפתור בעיות זקפה

זה יכול להיות מביך לדבר עם הרופא שלך על חיי המין שלך, אבל זו הדרך הטובה ביותר לקבל את הטיפול הנכון ולחזור לנהל חיי מין בריאים עם בת הזוג שלך. הרופא שלך יכול להצביע על מקור הבעיה ולהמליץ על שינוי באורח חיים כמו הפסקת עישון, ירידה במשקל. או אפשרויות טיפול אחרות כמו תרופות, טיפולים הורמונים או טיפולים נפשיים אצל פסיכולוג או סקסולוג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *