עשרת טיפים להתמודדות עם גיל המעבר (מנופאוזה)

גיל המעבר אצל נשים (נקרא גם מנופאוזה או גיל הבלות) היא התקופה בחיי אשה בה נפסק המחזור החודשי. מקור המונח במילים היווניות מנו(=חודש) ופאוזה(=הפסקה).

מנופאוזה היא תופעה טבעית, שלב נוסף בחיים, ולא מחלה. על כן, אין הכרח לטפל בסימפטומים בצורה דרמטית. יחד עם זאת, במקרים בהם תופעות הלוואי מפריעות בצורה חמורה לתפקוד היומיומי או יוצרות תחושת אי נוחות מתמשכת, ניתן ואף מומלץ לטפל בכך.

להלן עשר עצות שימושיות להתמודדות עם תופעות הלוואי של גיל המעבר.

הפחתת גלי חום באמצעות דיקור

דיקור, שיטה סינית עתיקה, הוכחה לתת תחושה של שלווה בנשים בגיל המעבר. גם ארגון הבריאות העולמי והמכון הלאומי לבריאות (ארה"ב) מכירים בדיקור כמועיל בטיפול במחלות רבות ובהם תסמיני גיל המעבר.

שיפור מצב הרוח באמצעות אומגה 3

חומצות שומן אומגה 3 לא רק נלחמות במחלות לב, הם גם ידועות כמייצבי מצב רוח.

הוסיפי אומגה 3 לתזונה שלך על ידי צריכת דגים כמו טונה, סלמון או פורל. גם זרעי פשתן הם מקור טוב לאומגה 3. בונוס נוסף : מחקרים הראו כי זרעי הפשתן לא רק מסוגלים להפחית את ההפרעות במצב רוח, אלא גם את השכיחות של גלי חום ויובש בנרתיק בנשים בגיל המעבר.

פעילות גופנית – להפחית את תופעות גיל המעבר, להשיג בריאות טובה Menopause Reliefיותר

כולנו יודעים שפעילות גופנית היא דרך מצוינת להשיג גוף בריא  ושלוות נפש. אבל האם ידעת כי פעילות גופנית היא דרך מצוינת להפחתה של גלי חום ושינויים במצב רוח בגיל המעבר?

פעילות גופנית גם מגינה עליך מפני מחלות לב ומחזקת את העצמות שלך. אל תדאגי אם אף פעם לא היית ממש בן אדם פעיל, אין זמן רע על מנת להתחיל. פעילויות כמו ריצה או הליכה לא רק יעזרו לך להתמודד עם גיל המעבר, אלא גם ישפרו את הבריאות הכללית שלך. כמו כן, נסי גם פעילויות כגון יוגה או פילאטיס.

הגדילי את צריכת הסידן להשגת בריאות עצם טובה יותר

נשים בגיל המעבר בדרך כלל מתחילות לאבד כמות משמעותית של מסת עצם, דבר זה יכול להוביל לאוסטיאופורוזיס בשלב מאוחר יותר בחיים.

ניתן להפחית את אובדן מסת העצם על ידי הוספת סידן לתזונה היומית שלך באמצעות צריכת מוצרי חלב דל שומן, כמו גם מזונות אחרים העשירים בסידן כגון ברוקולי, תרד, שקדים וחלב סויה.

בצעי אימון לחיזוק שרירי רצפת האגן (תרגילי קיגל)

אחד מתסמיני גיל המעבר הוא הגברת הסיכוןלבריחת שתן.הפתרון ?תרגול חיזוק שרירי רצפת האגן, התרגילים קרויים על שם דר' ארנולד קיגל (kegel), גינקולוג אמריקאי, שתכנן עבור המטופלות שלו סדרת תרגילים הנקראים על שמו (תרגילי קיגל).

תרגול כזה, יכול למעשה לחזק את שרירי האגן ולסייע להתגבר על דליפת שתן.

אל תתני לגיל המעבר לעמוד בדרכך לאינטימיות

מחקרים הראו כי שני שליש מהנשים דיווחו שלא הייתה להן ירידה בחשק המיני במהלך או לאחר גיל המעבר. אינטימיות יכולה להיות מרגיעה ומנחמת, הן מבחינה פיזית והן מבחינה רגשית. חלק מהנשים אף דיווחו על אורגזמות חזקות יותר במהלך גיל המעבר. נכון כי יובש בנרתיק יכול להתרחש במהלך גיל המעבר, אבל ניתן בקלות לפתור את זה באמצעות השימוש בקרם לחות (ראי את הטיפ הבא).

הקלי על יובש בנרתיק באמצעות קרם לחוט

הדרך הקלה ביותר כדי להקל על יובש בנרתיק היא להשתמש בקרם לחות על בסיס מים.ניתן גם להתייעץ עם הרופא שלך לגביטיפול הורמונאלי, בישראל ניתן להשיג כמה תכשירים הורמונאליים לשימוש מקומי רובם באמצעות קרמים להחדרה נרתיקית.הימנעי משטיפות הנרתיק עם סבון אנטי בקטריאליושימוש בנייר טואלט עם ניחוח שכן אלו עלוליםלגרום לגירויהנרתיק שלך.

אל תוותרי על שנת לילה טובה

הקלי על בעיות שינה שמתעוררות בתקופה הזו על ידי הימנעות מארוחות גדולות, קפה, עישון ועבודה לפני זמן השינה. רצוי לשתות משהו חם לפני השינה, כמו תה קמומיל או חלב חם. כמו כן, נסי לשמור על חדר השינה שלך חשוך, שקט וקריר.

שאלי את הרופא שלך לגבי אפשרויות של טיפול הורמונאלי

אם גלי חום ותסמיני גיל מעבר אחרים ממשיכים להפוך את החיים שלך לאומללים, גם אחרי שכבר ניסית הכול כדי להתמודד איתם, אולי כדאי לך להתייעץ עם הרופא שלך לגבי טיפול בתחליפי הורמונים. למרות המחלוקת סביבו, טיפול הורמונאלי עדיין נחשב כאופציה שימושית שיכולה להציע יתרונות אמיתיים לנשים בגיל מעבר.

בסופו של דבר, הבחירה לקבל טיפול הורמונאלי תלויה רק בך כמובן.

זיכרי כי אינך צריכה לעבור את גיל המעבר לבד

שיחה עם מישהו חברה, בן/בת משפחה או הרופא שלך יכולה לעשות שיפור משמעותי בהרגשה הכללית שלך בתקופה זו. זה בהחלט מועיל גם לדבר עם נשים אחרות שעוברות או עברו את השינויים שאת עוברת במהלך גיל המעבר.

הצטרפות לקבוצת תמיכה לנשים בגיל המעבר במרפאה המקומית של קופת חולים, במתנ"ס או אפילו קבוצה מקוונת בפייסבוק יכולה להועיל בהתמודדות עם גיל המעבר ותסמיניו. אם לא תמצאי קבוצת תמיכה המתאימה לך קחי את היוזמה וצרי קבוצה כזו, תתפלאי מה רבה תהיה הענות מצת נשים נוספות בגילך ובמצבך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *