עשרה סודות שיעזרו לך לזרז את תהליך הגמילה מחיתולים

גמילת מחיתולים יכולה להיות מאבק מתסכל גם עבור ההורים וגם עבור הילדים, במיוחד אם ההורים מנסים לגמול את הפעוט לפני הוא מוכן לכך. לא כל שיטה תעבוד לכל ילד. אם דרך אחת אינה עובדת רצוי לנסות דרך שונה.

הנה עשרה טיפים שיעזרו לכם לעבור את תקופת הגמילה מחיתולים של ילדכם במהירות.

בהצלחה.

אל תשוו את עצמכם להורים אחרים ואת ילדכם לילדים אחרים

אני מניח שכבר נתקלתם בסיפורי הגבורה של אימא זאת או אחרת שמספרת איך בנה התחיל לדבר משפטים שלמים בגיל שישה חודשים ונגמל לחלוטין מחיתולים עד גיל שנה.

היא כנראה משקרת.

אבל אפילו אם היא הביאה לעולם ילד שהוא מוטציה התפתחותית, אסור להשתמש בסיפורים שלה כבסיס או אפילו כקו מנחה. כל ילד הוא שונה ולכן פועל ומתפתח אחרת לפי לוח הזמנים שלו. אם גם אתם רוצים לספר כמה מהר מתפתח הילד שלכם, אז ספרו.

גמילה מחיתולים היא לא משחק או שעשוע

אין צורך במושבים או כיסאות אשר מאירים באורות או מנגנים. למרות שאתם רוצים שהילד שלכם יהיה מעוניין בגמילה מחיתולים, אתם לא רוצים שהוא יראה את זה כמשחק.

השתמשו לאסלה הרגילה בתוספת שרפרף שיאפשר לו לעלות בקלום ומתאם על מנת שלא ייפול פנימה.

ילדים לומדים על ידי חיקוי. אפשר לילדך לצפות בהורה מאותו המין משתמש בשירותים. זה יגביר את הסיכוי שגם הילד ירצה להיות כמו אבא (או הילדה כמו אימא) ולהשתמש באסלה.

תגמלו את הילד על הצלחה

ממתקים ושוקולד יכולים לעשות פלאים עבור הורים רבים. אבל אם הילד שלכם אינו מונע על ידי ממתקים, נסו משהו אחר – וזה לא חייב להיות מזון. ילדים רבים מגיבים טוב יותר למטבעות, מדבקות, צעצועים קטנים ופריטים אחרים שהם הם יכולים לשמור מאשר לממתקים מסורתיים. אתם מכירים את הילד שלכם יותר טוב מכל נותן עצות מקצועי. מצאו מה עובד בשבילו והשתמשו בזה.

אתם בטח מוכנים לגמול את הילד מחיתולים אבל האם הוא מוכן

רק בגלל שהילד הגיע לגיל מסוים או יודע איך אומרים "סיר" זה לא אומר שהוא אכן מוכן לגמילה.

אם ניסיתם לגמול אותו מחיתולים במשך כמה שבועות ללא הצלחה, תנו לעצמכם ולילד הפסקה. חכו כמה חודשים ולאחר מכן נסו שוב.

אל תדאגו – הילד שלכם לא ילך בחיתולים בכיתה ג'.

הוא ישתמש בסיר כשהוא יהיה מוכן

היעזרו בקוצב זמן (טיימר) בתהליך הגמילה

הורים רבים נחלו הצלחה עם שיטת הטיימר. בחניות נמכרים קוצבי זמן במיוחד לצרכי גמילה מחיתולים, אבל שעון מטבח פשוט יכול להתאים גם כן.

קבעו יום או סוף שבוע שלם שבו מתחילים את תהליך הגמילה, השתמשו בטיימר וכל 30 דקות כאשר הטיימר יצלצל שימו את הילד על הסיר (או מתאם האסלה) ללא יוצא מן הכלל.

ביום השני האריכו את הזמן ל -40 דקות או לשעה. די מהר, הילד יזכור ללכת לשירותים גם בלי טיימר.

חגגו והכירו בהצלחות אבל במידה הנכונה

אין צורך לנפח בלונים או להדליק זיקוקי דינור רק בגלל שפיסת קקי קטנה נחתה באסלה. עודף בחגיגות ותרועות ניצחון עלולים להרתיע חלק מהילדים, להפחיד ולמנוע המשך התקדמות.

התגובה שלכם צריכה להתאים לאופי של הילד. אם הילד אוהב אנרגיות וחגיגות אפשר גם לפתוח בקבוקי שמפניה ולחגוג כל הלילה, מה שעובד.

הפכו את תהליך הגמילה ליותר נוח עבורו

אם הילד מבין את הרעיון של לעשות את צרכיו באסלה (או בסיר), אבל אף פעם לא מצליח להגיע לשם בזמן, נסו להפוך את הדבר מעט יותר קל עבורו. קנו  סיר מיוחד ושמרו אותו בסלון או בחדר בו הילד נמצא ברוב השעות היום. אם הסיר נמצא ממש שם, הילד נוטה יותר להשתמש בו. לאחר שהושגה התקדמות בסלון או בחדר הילדים ניתן ללמד את הילד לעבור לחדר האמבטיה ביתר קלות.

הפסיקו להיות מתוחים ומתוסכלים בגלל גמילה שמתעקבת

הילד שלכם ניזון מהרגשות אותם אתם מפגינים כלפיו. אם אתם מראים סימני לחץ ותסכול בגלל תהליך הגמילה מחיתולים של הילד, הילד יחוש את התסכול, דבר שיעציב אותו משום שהוא מרגיש כי אינו עומד בציפיות שלך. זהו סוג של לחץ שאינו טוב לשום ילד בשום זמן.

בסופו של דבר הילד יגמול מחיתולים, כולם נגמלים. תפסיקו להזיע בגלל כל תאונה. קבלו את זה בקלות, נקו  ותמשיכו הלאה.

תנו לו ללכת עירום

תנו לילד ללכת עירום בבית במשך היום. הורדת המכנסיים או התחתונים  לוקחת זמן ועלול להיות הזמן הקריטי שמבדיל בין הצלחה לכישלון.

בדקו איתו כל 30 דקות בערך, אם הוא צריך להשתמש בסיר. אם גיליתם כי הוא מתחיל לעשות את צרכיו על הרצפה הביאו אותו לסיר במהירות האפשרית  ברגע שהוא מתחיל ללכת לשירותים בכוחות עצמו אפשר לחזור לשגרה ולהלביש לו את הבגדים.

עדין אין נגמל ? בואו נדמיין שהוא כן

אם כבר ניסיתם את כל הטיפים והטריקים שאי פעם שמעתם עליהם, ועדיין ההצלחה לא מלאה בואו ננסה עוד משהו. בואו נתנהג כאילו הילד כבר נגמל. בחרו יום, הלבישו לו תחתונים רגילים ובדקו מה קורה.

אין ספק שהילד ירטיב את מכנסיו מספר פעמים. שימרו על קור רוח (אל תנזפו בילד על תאונות), נקו אותו והחליפו לו בגדים, הזכירו לו שהוא צריך להשתמש בשירותים בפעם הבאה.

זה הולך להיות יום מעייף קרוב לודאי ואולי אפילו מספר ימים, אבל סופו של דבר הוא יבין מה הוא צריך לעשות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *