עשרה טיפים שיעזרו לכם לתקן לב שבור ולהתגבר על פרידה קשה

Couple in bed, men sleeping and woman lying sleepless

מעט חוויות בחיים כואבות פחות מאשר לב שנשבר כתוצאה מפרידה לא צפויה.

לב שבור יכול להופיע בכל גיל.  זה יכול להרגיש כמו סוף העולם בגיל ההתבגרות כאשר מאבדים לפתע את האהבה הראשונה. שברון לב יכול להיות הרסני כשחשבת שמצאת את הנפש התאומה שלך בשנות ה -20 או ה -30 של חייך. הסיוט יכול להופיע גם בשנות ה -50 או ה -60 שלך או אפילו בגיל מבוגר יותר, כאשר חשבת שהרומן יימשך עד שאחד מכם ימות.

לא חשוב באיזו שלב בחיים זה קורה, בכל הפעם שהלב נשבר כתוצאה מפרידה לא צפויה מתלווה לזה הרגשת עצב עמוק ולעיתים קרובות גם תסמינים פיזים של בכי ונדודי שינה. זוהי באמת תקופה נוראית.

אבל העובדה המשמחת היא שרוב האנשים לא רק מצליחים להתגבר על שברון לב, אלא גם לאהוב שוב.

הנה כמה טיפים שיעזרו לך בדרך להחלמה.

פעילות גופנית

פעילות גופנית היא אחת הדרכים הטובות ביותר להתגבר על נטישה או פרידה פתאומית. זוהי דרך מצוינת לשחרר קיטור ולהוריד את המתח. פעילות גופנית גורמת לגוף לשחרר אנדורפינים, אלו הם חומרים כימיים הנמצאים במוח וגורמים להעלאת מצב הרוח., כאשר המוח יוצר יותר אנדורפינים מהרגיל מצב הרוח מוגדר כמרומם ושמח. אם אתם לא אוהבים את חדר הכושר, נסו הליכה, שחייה או ריקוד. ריקוד הינה פעילות גופנית מומלצת במיוחד שכן בנוסף להעלאת מצב הרוח אפשר להכיר חברים חדשים משני המינים.

מישהו מטפל בך

אם הפרידה הגיעה כרעם ביום בהיר, יתכן ואתם נמצאים במצב של הלם. אתם לא מסוגלים לחשוב בצורה הגיונית וסביר להניח שיש לכם גם תסמינים גופניים כגון נדודי שינה, חוסר תיאבון והתפרצויות  בכי, חבל להיאבק בזה לבד: מצאו מישהו שיטפל ויתמוך בכם, ישגיח עליכם ויהיה שם כדי שתוכלו לדבר עם מישהו. אם יש צורך, כמה ימי חופש מעבודה או לימודים יכולים בהחלט לעזור.

רשימת 50 הדברים הטובים שלך

כאשר הלב שבור, קל להרגיש אשמה וחוסר הערכה עצמית. רגשות אלה תורמים ומגבירים את תחושת האומללות וחוסר האונים. זהו הרגע להיזכר בכל הדברים הטובים שיש בכם.

רצוי לכתוב רשימה של 50 דברים טובים על עצמכם. לאחר השלמת הרשימה, ניתן להוסיף לה דבר נוסף מידי יום. זה יעזור לשפר את ההערכה העצמית, שקיבלה ללא ספק מכה כואבת לאחר הפרידה.

בואו נדבר על זה

זה הזמן שבו יש צורך שחברים ובני משפחה קרובים יקשיבו בזמן שאתם תדושו שוב ושוב במה שקרה. מחקרים מראים שכאשר אנחנו מדברים על דברים כואבים, הרגשות הגרועים ביותר משתחררים ומאבדים בהדרגה את אחיזתם. רצוי שהחברים יהיו  מאוד זמינים בימים הראשונים וחלקם אפילו צריכים להיות מוכנים להקשיב גם באמצע הלילה. הייתם עושה את אותו הדבר עבורם.

רשימת דברים רעים על האקס

כשהלב נשבר, אנחנו נוטים לזכור רק את המושלמות של בן הזוג.

אבל, על מנת לתגבר, יש צורך להתחיל לראות את הדברים בצורה ריאליסטית יותר. אולי היא הייתה חולת שליטה או סתם משעממת, אולי הוא השתכר מפעם לפעם, היה רכושני, מסודר מידי, מבולגן מידי, ניסה להתערב בחייך כל הזמן, שנא את המשפחה שלך ועוד..

ערכו רשימה של כל מה שהיה רע בבן או בת הזוג, דברים שהרגיזו אתכם ו אליהם אתם לא מתגעגעים. שימו את הרשימה במקום בולט שאותו תוכלו לראות מידי יום (אולי על המקרר). המשיכו לעדכן את הרשימה כל יום או בכל פעם שאתם נזכרים במשהו חדש. רצוי לעיתים קרובות ככל האפשר.

יום שישי את יודעת

די מהר תגלו שבמשך ימי העבודה של השבוע אתם מתמודדים היטב עם המצב. העיסוק היום יומי בענייני עבודה או לימודים מאפשרים להתנתק ולהתעלם לפחות חלקית מדקירות העצב והכאב הנובעות מהפרידה.

אבל אז מגיע סוף השבוע והחלל מתמלא בהרבה כאב.

נסו להפוך את סופי השבוע לשונים מאשר הם בדרך כלל. בקרו חברים, צאו לסרטים והופעות, עשו ספורט או צאו לטיולים. במילים אחרות, עשו משהו, כל דבר יהיה טוב יותר מאשר לשבת בבית, לבהות בקירות ולהעלות זיכרונות.

סקס עם האקס

אם אהבה היא סוג של התמכרות הרי פרידה היא לבטח סוג של גמילה.

כמו בכל גמילה מגיע הרגע שבו מרגישים שאם נטעם פעם אחת אחרונה מהפרי האסור הכול הסתדר ואנו נוכל להמשיך בבטחה בתהליך הגמילה. רק עוד סיגריה אחת, רק עוד פרוסת עוגה אחת רק עוד סיבוב אחד של הרולטה  ובעניינינו, רק עוד מגע מיני (או חיבוק או נשיקה או פגישה) אחת עם האקס הכל הסתדר ונוכל להפסיק את מעגל הכאב ולהקטין את המצוקה.

אל תעשו את זה.

למרבה הצער, קיום יחסי מין עלולים רק לבלבל ולהרגיז אתם עוד יותר, במיוחד אם בסיום האקט האקס יעלם שוב, דבר בעל סבירות גדולה.

יתכן גם והמונח "נישאר ידידים" עלה בתהליך הפרידה, אבל זה בדרך כלל משהו שיוזם הפרידה אומר ולרוב מביע אשמה יותר מאשר הצעה כנה לידידות או חברות אמיתית.

המשך קשר של ידידות כאשר הפרידה עדין טרייה רק מאריך את הייסורים. בכל פעם שיאמר משהו נחמד, אנו עלולים לפרש זאת כאילו ניתן להצית את היחסים שוב. מוטב להתרחק בהתחלה עד שתרגישו חזקים ומשוחררים.

הגיע זמן שיפוץ

אם נשארתם בבית או בדירה שבה התגוררתם ביחד, הגיע הזמן לשפץ.

בקרו באחת מחנויות ה"עשה זאת בעצמך", קנו צבע ותחילו לשנות.

נסו כמה צבעים שלא היו קיימים בדירה קודם, רצוי צבעים בהירים ונועזים. ארגנו מחדש את הרהיטים ושימו תמונות חדשות על הקירות.

זה המקום שלכם עכשיו. אם גם העיצוב יהיה (לפחות בחלקו) שלכם תוכלו להרגיש הרבה יותר מאושרים ונינוחים.

גם העיסוק בשיפוץ יסיח את דעתכם מהפרידה ויאפשר לכם התמודדות קלה יותר עם רגעי המשבר.

הסתירו את התמונות

לפעמים בני זוג נזנחים כל כך כועסים על מה שנראה להם כנטישה עד שהם משמידים את כל התמונות של האקס שלהם.  זה יכול להיות על ידי מחיקת כל התמונות מהתקופה מהמחשב או אפילו גזירה של ראש האקס מתוך תמונות משותפות.

אין ספק, זה לא מועיל לראות את התמונות אהבת ליבכם ומפריע בתהליך ההחלמה. אבל ייתכן שיום אחד תצטער על השמדת של תקופת חיים שלמה של תמונות.

במקום זאת, אספו את כל התמונות המשותפות שלכם (פיזית לתמונות מודפסות או העברה למתקן אחסון דיגיטלי כגון דיסק) ואחסנו אותם במקום מרוחק כמו אצל חברים או משפחה קרובה. רק אחרי שהכאב יעבור תוכלו להחליט מה לעשות איתם והפעם בצורה רציונאלית.

תפתחו את הרדיו ותגבירו את המוסיקה

מחקרים מדעים מצביעים על כך שלמוסיקה יש גם אפקט טיפולי. הכוונה כמובן היא לא לאלבומי פרידה עם השירים העצובים והנוסטלגיים ביותר שרק יגבירו את המצוקה.

נסו לשמוע את המוזיקה האהובה עליכם או נסו מוסיקה שונה שעד היום לא הקשבתם לה, שירים שיגרמו לכם להרגשה טובה. שירים שיעוררו בכם את הרצון לקום ולרקוד הגבירו את הווליום, ושמעו את  השירים האלו בקולי קולות.

הקשבה למוסיקה יכולה לעודד את שחרור האנדורפינים במוח דבר שיביא להרגשת היי בצורה טבעית, העלאת מצב הרוח, ושיחרור לחצים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *