עשר דרכים לשנות את חייך באמצעות שירה במקהלה

כמעט כל אחד אוהב לשיר. לרוב אנחנו עושים את זה בעיקר באמבטיה או בחגים ליד השולחן יחד עם כל המשפחה.

עמוק בלב אתה בטוח שיש לך קול מדהים ואם רק היה לך את הזמן הפנוי יכולת להפיל את כל השופטים של כוכב נולד מהכסא ולהפוך לזמר הבא של ישראל. בכולנו מסתתר זמר שרוצה להראות לעולם מה הוא מסוגל לעשות אבל אין לו את האומץ לעשות את זה.

יתכן ששירת מקהלה היא הפתרון המושלם עבורך. לשיר במקהלה תספק לך הזדמנות להכיר חברים חדשים ולחלוק את אהבת המוסיקה עם אחרים תוך כדי פיתוח מיומנויות השירה והמוסיקה שלך.

צריך עוד סיבות? הנה עשר סיבות טובות להצטרף למקהלה:

אתה עושה מה שאתה אוהב לעשות

כשאתה מצטרף למקהלה, אתה יכול לעשות מה שאתה אוהב לעשות – לשיר! – יחד עם אנשים נוספים החולקים את אותה אהבה. בשעה שאתה מקדיש את הזמן שלך לשירה עם קבוצה זו של אנשים, שבוע אחרי שבוע, אתה הופך לחלק מ"משפחה" שמבינה וחולקת איתך את אותן מטרות.

אתה הופך לחלק ממשהו גדול יותר

במקהלה יש מקום לכל אחד עם קצת כשרון מוסיקלי. אם אתה אוהב לשיר אבל אין לך קול של סולן, הצטרפות למקהלה היא ההזדמנות שלך. מקהלה היא קבוצה הגדולה מסכום חלקיה. לזמרים ולמנצח יש הזדמנות לעסוק בשירה ומוסיקה וליצור יחד משהו אמנותי.

אתה מפתח את חוש השמיעה שלךChange Your Life by Singing in a Chorus

שירת מקהלת מפתחת מיומנויות ההקשבה כמו ששום דבר אחר לא יכול. בשלב הראשון יתכן וכמה מהקולות האחרים יבלבלו אותך ותאלץ לסגור את אוזניך על מנת להיות מסוגל לשיר את התפקיד שלך, אבל ככול שיחלוף הזמן תלמד לשמוע וליהנות מהצלילים השונים של חבריך למקהלה בזמן שבו אתה שר את החלק שלך.

אתה מפתח את הקול שלך

הקול שלך ישתפר לעין שיעור בשירת מקהלה. הוא יהפוך להיות חזק יותר, יציב יותר, מבוקר יותר, והמנעד שלו  (הטווח בין הנמוך והגבוה) ימתח יותר מאי פעם.

אתה לומד מוסיקה

שירה במקהלה תגלה לך את הסוד של "מהי מוסיקה?" ואיך זה באמת עובד.תוכל ללמוד איך בנוים שירים, אילו סוגים של מקצבים מייצרים "גרוב" מסוים, מהו מרקם מוסיקלי, מהי מנגינה, מהו ליווי ועוד

אתה נותן ביטוי לרגשות שלך

שירים מבטאים את המגוון הרחב ביותר של רגשות אנושיים. שירת מקהלה היא הפורקן הטוב ביותר לכל התחושות הפנימיות שמקננות בך: עצב, שימחה, צחוק, ועוד.

אתה לומד לקרוא תווים

שירה במקהלה תאפשר לך ללמוד סוף סוף איך לקרוא תווים או לפחות לעקוב אחריהם במאמץ קטן יחסית.

תוך כדי ביצוע החלק שלך במארג המוזיקלי תוכל לראות בצורה ברורה מה קורה ואיך נבנה מארג זה. כאשר תלמד לעקוב אחרי התווים כמפה של המוזיקה, כל הקווים והנקודות יתחילו להיות מובנים.

אתה משפר את הביטחון העצמי שלך

שלל הטכניקות המשמשות את שירת המקהלה – תרגילי הנשימה, היציבה, התמקדות, הבעות פנים ונוכחות בימתית יכולות להיות מיושמת בתחומים אחרים של החיים ולהביא לשיפור הביטחון העצמי הכללי שלך.

השירה שומרת אותך צעיר

למידת שירים חדשים, הריכוז הדרוש לשמירת התפקיד שלך בתוך מכלולו הקולות האחרים במקהלה והשינון הדרוש לשם זכירת השירים בעל פה מאתגרים את המוח ומהווים גורם יעיל בהאטת תהליך ההזדקנות.

אתה פשוט תרגיש טוב יותר

אחרי יום ארוך ומיגע, יש לך משהו נפלא לחכות לו. חזרה או הופעה יחד עם המקהלה תטען אותך באנרגיות חיוביות. העבודה המשותפת של כל חברי המקהלה להשגת ביצועים גדולים היא תחושה נפלאה. התשואות ומחיאות הכפים של הקהל בסוף הופעה אותן אתה משתף עם חבריך למקהלה יביאו אותך לתחושה עילאית!.

נכתב על ידי  ג'יני רבין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *