עשרה דברים שצריך לדעת לפני ששוכרים רכב בחו"ל

לאלו בינינו שרוצים לנפוש בחו"ל, אירופה וארצות הברית הם יעדים מועדפים. התקדמות התחבורה הציבורים הביאה נוחות רבה לכל הנוסעים. אבל עדין נסיעה במכונית שכורה היא סיפור שונה לחלוטין. מכונית שכורה מאפשרת לך את החופש האולטימטיבי ומסוגלת להפתיע אותך בכול יום עם תגליות ייחודייות שכל צורה של תחבורה ציבורית לא יכולה להשתות לה.

מתי והיכן לשכור רכב, איזה סוג של רכב לשכור? אם תענה על שאלות אלו תוכל לחסוך הרבה כסף וטרחה. הנה כמה טיפים שיעזרו לך לצלוח את השכרת הרכב כאשר אתה בחו"ל.

רישיון נהיגה בינלאומי בעת שכירת רכב בחו"ל

ודא שיש לך ברשותך רישיון נהיגה בין לאומי בתוקף. ניתן להוציא רישיון בינלאומי  באחת התחנות המיועדות לכך. בחלק ממדינות אירופה וארצות הברית ניתן גם לנהוג עם רישיון נהיגה ישראלי בתוקף. בדוק היטב באילו מדינות אתה מתעתד לבקר ומה דרישות רישיון הנהיגה של כל אחת מהם. זכור כי גם אם המדינה בה אתה מבקר מתירה שימוש ברישיון ישראלי יתכן ותחליט לנהוג למדינה אחרת (באירופה הגבולות פתוחים וקל לעבור ממדינה למדינה) אשר בה דרוש רישיון נהיגה בין לאומי. הנה רשימת מדינות המאפשרות שימוש ברישיון ישראלי.

בדוק היטב את הרכב השכור לפני שתחתום על קבלתו

גם אם אתה ממהר, רעב או עייף מאוד. גם אם הילדים צורחים ואתה רוצה להתחיל כבר את הטיול לאחר טיסה מיגעת. אתה צריך לבדוק היטב את הרכב השכור ולדווח לצוות המקומי על כל בעיה או שריטה שגילית ברכב ולעמוד על כך שהבעיה תרשם בחוזה ההשכרה. השתמש גם באחת המצלמות שהבאת איתך על מנת לתעד כל פגם ברכב.

נסה להגיע בזמן הן בשעת איסוף הרכב השכור והן בשעת החזרה

בעיקרון, החברות להשכרת רכב ישמרו עבורך את הרכב למשך שעתיים מהמועד המוסכם לאיסוף הרכב. לאחר זמן זה יתכן שתאלץ לבצע הזמנה חוזרת או לגלות כי אין אף רכב זמין עבורך למשך שעות רבות. גם בזמן החזרת הרכב זה לא חכם לאחר, הקנס על החזרה מאוחרת יכול להיות גבוה למדי. גם החזרה מוקדמת מידי של הרכב אינה ממומלצת. בדרך כלל לא תקבל זיכוי על שעות או ימים בהם לא השתמשת ברכב ובמקרים מסויימים חלק מחברות השכרת אפילו יבטלו את ההנחות שקיבלת עבור שכירת הרכב.

מערכת ניווט GPS

ללא ספק אחד הדברים החשובים ביותר אותם תרצה לצידך כאשר אתה נוהג במדינה זרה זה להיות מצויד במערכת ניווט GPS. במיוחד נכון הדבר אם אתה שוכר רכב באירופה אשר בה השילוט לא תמיד תואם את המציאות או כתוב בשפה המקומית (שהיא לא אנגלית). בחלק מדגמי המכניות המערכת כבר מותקנת כחלק אינטגרלי ובמקרים אחרים אתה יכול לשכור מערכת כזו כאופציה נוספת (בתשלום) מחברת ההשכרה. הרצוי ביותר הוא להביא את מערכת ה-GPS שלך מישראל. יש לוודא שהמכשיר שהבאת מצויד במפות אירופה ואם לא, רכוש בארץ את התוספת הזו. קשה אפילו לספר במילים כמה חשובה שימוש במערכת כזו בשעת שכירת רכב באירופה. היא יכולה לעשות את ההבדל בין טיול חלק ונטול עיכובים לבין להיות תקוע בכפר קטן בצרפת תוך נסיון לבקש הסברים מחוואי מקומי שאינו דובר אנגלית. ודא גם שהמפות בהן מצוידת המערכת עדכניות.

קבלת והחזרת הרכב השכור במיקומים שונים

נסה למצוא (או לדרוש) חברת השכרה המאפשרת לך לקבל את הרכב ממקום אחד ולהחזירו במקום שונה. דבר זה יאפשר לך לתכנן מסלול יעיל יותר בלא צורך לחזור על עיקובותיך. כך תוכל לשכור רכב במדינה אחת באירופה או בארצות הברית לנסוע דרך כמה מדינות ואז להחזיר את הרכב במדינה אחרת.

גיל דרישות ושנים נהיגה בעת השכרת רכב בחו"ל

אם אתה נוסע עם אחד מצעירי המשפחה אשר קיבל את רשיון הנהיגה שלו לאחרונה או אולי אתה עצמך קיבלת את רשיון הנהיגה שלך לפני שנים ספורות, קרא בקפדנות את פרטי חוזה ההשכרה הנוגעים לדרישות הגיל של נהג הרכב הן כלפי חברת ההשכרה והן כלפי חברת הביטוח. תנאים אלו משתנים  בין החברות להשכרה רכב ומשנה לשנה. לרוב תאלץ להיפרד מסכום כסף נוסף באם תחפוץ שנהג צעיר ינהג ברכב.  שים לב גם שלכמה חברות להשכרת רכב עלולות להיות דרישות לא רק לגבי גיל הנהג אלא גם לשנות הנסיון שלו כנהג.

הימנע משכירת רכב בשדה התעופה

נכון זה מאוד נוח (ובמיוחד כאשר אתה נוסע עם ילדים) לרדת מהמטוס לקבל את הרכב ולאחר תקופת ההשכרה להחזיר את הרכב ולעלות על המטוס. אבל אם תקציב ההשכרה מעסיק אותך, נסה להימנע משכירת רכב בשדה התעופה. בדרך כלל השכרת רכב בשדה התעופה מלווה בתשלומים ומיסים נוספים. לפעמים עדיף לקחת מונית או אוטובוס לעירה הסמוכה ולשכור אם המכונית שם. סוכנויות רכב רבות אשר אינן ממוקמות בשדה התעופה מציעות שאטלים בין שדה התעופה למגרש ההשכרה אשר נמצא בעירה הקרובה.

אל תשכח קילומטראז' בלתי מוגבל בזמן השכרת רכב בחו"ל

כדאי לשלם תשלום נוסף כדי לקבל קילומטראז' ללא הגבלה, כך אינך צריך לחשוש כי תאלץ לשלם תשלום מנופח באם תעבור את קצבת הקילומטרים היומיים שלך. עם קילומטראז' בלתי מוגבל תוכל לבצע עצירות נוספות או עיקופים בלתי מתוכננים בטיול מבלי לדאוג כל הזמן כמה קילומטרים זה מוסיף לך ואיזה נזק פיננסי זה יגרום.

אל תקנה את הדלק מחברת ההשכרה

מחירי הדלק גבוהים מספיק. סוכנויות השכרת רכב רבות ממלאות את המכונית בדלק בתנאי שהנהג יחזיר את הרכב עם מכל דלק מלא, או שחברת ההשכרה תמלא את המיכל אחר ההחזרה ותחייב את השוכר. זהו בדיוק המקום שבו השוכר מקבל את המכה הגדולה ביותר. ההפרשים בין מחיר הדלק בתחנת הדלק לבין המחיר אותו תגבה חברת ההשכרה מתקרבים לפעמים ל100 אחוז. הקפד להשאיר לעצמך זמן מספיק כדי למלא את מיכל הדלק לפני שתחזיר את הרכב לתחנת ההשכרה. היזהר גם מאותם תחנות הקרובות לשדה התעופה לרוב המחירים שלהם גבוהים בהרבה מתחנות מרוחקות יותר, זאת  כדי לנצל את הלקוחות של חברות ההשכרה הנואשים למלא את מיכל הדלק שלהם לפני החזרת הרכב.

הבא איתך את מושב הילדים כשאתה שוכר רכב בחו"ל

אם אתה נוסע עם ילדים, אתה יכול לחסוך כסף רב על ידי כך שתביא את מושב התינוק או מושב הילד  מהבית ולא תבקש מחברת ההשכרה לספק לך מושב. במכוניות מסוימות אין צורך לדאוג למושב שכן הם מובנים בתוך מושב המכונית. הקפד לבדוק את הנקודה הזו לפני שתצא מהבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *