עשרה טיפים לריקודים סלוניים למתחילים

ראית בסרטים וצפית בטלויזיה הרבה פעמים באנשים הרוקדם ריקודים סלוניים. ראית את האושר והחיוך והרגשת איך הרגלים שלך מתחילות לזוז בקצב של המוסיקה. הנה עשרה טיפים שיעזרו לך להתחיל לרקוד ריקודים סלוניים.

פשוט עשה את זה

יותר מדי אנשים אשר שואפים לרקוד ריקודים סלוניים שכנעו את עצמם, או נתנו לאחרים לשכנע אותם כי הם פשוט לא יכולים לרקוד ולכן הם אפילו לא מנסים ללמוד. אם אתה יכול ללכת, אתה יכול ללמוד לרקוד. ריקוד סלוני מורכב מסדרה של  של צעדים, קדימה, אחורה, הצידה, ובמקום. שילוב של צעדים כאלו בדרכים שונות יוצר את הדפוס של ריקוד. צעדים אלו נלמדים אחד בכל פעם, בדיוק כמו כשהיית בן שנה ולמדת ללכת. אל תיתן לאף אחד לייאש אותך, אתה יכול ללמוד לרקוד.

בחר בקפידה את מקום הלימוד.

לא כל בתי ספר לריקודים סלוניים נולדו זהים. לרוב תקבל את התמורה הטובה ביותר בסטודיו בבעלות מקומית עצמאית, ולא ברשת בפריסה ארצית. זה לא נכון תמיד אבל נכון יותר פעמים מאשר לא. נסה למצוא סטודיו אשר מתמחה בריקודים סלוניים ולא אחד שבו יש בלט, סטפס, ג'אז, וכבדרך אגב הוסיפו גם כמה חוגים של ריקודים סלוניים.

הירשם לכיתת מתחילים של ריקודים סלונייםlovely couple dancing in a romatic way

לכיתת מתחילים של ריקודים סלוניים כמה יתרונות. כיתות קבוצתיות מתומחרות במחיר סביר ולכן ההשקעה הראשונית אינה גדולה. כולם בקבוצה הם בדיוק כמוך, מתחילים, ולכן יש פחות סיכוי שתרגיש מטופש. אם אתה מפספס צעד אחד או שניים (ואתה תפספס, אבל כך גם כולם. תוכל ללמוד במהירות לצחוק על זה, ולהמשיך הלאה) אין חשיבות רבה לעובדה אם יש לך או אין לך שותף ללימוד הריקוד, רוב המדריכים יחליפו ממילא בין השותפים במשך השיעור חלקית כדי לטפל במספרים לא שוים של גברים ונשים אבל גם לשפר את היכולת של כל אחד להוביל (לגברים) או להיות מובל (לנשים). שעורי ריקוד סלוניים קבוצתיים הם תמיד כיף גדול, ואתה תהיה מופתע כמה מהר תתחיל לחכות לשיעור הבא. השיעורים מתקימים בדרך כלל פעם או פעמיים ואורך כל שיעור הוא כשעה, התמד במסגרת זו לתקופה של 6 או 8 שבועות, אז תוכל להחליט אם אתה מעוניין במסגרת זו או רוצה לבחור מסגרת אחרת.

אל תתייאש

הגעת מהשיעור הראשון של ריקודים סלוניים ואתה מרגיש קצת המום ונותן למחשבות שליליות לפלוש לראשך. אתה בטח חושב לעצמך " לעולם לא אצליח לעשות את זה". זה פשוט לא נכון! למרבה המזל אינך יכול לזכור כעת את התקופה בה היית בן שנה או שנתיים וניסית לעשות את הצעדים הראשונים. כמה פעמים לדעתך נפלת על הישבן  לפני שהצלחת לעשות את כל הדרך עד לצידו השני של החדר?
מה אם היית  מוותר אז ומחליט להפסיק לנסות ללכת? אני מניח שאם כולנו היינו מוותרים כל המין האנושי היה עדין זוחל. לכן למרות כל הקשיים אל תותר ואל תתיאש. כאשר אתה מגיע הביתה, נסה לחזור לפחות על חלק מהצעדים שלמדת במהלך השיעור הראשון. גם אם אתה לא זוכר את הצעדים, השעור הבא כמעט תמיד מתחיל עם סקירה של השיעור האחרון. אם תוכל לדבוק בשיעורי הריקודים הסלוניים במשך 6 או 8 שבועות, תוכל לצאת עם ידיעה של לפחות כמה צעדים וריקודים בסיסיים, אני מבטיח.

מה כדאי ללבוש ללימוד ריקודים סלוניים

פרטי הלבוש הנראים בשיעורי ריקוד סלוניים מגוונים כמו האנשים הלובשים אותם. יש הלובשים מכנסי ג'ינס או מכנסיים מחויטים, חלק מהנשים מעדיפות לרקוד עם חצאיות או שמלות. הכלל הסיסי הוא ללבוש בגדים נוחים ואולי רופפים מעט, זאת על מנת לתת לך את החופש לנוע ללא מועקה. דבר נוסף שיש לשקול בעת בחירת הלבוש שלך הוא הטמפרטורה. ברוב בתי הספר והמכונים ללימוד ריקודים סלוניים פועלים מזגני אויר רבי עוצמה הגורמים לאויר להיות קריר מעט, עובדה זו עלולה לגרום לך להתפתות ללבוש סוודר או חולצה ארוכת שרוולים. הייתי מייעץ נגד זה. המאמץ הפיזי שכרוך בריקוד יגרום לגוף שלך להזיע, שרוולים קצרים, וחולצה קלה ישרתו אותך היטב.

איזה נעלים דרושות ללימוד ריקודים סלוניים

הבחירה בנעליים יכולה לעשות את ההבדל בין הנאה מריקודים סלוניים לבין לא להיות מסוגל לשלוט על הצעדים. אל תעשה את הטעות של לנעול נעליים בעלות סוליות גומי. הם לא מאפשרות את התנועה הנכונה עבור הזזה, סיבוב או פניה. כל נעל עם סוליית חלקה תתאים. עבור נשים, נעל עם עקב תגרום לתנועות אטרקטיביות, אבל בהחלט הן לא הכרחיות. מומלץ לשקול רכישת זוג נעלים המיוחדות לריקוד. אלה נועדו במיוחד כדי להשתפשף על רחבת הריקודים ולא בשום מקום אחר. הסוליות שלהם עשויות מזמש, המאפשר להם להחליק בקלות, מה שמאפשר פניות וסיבובים כמעט ללא מאמץ. בתי ספר רבים מציעים נעלי ריקוד למכירה, וכמו כן ניתן לקנות אותן ברוב חניות הנעלים או באתרים רבים באינטרנט. כמו כן לא מומלץ לנעול נעלי אצבע, כמו סנדלים או כפכפים. זכור שאתה בכיתה של מתחילים ותמיד יש את האפשרות שמישהו ידרוך על הבהונות שלך בטעות.

כדאי להגיע כמה דקות מוקדם יותר לשיעור הריקודים הסלוניים

הגעה מוקדמת לכיתה תיתן לך את האפשרות להתארגן בצורה נינוחה יותר ואולי אפילו לתרגל אם בת/בן זוג את הצעדים האחרונים אותם למדת בשיעור האחרון. יתכן ובכניסה לאולם יש להרשם או אפילו לענוד תג שמי. הגעה מוקדמת גם תאפשר לך להתערבב ולהכיר אנשים אחרים שנמצאים באותה כיתה. שום דבר לא מפריע לכיתה יבה לומדים ריקודים סלוניים יותר מאשר מישהו שנכנס באיחור בעוד המורה מפגין צעד חדש.

אל תשכח להתאמן

לעולם לא תוכל להפוך לרקדן אמיתי של ריקודים סלוניים, (או כל דבר אחר, לצורך העניין) בלי להתאמן. אם אתה נתקל בבעיה עם צעד מסוים, ננתן ומקובל בהחלט להישאר כמה דקות אחרי השיעור של מנת לעבור של צעד זה או צעד חדש שלמדת עם בן זוגך. התאמן גם בבית פעם או פעמיים ביום, תתפלא כמה תוכל להשתפר במשך השבוע. אימון בבית יהפוך את השיעור הבא להרבה יותר קל. יתרון נוסף להגעה מוקדמת לשיעור הוא האפשרות לתרגל את הצעדים פעם נוספת לפני לפני שהמדריך מתחיל את השיעור.

דע לנצל את את כל היתרונות הלא ריקודים של ריקודים סלוניים

באמצעות הריקוד, תוכל להגביר את הביטחון העצמי, לשפר היציבה. תוכל להעלות את קצב הלב ובכך לשפר את בריאות הלב וכלי הדם שלך. באמצעות הריקוד, תוכל לפגוש אנשים חדשים, חברים חדשים, לשפר את הכישורים החברתיים ואולי לבסס קשרים עסקיים חדשים. רחבת הריקודים היא המכנה המשותף הגדול. בכיתה המתחילים כל אחד מתחיל, אם הם מורה רופא או עורך דין, פועל בניין או מלצרית. במשך שעה או שעתיים בכל שבוע, המתחים של חיי היומיום פשוט מתממסים. כאשר אתה משקיע את עצמך בלימוד צעדי ריקוד חדשים תוך כדי האזנה למוסיקה והתחברות עם בן זוגך. זה טיפול הרבה יותר זול ואולי יותר טוב מאשר פסיכולוג.

הכי החשוב, תהנה

זה לא מרוץ או תחרות, כולם מגיעים לאותו מקום בסופו של דבר, לרקוד עם בן זוגם ולבלות נפלא. אתה עשוי לחוות רגעים של תסכול עם עצמך או בן זוגך, אבל אל תיתן לזה להאפיל על כל היתרונות של ריקודים סלוניים. אם נראה לך שאתה לא נהנה מריקודים מסוימים, נסה ריקוד שונים. אולי הוואלס הוא לא כוס התה שלך, נסה את צ'ה צ'ה, טנגו או סווינג. במשך הזמן תמצא את הריקודים האהובים עליך. הניחוש שלי הוא כי בסופו של דבר תהיה כמו רוב הרקדנים הסלוניים, אוהב את כל הריקודים ולא רוצה להפסיק עד שלמדת את כולם

ברוכים הבאים לעולם הקסום של ריקודים סלוניים

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *