עשרה דברים שכדאי לדעת על הסרת קעקוע

בנקודת זמן זו או אחר ומסיבות שונות, אנשים מקבלים את ההחלטה כי ברצונם להסיר את הקעקוע אותו עשו בגיל מוקדם יותר. בחלק מהמקרים הקעקוע ישקף אהבה אבודה שאותה רוצים לשכוח במקרים אחרים הקעקוע נעשה בגיל צעיר ומרדן ועכשיו הוא מושך מבטים מסתיגים בישיבות הנהלה. לא משנה מהי הסיבה הנה עשרה דברים שכדאי שתדע על הסרת קעקוע.

מה אומר משרד הבריאות על הסרת קעקועים

לפי אתר בריאות הציבור של משרד הבריאות הסרת קעקוע, אפילו הקטן ביותר, עולה הרבה מאוד כסף וברוב המקרים משאירה צלקות.

ניתוח הוא ניתוח גם אם מדובר רק על הסרת קעקוע

כל השיטות של הסרת קעקוע (כולל טיפול להסרת קעקוע בליזר) נחשבות כניתוח. עובדה זו בפני עצמה נושאת עימה סיכונים ותופעות הלוואי. למרות שהניתוח הוא פשוט יחסית ייתכנו סיבוכים. לו רק מסיבה זו יש לשקול היטב ובקפדות את כל היתרונות והחסרונות לפני שמחליטים על ביצוע הסרת הקעקוע. חשוב להיות בטוח מאוד שאתה באמת רוצה להסיר את הקעקוע עוד לפני שיצאת מהבית לכיון המרפאה להסרת הקעקוע.how to remove tattoos

טיפול בלייזר לשם הסרת קעקוע

מכשיר הלייזר ממקד אנרגית חום מתחת לעור. בתהליך זה, קרן הלייזר מפרידה בכוח את חלקיקי הדיו מתחת לעור. לאחר שהדיו חולץ מרקמת העור, הגוף באופן טבעי דוחה החוצה את תאי העור המתים יחד עם הדיו. קרן הליזר מסוגלת לתקוף את תאי הדיו הצבועים (הצבע של הקעקוע) ולדלג על תאי עור לא צבועים. בצורה זו תאי עור שלא נפגעו על ידי הקעקוע אינם מושפעים או מושפעים בצורה מינימלית. תהליך הסרת הקעקוע בעזרת קרן ליזר יכול להיות ממושך למדי ומכאיב. טיפול אחד אינו מספיק ודרושים כמה טיפולים על מנת להגיע לתוצאות משביעות רצון. כמות הטיפולים תלויה בגודל הקעקוע, מיקומו, הצבעים שבהם נעשה הקעקוע כמו גם משך ההחלמה של של המטופל.

השפעת צבע הקעקוע על הסרתו

צבע הדיו היא אחד הגורמים העיקריים המשפיעים על מספר מפגשים הנדרשים להסרת הקעקוע. הצבעים הקלים ביותר להסרה הם שחור וכחול לשם הסרת קעקוע של צבעים בהירים יותר יהיה צורך בפגישות נוספות. הצבע הקשה ביותר להסרה הוא צהוב.

הזמן הנדרש להסרת קעקוע

באופן כללי, לוקח יותר זמן להסיר קעקוע מאשר ליישם אותו במקור. רוב ,רוב תהליכי ההסרה דורשים מספר פגישות, בדרך כלל 6-15 מספר הפגישות הדרוש תלוי בעומק צבע של דיו, גודל הקעקוע והזמן שעבר ממועד הקעקוע עצמו. בדרך כלל נדרשים כמה שבועות מנוחה בין טיפול לטיפול על מנת לאפשר לאור להחלים. הזמן המדויק של המנוחה יקבע על ידי הרופא.
 

משחות להסרת קעקעוע

משחות להסרת קעקועים הפכו להיות פופולריות מאוד לאורך השנים. אולם התוצאה יכולה להיות מאכזבת מאוד. אצל חלק מהאנשים נראו תוצאות טובות של העלמת הקעקוע אם כי לא לגמרי, בעוד שאצל אחרים לא נראה שום שינוי

משחות להסרת קעקועים הן הצורה הזולה ביותר הזמינה בקטגוריה של אפשרויות להסרת קעקוע. זוהי אחת מהסיבות העיקריות להצלחה של הקרמים האלו, קל להשיג אותם והם גם הם זולים בהשוואה להסרת קעקועים בלייזר.

רוב  המשחות האלו מכילות מרכיב הנקרא הידרוקינון. הידרוקינון הוא גם המרכיב הפעיל המצוי מוצרי עור רבים המשמשים להבהרת העור. למען האמת, מוצרים להבהרת עור נארזים לעיתים מחדש ונמכרים כמשחות להסרת קעקוע ללא כל שינוי מהותי בהרכבים שלהם. הידרוקינון  נאסר לשימוש במדינות רבות ומנהל הבטיחות והבריאות האמריקאי (OSHA) הכריז עליו כעשוי לגרום לסרטן ולמחלות אחרות. אם יש לך חששות לגבי ההשלכות האפשריות של שימוש בקרם הסרת קעקוע עם הידרוקינון יש ללמוד היטב את המרכיבים של כל מוצר שאתה חושב להשתמש בו  בנוסף, הידרוקינון עשויה ליצור אינטראקציה עם תרופות אחרות אותם אתה לוקח. יש להתיעץ עם רופא לפני כל ניסוי בקרמים להסרת קעקוע. עדיף להיות בטוח מאשר להצטער.
 

אגדה אורבנית 1 – הסרת קעקועים עם מגנט

מסיבה כלשהי  אגדה אורבנית זו תפסה לפני שנים רבות וממשיכה להונות אנשים עד היום. הרעיון הוא פשוט מגנט ימשוך כלפי מעלה את הדיו מתוך העור כאשר הוא ממוקם בצד החיצוני של הקעקוע. יתכן שאגדה זו נבעה מהעובדה שבעבר הדיו ששימשה את אמני הקעקוע הכילה מתכות, במיוחד נחושת. עם זאת, כיום ידוע שמתכות אלו הן רעילות לבני אדם והשימוש בהן עבור דיו קעקוע מסוכן ואסור. הפעם היחידה שבה דיו המכיל מתכת משמש לקעקוע היא במקרה של קעקועים קוסמטיים  וגם דיו זו אינה מכילה מתכת בכמות המספיקה להימשך למגנט. הבשורות הטובות הן כי לשימוש במגנט על מנת להסיר קעקוע לא יהיה היה כל השפעה על הקעקוע או על העור. הסיכון היחידי למי שינסה להשתמש בשיטה זו היא ההרגשה המטופשת שתשהיה כשיגלה שלמגנט אין כל השפעה על הסרת הקעקוע.

tattoos removalאגדה אורבנית 2 – הסרת קעקועים עם אקונומיקה

אקונומיקה היא שילוב של כימיקלים המשמשים להסרת צבע והלבנה, לעתים קרובות באמצעות חמצון, תהליך אשר משנה את האופן שבו האטומים נראים כאשר הם נחשפים לחמצן. אקונומיקה מתירה את הקשרים הכימים של מולקולות צבע וגורמות להם לא לשקף אור ולכן הן מופיעות בצבע לבן במקום. בהתחשב בצורה בה אקונומיקה עובדת, זה אכן נראה הגיוני במובן מסוים לנסות להסיר קעקועים בעזרתה, אבל האמת שונה לחלוטין כמובן. האמת היא שאקונומיקה תסיר לא רק את הפיגמנטים של הקעקוע, אלא גם את פיגמנטים של העור. משמעות הדבר היא כי האזור שננפגע על ידי האקונומיקה יהפך להיות לבןו מצולק, ושונה מאוד ממראה עור טבעי ללא הקעקוע. שימוש באקונומיקה הוא מכאיב מאוד משום שהאקונמיקה  שורפת את פני השטח של העור ולא ניתן להפעיל אותה על הקעקוע בלבד. לכן,אסור לנסות להשתמש באקונומיקה להסרת הקעקוע או לכל מטרה אחרת מלבד השימושים שנקבעו לה.

אגדה אורבנית 3 – הסרת קעקועים על ידי הקפאה

ידוע כי חשיפת העור לטמפרטורות קרות מאוד תגרום לכווית קור, ויכולה גם  לגרום לאובדן של העור או רקמות אחרות בגוף. קימים היום תהליכים של הסרת צלקות באמצעות הקפאה מקומית ולאחר מכן גרוד של הצלקת באמצעות ניר זכוכית מיוחד. עם זאת, לא צריך יותר מאשר הגיון פשוט על מנת להבין כי אימוץ שיטה זו למטרות הסרת קעקוע לא תעבוד. הקפאה של רקמות הגוף היא כמעט בלתי אפשרית  במיוחד כאשר התהליך נעשה על שטח עור גדול. לכן, שיטה זו לא רק תהיה מאוד כואבת, אבל גם לא תעבוד, אלא אם כן ההקפעה תהיה על שטח הרבה יותר גדול מאשר רק אזור הקעקוע. שימוש בתהליך זה ישאיר אחריו גם צלקות גדולות ומכוערות על גבי העור. צלקות אשר יראו הרבה יותר גרוע מאשר הקעקוע עצמו. הרבה יותר קל לנסות שיטות אחרות יעילות יותר אשר יכאיבו פחות ולא ישאירו צלקות.
 

הדרך הטובה ביותר להסרת קעקוע

הדרך הטובה היעילה והזולה ביותר לעור חלק ונקי מקעקוע היא ללא ספק לא לעשות אותו מלכתחילה. אם בכל זאת החלטתם שאתם חיבים ציור כלשהו על חלק מגופכם נסו לחשוב איך זה יראה בעוד 10 20 או אפילו 30 שנה. איך זה יראה לילדים או לנכדים שבדרך ומה עמיתים לעבודה ולקוחות פוטנציאלים יחשבו על זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *