עשרה מאכלים שאסור לתת לכלב שלך לאכול

מזון לכלבים מיועד לכלבים, אוכל אנושי הוא לבני אנוש. השנים לא אמורים להפגש לעולם. לרוע המזל, זהו כלל שהרבה בעלי כלבים אינם מאמצים כאשר הם מאכילים את הכלבים שלהם.

 להלן עשרה סוגי אוכל שאסור לעולם לתת לכלב שלך. הם מסוכנים, ובמקרים מסוימים רעילים לכלב.  רשימה זו גם תן לך מושג מהו אוכל  בריא לכלבים

שוקולד

שוקולד הינו מאכל רעיל עבור כלבים ועלול להרוג אותם. הקפאין וכמה מרכיבים אחרים משפיעים על הלב ומערכת עצבים של הכלב. על בסיס העובדה שהקפאין רעיל גם קפה ותה אסורים על כלבים.

עצמות

אין לתת עצמות מבעלי חיים אמיתיים לכלבים על מנת ללעוס אותם. העצמות עלולות להשבר לקיסמים ושבבים חדים כאשר הכלב נושך אותם. אלו נכנסים לאברי העיכול ועלולים לגרום נזק ופצעים למערכת.

ענבים

אנשים מתפתים לתת לכלבים ענבים שכן הם רואים את הענבים כפרות המכילים יסודות בריאים. אבל ענבים אינם טובים לכלבים שכן הם מכילים גורמים המהוים רעל לכלבים ועלולים לפגוע במערכת הכליות של הכלב. גם צימוקים המופקים מענבים אסורים על כלבים.food dog should not eat

בשר לא מבושל

אף על פי שכלבים יאהבו בשר לא מבושל הוא עלול להזיק למערכת העיכול של הכלב. כלבים שאכלו בשר לא מבושל מפתחים לעיתים קרובות שילשולים וקילקולי קיבה.

פטריות

פטריות (אפילו כאלה הטובות לבני אדם) מכילים בתוכן רעלנים העלולים להכניס את הכלב לתוך תרדמת ואף לגרום למותו.

חלב ומוצרי חלב

על מנת לעכל מוצרי חלב נדרש אנזים הלקטוזה. הבעיה שלכלבים יש מחסור באנזים זה ולכן הם מתקשים לעכל סוג זה של אוכל. כלבים אוהבים גלידה ולפעמים נוצר הפיתוי לת להם מעט אבל כאמור סוג כזה של אוכל אסור עליהם. במקום זה רצוי לקנות חטיף קפוא המותאם לכלבים.

בצלים ושום

שני מאכלים אלו מכילים מרכיבים הפוגעים בכדוריות הדם האדומות של הכלב. כאשר מאכלים אלו נצרכים בכמויות גדולות הם עשויים לגרום לכלב להעשות אנמי.

מאכלים בעלי אחוז סוכר גבוה או מזון מעובד

הכונה למזון שעבר עיבוד תעשיתי והוסיפו לו חומרים משמרים משפרי טעם ומראה. כלבים אינם יכולים לעכל בצורה טובה מזון מסוג זה ולכן אסור להם אכול אותו.

מזון מתובל או חריף

סוגי אוכל מתובלים מידי או חריפים מידי עלולים לפגוע במערכת העיכול של הכלב. יש לזכור כי הכלב אינו זקוק לתוספת תבלינים על מנת להנות מהאוכל שלו.

אוכל מקולקל

אין להשתמש בכלב כפח האשפה הביתי, אם האוכל אינו מתאים להאכל על ידי בני אדם הוא גם אינו ראוי להאכל על ידי הכלב.

 

אז זהו זה, עשרה סוגי אוכל שאין לתת לעולם לכלב. חלק ממאכלים אלו מזיק יותר מאחרים אבל יש למנוע מכלבך כל אחד מהם.  אם תעשה כך תחסוך מעצמך ביקורים מיותרים אצל הוטרינר ורגשי אשמה על כך שכלבך חולה ממשהו שנתת לו לאכול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *