עשרה טיפים שיעזרו לך לאמן את הכלב שלך בעצמך

  1. מלאכת האילוף צריכה להיות חוויה מהנה בשבילך ובשביל כלבך. אם אינך במצב רוח המתאים לאילוף אל תטרח להתחיל.

  2. הקפד ששיעור האילוף יהיה קצר (5-10 דקות לכל שעור). הכלב ילמד יותר משעורים קצרים בתדירות גבוהה וסדירה מאשר משיעורים ארוכים בתדירות נמוכה ולא סדירה.

  3. תמיד סיים את האימון בנימה חיובית. בקש מהכלב לציית לפקודה אותה אתה יודע שהוא מסוגל לבצע ואז תגמל אותו על ביצוע יפה ותן לו פקודה שמסיימת את האימון כמו "חופשי". בסיום האימון גם הכלב וגם אתה צריכים להישאר עם הרגשה של השגיות.

  4. קח בחשבון שהמוטיבציה של הכלב לביצוע פקודות יורדת ככול שהפקודה אותה אתה רוצה שיבצע היא מורכבת יותר. אם הכלב אינו נענה לפקודה שלך לאחר כמה ניסיונות אל תתגמל אותו, חזור על האימון כאשר אתה משתמש בפקודות פשוטות יותר. נסה שוב את הפקודות המסובכות משלב מאוחר.

  5. זכור שהצלחת האימון תלויה לא רק בתחכום של הפקודה אלא גם במוטיבציה של הכלב שלך לבצע אותה. מנקודת המבט של הכלב השאלה היא מה ייתן לו יותר תמורה : למלא את הפקודה שלך או לרוץ אחרי חתול. הבנה של נקודה פה  תגדיל את הסובלנות שלך ואת סיכויי ההצלחה של תהליך האימון.tips to help you train your dog yourself

  6. אימון טוב אסור שיכלול ענישה או משוב שלילי לכלב. זכור שההפך מפרס אינו עונש והתעלמות אינה פרס, אם כלבך אינו מגיב כראוי לפקודותיך ואתה מתעלם מכך אינך נותן לו פרס. רוב הכלבים רוצים לרצות את בעליהם או לפחות לקבל את הממתק או הצעצוע הניתנים להם על ביצוע טוב של פקודה.

  7. נסה לגרום למוטיבציה גבוה בזמן האימון. אם אתה משתמש באוכל על מנת לתגמל את הכלב על ביצוע טוב של פקודות אזי קיים את האימון לפני  זמן הארוחה. אם לטיפות הם התגמול המתוכנן לכלב אזי זמן האימון הטוב ביותר הוא כאשר הכלב כמהה ללטיפות כמו בזמן שאתה חוזר מהעבודה אחרי שלא ראיית אותו כל היום.

  8. ודא שהפרס אותו מקבל הכלב בזמן האימון הוא המתאים ביותר לכלבך. אם אתה משתמש באוכל השתמש באוכל האהוב ביותר על כלבך. אם ליטופים הם הפרס הם צריכים להיעשות בדרך האהובה ביותר על הכלב.

  9. לאחר ביצוע טוב של פקודה תגמל את הכלב תוך כחצי שנייה. דבר זה יבטיח שהכלב  יבצע את החיבור בין המעשה שהוא עשה כרגע לבין התגמול אותו הוא מקבל.

  10. השתמש בפקודות קצרות כגון שב, שכב וכו'  אמור את המילה פעם אחת בלבד וללא חזרות. כלבים יזכרו מילה במשך כשתי דקת לפני שהצליל יאבד. מילים קצרות טובות ממילים ארוכות ומילים הנגמרות בעיצורים טובות ממילים הנגמרות התנועות. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *